MotoGP Lemans - wat een wild kampioenschap !

Voor alle mogelijke klap en achterklap over races en circuits, motorkoers en motorcross.
Post Reply
User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: MotoGP Lemans - wat een wild kampioenschap !

Post by den Bullet »

Jopet wrote: ...

Maar als je de beelden ziet van die val zou je ze bijna een 10 geven voor synchroon vallen, echt bizar....

Groetjes,
Jopet
Da 's nog al es gebeurd, zelfs syncroon highsideren (replay op 1:09) ... :o :shock:
:mrgreen:

User avatar
Mick
Posts: 50
Joined: 25 Apr 2015 16:22
Location: Hageland

Re: MotoGP Lemans - wat een wild kampioenschap !

Post by Mick »

Ja, wat pingu zegt, zolang Michelin aan de banden blijft werken moeten de coureurs elke keer opnieuw wennen natuurlijk, en los daarvan denk ik dat ze in het heetst van de strijd nog wel eens durven vergeten dat ze niet meer met een Bridgestone voorband onderweg zijn. Bradley Smith vatte die twee aspecten eigenlijk goed samen, 'k heb hem afgelopen weekend horen zeggen dat hij liever wat minder bandenkeuze zou hebben, zodat ze zich kunnen concentreren op er het beste van maken met de banden zoals ze zijn; én dat zijn crash te wijten was aan 't feit dat hij een soort van 'tweede adem' kreeg in de race en zelf wat te gretig werd. Misschien niet 's werelds allersnelste man maar zijn gedachten heeft hij wel op orde.

Iannone is altijd al een crasher geweest maar dit was nu eens echt niét de race om op hem te beginnen vitten, als je ziet hoeveel anderen er ook zijn gevallen...

Heroïsche comeback van Petrucci ook, ik had voorafgaand aan 't seizoen veel verwacht van hem en Redding bij Pramac, maar hij was al van voor Qatar buiten strijd en Redding heeft het ondertussen ook nog niet echt waargemaakt. Nu Petrux terug is lijkt het erop dat de Pramac trein toch eens onder stoom zou kunnen komen. :)

En het is heus geen toeval of geluk dat Viñales zo goed finishte, hij is er al een paar keer dichtbij geweest dus het moest wel eens gaan lukken. Het ligt er ook al een paar jaar vingerdik op dat hij een groot talent is, de enige vraag is hoe groot. Ik denk toch minstens het niveau van wijlen Simoncelli, en dat is een pak meer dan de meesten.

Post Reply