TT Assen

Voor alle mogelijke klap en achterklap over races en circuits, motorkoers en motorcross.
Post Reply
Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: TT Assen

Post by Mario »

Allez, ipv 4 man op 11 punten gaan we de zomeronderbreking in met 4 man op 10 punten ; nog iets spannender dus en Pedrosa schrijf ik ook nog niet af gezien de snelle opeenvolging van verrassingen
van de Ducati-rijders verwachtte ik geen grootste dingen in Duitsland, zeker niet als het droog bleef en dat kwam uit
Folger was wel een (aangename) verrassing van formaat, net als Bautista (alweer) en Aleix Espargaro, die helaas veel tijd verloren heeft toen hij Dovizioso probeerde voorbij te raken

eindelijk ook eens een behoorlijk resultaat voor Loi (7de) ; kan hij de lijn doortrekken ?
na de Moto2-race wist de Radiguez nog te vertellen dat Siméon in gesprek was met Avintia voor een zitje in MotoGP ; ik gun het hem, maar het lijkt me toch erg onwaarschijnlijk

allez, tot binnen een dikke maand zeker :)

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: TT Assen

Post by Mario »

ewel, het seizoen blijft maar voor verrassingen zorgen en Dovizioso die na de GP van Engeland zowaar weer aan de kop gaat van het klassement :shock:
de Ducati (in Dovizioso's handen) moet duidelijk niet meer onderdoen voor de fabrieks-Yamaha of -Honda
die combinatie is bovendien dit seizoen veruit de meest constante en indien hij er in Argentinië niet was uitgekegeld zou zjin voorsprong nog groter zijn geweest...

het zullen de details zijn die gaan beslissen over de titel, de 4 eerste zijn zo aan elkaar gewaagd
mogelijk wordt dit een klassiek seizoen met 3 constructeurs in de running met elk hun sterkten en zwaktes
wie weet is het pas bij de laatste GP dat de beslissing valt en hopelijk in minder omstreden omstandigheden als in 2015 toen Rossi er door zijn volledig van de pot gerukte verklaringen voor de grootste anticlimax in jaren heeft gezorgd (niet in het minst voor zichzelf)

zondag waren we naar de GP van België F1 geweest (ben er zelf veel minder in geïnteresseerd dan voorheen maar de kinderen waren al enkele jaren vragende partij en nu met Stoffel Vandoorne is het er dan toch van gekomen)
vrij saaie wedstrijd maar dat werd wat mij betreft goed gemaakt toen we 's avonds de opname van de MotoGP-race bekeken : spannend tot op het einde. Bon, zonder de motorpech van Marquez zou Dovizioso wellicht niet aan de leiding van het klassement hebben gestaan, mogelijk zelfs niet gewonnen hebben maar het is duidelijk dat Ducati van de topfabrikanten dit jaar de meeste progressie heeft geboekt

zou het 10 jaar na Stoner opnieuw de beurt zijn aan Ducati ?
Dovizioso heeft een veel minder flamboyante rijstijl en ook heeft ook relatief weinig charisma maar het is hem/hen van harte gegund !
Lorenzo begint er zich ook beter op te voelen al blijft een tweede podium voorlopig uit ; hij finisht binnen een handvol seconden van diegenen voor hem ipv op een halve minuut of zo

benieuwd wat Nakagami volgend jaar gaat presteren op de Honda LCR
en voor Baz ziet het er niet zo goed uit ; alle zitjes zijn praktisch vergeven. Hopelijk kan hij alsnog bij zijn huidig team blijven want wat hij presteert met zowat de oudste moto op de grid mag zeker gezien worden
Bautista doet het ook goed en A Espargaró boekt ook bemoedigende resultaten met de Aprilia (in tegenstelling tot Lowes die er echt niets van bakt, maar dat zou volgens sommigen ook door Aprilia zelf komen en hoe ze met hem omgaan). KTM behaalt sinds enkele GP's ook solide vooruitgang.
Suzuki is voor mij voorlopig de teleurstelling van het seizoen
Last edited by Mario on 30 Aug 2017 08:19, edited 1 time in total.

Gunter
Posts: 181
Joined: 13 Jan 2013 21:32

Re: TT Assen

Post by Gunter »

Ik ben dan maar naar Silverstone geweest omdat de F1 me niet echt kan boeien 😜
Memorabel weekend, prachtig weer, kortom een waar motorfestijn! Elke dag op het grote podium live interviews met de rijders, daar kwam Lowes met de melding dat hij volgend jaar gewoon terugkeert naar moto2.
Was jammer dat Marquez uitviel, dan had de race nog iets spannender geweest. Moto3 was een ware thriller en spijtig voor Loi dat die vroegtijdig afgevlagd werd want er zat meer in.
Het kampioenschap is er wel weer wat spannender mee, maar ik gun het Dovi wel, die heeft toch al wel wat pech gehad. En wat met Pedrosa? Bij KTM begin ik wel voor Smith zijn plekje te vrezen...

Kortom voor herhaling vatbaar, maar misschien eens ergens anders... Finland ofzo 😬 En ineens met de moto naar de Noordkaap, maar dan kom ik met een lang weekend niet toe...😳

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: TT Assen

Post by Muug »

Memorabel seizoen, waarin vanalles gebeurt en vanalles mogelijks. Zo was het ruim tien jaar geleden dat er een Honda-blok de geest gaf tijdens een MotoGP-race. Om maar aan te geven hoe crazy dit seizoen is.

Gunter
Posts: 181
Joined: 13 Jan 2013 21:32

Re: TT Assen

Post by Gunter »


User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: TT Assen

Post by Muug »

zeg dat het niet waar is :wall: :bigcry: :bigcry: :bigcry: :bigcry: :bigcry: :bigcry:

J2FK
Posts: 132
Joined: 19 May 2015 17:28

Re: TT Assen

Post by J2FK »

Hier thuis zit ook een dame in een hoekje te 😢😢 Vertrekken volgende week naar misano en tavullia om mijnheer nog eens aan het werk te zien. Aiaiaiai toch 😠😠

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: TT Assen

Post by Mario »

hopelijk niet het einde van zijn carrière (want ik wilde volgend jaar nog wel eens naar Assen, mèt de kinderen ditmaal)
ben nooit fan geweest maar hij brengt wel leven in de brouwerij en voor zijn palmares en enthousiasme kun je alleen maar respect opbrengen

Gunter
Posts: 181
Joined: 13 Jan 2013 21:32

Re: TT Assen

Post by Gunter »

Ik ben ook wel fan, is misschien wel omdat we praktisch dezelfde leeftijd hebben en dat hij toch altijd nog meekon met al de nieuwkomers van de laatste jaren. Hopelijk niet het einde van zijn carrière...

Post Reply