MotoGP Austin, Texas

Voor alle mogelijke klap en achterklap over races en circuits, motorkoers en motorcross.
User avatar
Muug
Posts: 6802
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotoGP Austin, Texas

Post by Muug » 11 Apr 2016 13:37

dat artikel focust enkel op de achterbanden, maar het antwoord is : "Bij Michelin natuurlijk..."
Vorig jaar had Bridgestone geen enkel probleem met die power.
Afgezien dan van Ducati, is iedereen dik tevreden met de achterbanden van Michelin, ze geven superveel grip (ok, misschien té veel voor een Duc). Maar de meeste mensen gaan tijdens training, warm ups, qualifying sessions en de wedstrijd onderuit tijdens 't aanremmen voor een bocht.
En de piloten hebben gelijk dat ze van hun oren maken, die onvoorspelbare banden zijn levensgevaarlijk!

Mario
Posts: 410
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: MotoGP Austin, Texas

Post by Mario » 11 Apr 2016 13:41

hoeveel Ducs zijn er gisteren onderuit gegaan (zonder Dovizioso mee te tellen) ?
1 denk ik (Baz) maar het is mij onbekend waarom hij crashte
de rest waren Yamaha's of Honda's

dat van die Duc's, da's weer iets dat van Rossi komt
hij zal er ongetwijfeld heel veel verstand van hebben maar is ook niet alwetend en de fabrieksducati's hebben nog geen dergelijk probleem gekend
of, wat ook iemand (Rossi zelf ?) suggereerde, komt het omdat doordat de 2 piloten die het overkwam groot (en zwaarder) zijn ?

Pedrosa maakte dan een relevanter opmerking vind ik over de vleugels en de mogelijke kwetsuren die deze teweeg kunnen brengen
toen ze gisteren in het parc fermé stonden gisteren ben ik verschoten hoe groot die zijn op de Yamaha van Lorenzo (en die van de Ducati's zullen wel niet veel kleiner zijn)

wakik ook oneerlijk vind, is dat de piloot met de eerste Open moto na de race helemaal uit de schijnwerpers wordt gelaten
ze zouden die ook moeten interviewen direct erna en uitnodigen op de podiumceremonie (vind ik)
die en hun team hebben er minstens net zo hard voor gewerkt maar tellen precies alleen maar mee om het (magere) veld op te vullen

in de Moto2 mag toch ook de mooie prestatie van Siméon worden belicht
denk niet dat hij in die categorie nog veel potten gaat breken (lees bij een topteam terecht gaat komen), want hij is te onregelmatig, maar toch fijn zo'n mooi resultaat (vergeleken met zijn startplaats)

User avatar
Mick
Posts: 50
Joined: 25 Apr 2015 16:22
Location: Hageland

Re: MotoGP Austin, Texas

Post by Mick » 11 Apr 2016 16:55

Muug wrote:
Mick wrote:Peins dat Viñales zowat de enigste is die echt vorderingen heeft gemaakt tijdens de race die niet rechtstreeks aan crashes van een voorligger lagen. :?
Helaas pindakaas, 't is inderdaad door crashes dat hij zover geraakt is. De enige die hij voorbij gegaan is, is zijn teamgenoot. Vinales lag lang op de 8ste stek, maar dan zijn er drie voor hem gevallen en hop hij was vijfde. Dan nog wat vechten met zijn teamgenoot en hop hij was vierde.
OK hij is er maar welgeteld eentje gepasseerd, maar hij lag best ver achter op Aleix op een gegeven moment en heeft 'em toch ingehaald en daarna nog een ferm gat geslaan ook. Wie van de toppers deed er beter, buiten wat positiewissels in de eerste paar ronden niemand denk ik? Toch al niet van de jongens die vóór Maverick finishten.
Davy78 wrote:
Mick wrote:Vorige week onderuit gekegeld door zijn teamgenoot en deze week door Pedrosa, uitgerekend de grootste softie van het peloton. Hij verdiende beter.
Die "softie" heeft volgens mij toch al redelijk wat moeten doorstaan, en is wat mij betreft de meest correcte rijder van de groep. Zijn sportief gedrag is een welkome afwisseling tegenover die soap van eind vorig jaar.
Jep, absoluut, met "softie" bedoelde ik ook dat het zo'n vriendelijke en correcte mens is die nooit met opzet zo'n gevaarlijke situatie zou uitlokken. Het leest inderdaad nogal negatief als ik het zo terug bezie, excuus voor de verwarring.

diskeletlietje
Posts: 323
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Re: MotoGP Austin, Texas

Post by diskeletlietje » 11 Apr 2016 22:48

in de moto 3 en moto 2 , 2keer 8ste plaats voor een belg "maar niets in de sport katern van de gazet "

moto gp ?
hoe komt het dat die ducati dit jaar sneller is dan den honda op den rechtendoor ? :pillepalle:

ik heb niet echt favorieten , maar ik hoop wel dat Dovizioso de volgende keren eens geen tegenslag heeft :lipsrsealed2:

pingu
Posts: 313
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: MotoGP Austin, Texas

Post by pingu » 11 Apr 2016 22:49

Muug wrote:
dat artikel focust enkel op de achterbanden, maar het antwoord is : "Bij Michelin natuurlijk..."
Vorig jaar had Bridgestone geen enkel probleem met die power.
Afgezien dan van Ducati, is iedereen dik tevreden met de achterbanden van Michelin, ze geven superveel grip (ok, misschien té veel voor een Duc). Maar de meeste mensen gaan tijdens training, warm ups, qualifying sessions en de wedstrijd onderuit tijdens 't aanremmen voor een bocht.
En de piloten hebben gelijk dat ze van hun oren maken, die onvoorspelbare banden zijn levensgevaarlijk!
Yup. Het probleem ligt zeker deels bij Michelin. Maar niet helemaal vind ik. De Michelins reageren anders dan de Bridgestones van vorig jaar, en dus gaat het tijd vragen voor de teams de setup helemaal op punt hebben, en de rijders hun stijl op die nieuwe banden hebben afgestemd. Ik vind dat Rossi het wel goed uitlegt: de Bridgestone voorband was erg vergevingsgezind; kleine foutjes kon je probleemloos rechtzetten. Niet zo met de Michelins, als je daarmee een foutje maakt, lig je tegen de grond...

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest