MotoGP: "de wereldkampioen wordt diegene die het minste zal vallen..."

Voor alle mogelijke klap en achterklap over races en circuits, motorkoers en motorcross.
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

MotoGP: "de wereldkampioen wordt diegene die het minste zal vallen..."

Post by Muug »

Erg,
maar ik heb gelijk gekregen, en zelfs zeer letterlijk.
In een andere, eerdere topic besluit ik letterlijk met deze woorden : "Ik blijf erbij : de wereldkampioen wordt diegene die het minste zal vallen..."
En jawel, dat is wat zondag in Motegi gebeurd is. :wall:
Rossi heeft voor de vierde keer een DNF op zijn naam staan, een triestig laagte-record. :cry:
Zomaar, plots, zonder waarschuwing, voorband wég...
Zucht.....
't is de fout van de Michelin-banden... met de Bridgestones zou Valentino het WK gewonnen hebben, zeker weten.... die Michelins geven méér grip dan de BT's, maar ne keer ze lossen, lossen ze voorgoed en is de motard gelanceerd. Echt triest. :furious3:
Marquez is óók veel gevallen dit jaar, maar telkens in de trainingen. Rossi telkens in de races...
Maar goed, het is wat het is.
Bovendien moeten Rossi en Lorenzo nog uitvechten wie de tweede mag worden. Gaat Marquez hem daarmee moeien of gaat hij het die twee laten uitvechten, iets wat hij vorig jaar had ook moeten doen? :twisted:

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: MotoGP: "de wereldkampioen wordt diegene die het minste zal vallen..."

Post by pingu »

Muug wrote:Erg,
maar ik heb gelijk gekregen, en zelfs zeer letterlijk.
In een andere, eerdere topic besluit ik letterlijk met deze woorden : "Ik blijf erbij : de wereldkampioen wordt diegene die het minste zal vallen..."
En jawel, dat is wat zondag in Motegi gebeurd is. :wall:
Tja, om kampioen te worden moet je aan het eind van het seizoen meer punten hebben dan de anderen. En het is uitvoerig aangetoond dat vallen geen goede manier is om punten te sprokkelen... :mrgreen:

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: MotoGP: "de wereldkampioen wordt diegene die het minste zal vallen..."

Post by Mario »

Muug wrote: Bovendien moeten Rossi en Lorenzo nog uitvechten wie de tweede mag worden. Gaat Marquez hem daarmee moeien of gaat hij het die twee laten uitvechten, iets wat hij vorig jaar had ook moeten doen? :twisted:
de grote schuldige van hoe het kampioenschap vorig jaar afliep, is Rossi zelf
dacht psychologische spelletjes te spelen en het is in zijn gezicht ontploft

dit jaar heeft Marquez het gewoon verstandiger aangepakt dan Rossi
de banden zijn voor iedereen gelijk (maar ongetwijfeld niet hoe de Honda - Yamaha - Suzuki erop reageren/ermee omgaan) maar blijkbaar blijven ze sommigen verrassen (zie ook Pedrosa in de vrije trainingen :( )

en toch even wijzen op de mooie 7de plaats van Bautista :)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotoGP: "de wereldkampioen wordt diegene die het minste zal vallen..."

Post by Muug »

Ja, Rossi wordt oud eh, dat heb ik ook al ergens geschreven ;)
Maar ik kan niet akkoord gaan met de stelling dat zijn eigen psychologische spelletjes hem genekt hebben. De wijze waarop de Yamaha's bereden worden, komt simpelweg niet overeen met de wijze waarop de Michelins het beste renderen, nl. loeihard aanremmen, de moto de bocht ingooien en keihard eruit schieten. Anders gezegd de Yamahas drukken de voorband niet hard genoeg in het asfalt. Ik zal straks nog een blog posten van Mat Oxley daarover.

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: MotoGP: "de wereldkampioen wordt diegene die het minste zal vallen..."

Post by Mario »

Muug wrote:Ja, Rossi wordt oud eh, dat heb ik ook al ergens geschreven ;)
Maar ik kan niet akkoord gaan met de stelling dat zijn eigen psychologische spelletjes hem genekt hebben. De wijze waarop de Yamaha's bereden worden, komt simpelweg niet overeen met de wijze waarop de Michelins het beste renderen, nl. loeihard aanremmen, de moto de bocht ingooien en keihard eruit schieten. Anders gezegd de Yamahas drukken de voorband niet hard genoeg in het asfalt. Ik zal straks nog een blog posten van Mat Oxley daarover.
dat sloeg op hoe het vorig jaar afliep niet op de bandenperikelen van dit jaar ;)

voor de komende 3 races vermoed ik dat Yamaha volop de kaart van Rossi zal trekken nu alles min of meer in kannen en kruiken is (hoe zit het met het team/merkenkampioenschap, dat weet ik niet)
Yamaha en Lorenzo lijken niet als goede vrienden uit elkaar te gaan
ik vermoed dat die laatste dan nog liever Marquez wereldkampioen zag worden dan Rossi en dus heeft hij ook (ongewild wellicht) een rol gespeeld in hoe het zondag afliep door een paar ronden tussen Rossi en Marquez te rijden
nu, als het zondag niet gebeurd was, zou het later wel beslist zijn geweest in het voordeel van Marquez

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotoGP: "de wereldkampioen wordt diegene die het minste zal vallen..."

Post by Muug »

Mario wrote: dat sloeg op hoe het vorig jaar ;)
aja, groot gelijk, hij had kalmer moeten blijven

Post Reply