Moto GP

Voor alle mogelijke klap en achterklap over races en circuits, motorkoers en motorcross.
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto GP

Post by Muug »

Niet vergeten dat Simeon dik betaalt om daar te mogen zitten. Dus als een ander meer betaalt of beter rijdt ....

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Moto GP

Post by Mario »

ja, ik was misschien niet duidelijk genoeg, ik verwees op het einde niet meer naar Siméon maar naar Bautista - Abraham
Bautista moet naar de superbikes terwijl zijn teamgenoot (Abraham) mag blijven in MotoGP en naar het Spaanse Avintia overgaat
maar Abraham betaalt ongetwijfeld goed (of liever, zijn pa)

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Moto GP

Post by Mario »

bon, het doek is dan wel nog niet helemaal gevallen over dit seizoen maar de wereldkampioen is wel al bekend : Marc Marquez
niet alleen was hij dit seizoen weer uitstekend, zijn concurrenten hebben helaas ook meerdere steken laten vallen
Yamaha kwam er dit seizoen nauwelijks aan te pas en 't is bijna een mirakel dat Rossi nog een kans maakt op de 'titel' van vice-kampioen
Dovizioso maakte gewoon te veel fouten en op sommige circuits kan de Ducati nog geen hele raceafstand met de Honda mee (Sachsenring bijvoorbeeld of komend weekend mogelijk ook op Philip Island)

ik vond dat de Ducati zeker vanaf de 2de seizoenshelft de beste motor was maar toen was het kalf al verdronken
wel tof dat de Suzuki's beter en beter worden
en Bautista liet nog maar eens zien dat hij zijn plek op de grid waard is
einde carrière van Pedrosa is wel triest ; jammer dat hij vorig weekend ten val kwam, mogelijk had hij ook nog een rol kunnen spelen voor de overwinning

en Siméon naar het kampioenschap voor elektrische moto's
met die GP17 trekt hij zich een stuk beter uit de slag dan met de GP16 maar nog steeds geen punten
hij zal niet echt gemist worden, denk ik

bij de Moto3 ligt het kampioenschap na dit weekend weer helemaal open :)
iemand enig idee wat de plannen/toekomstperspectieven van Livio Loi zijn ?
jammer dat hij vorig jaar te laat de goede afstellingen/vorm vond, want op het eind van het seizoen kon hij mee met de besten maar toen was zijn plaats voor dit jaar al door iemand anders ingenomen

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto GP

Post by Muug »

Wonderlijk dat Rossi nog zo hoog staat in het klassement, met zo'n sukkelachtige moto. Het bewijst mooi hoe goed hij nog steeds is. Zonde dat hij al een tijd geen gelijkwaardig materiaal krijgt. En als Dovi nog wat verder knoeit gaat The Doctor zelfs nog de tweede plaats behalen. Crazy. :pillepalle:
Maar Marquez, tja, tegen dat die 35 is, heeft 'm tien tot 15 wereldtitels eh, hij gaat ongetwijfeld de nieuwe recordhouder worden van àlle zotte klassementen die ze ooit bedacht hebben.

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Moto GP

Post by Mario »

Phillip Island, daar waren ze vorig weekend

Moto3 was alweer het spectaculairst en niet aleen vanwege de crashes
bij het ingaan van de laatste ronde zaten ze nog met een groep van minstens 15 man compleet opeengepakt ; toen onmogelijk te zeggen wie er ging winnen
ik was er echt van overtuigd dat er nog ongelukken van gingen komen toen die zo compact op de 1ste bocht afstormden en kreeg al schrik
maar er gebeurde gelukkig niets
gelukkig kon de leider in het kampioenschap (Martin) niet optimaal profiteren van de pech van zijn concurrent (Bezecchi) die werd afgeschoten door een alweer ontstuimige Rodrigo

de Moto2-race valt na de Moto3-race meestal een beetje tegen en dat was gisteren niet anders
't kampioenschap is daar mathematisch ook nog niet gedaan maar het moet al heel raar lopen als Bagnaia geen kampioen wordt

en in de MotoGP hebben Zarco en Marquez verdomd veel geluk gehad
Bautista die bewijst zijn plaats in de MotoGP meer dan waard te zijn door een prachtige prestatie op de fabrieks-Duc
het feit dat hij al twee jaar met een oudere Duc rondrijdt zal wel wat geholpen hebben maar van een week op de andere op een andere moto kruipen en dan gewoon leuk meedoen voor de podiumplaatsen, chapeau
hopelijk krijgt hij in Sepang nog een kans ; 't is in alle geval een mooi afscheid uit de discipline
en jammer dat Iannone twee fouten maakte waardoor hij elke kans verkeek om nog terug te komen op Viñales ; ik gunde het hem meer dan de Spanjaard

ow, en Siméon die zijn eerste punt behaalt :), leuk voor hem maar voor de rest anecdotisch eigenlijk
maar bon, hij voelt zich precies toch een stuk beter op de GP17

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Moto GP

Post by Mario »

allee, gisteren een hoogdag voor olle favoriete motormerk
2 eerste plaatsen en 1ste podium in de MotoGP
mooi podium overigens in de MotoGP

en wat te zeggen van die jonge Turk die bij zijn debuut in de Moto3 meteen wint :w00t:

er zijn er daar een paar ook een serieuze gang gegaan ; gelukkig geen zware kwetsuren

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Moto GP

Post by den Bullet »

Mario wrote: 19 Nov 2018 13:53
...

en wat te zeggen van die jonge Turk die bij zijn debuut in de Moto3 meteen wint :w00t:

...
Straf. Heel straf. Ne ket van 15 jaar :o

En inderdaad heel veel valpartijen, en dan nog meestal high siders :shock:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto GP

Post by Muug »

En Rossi weer te gretig in de 2de helft van de race :roll:
'm Bleek dus geen ongebruikte banden op overschot te hebben, waardoor 'm 't circuit op moest met de banden van de eerste heflt. Maar Dovi had dus nog een setje op reserve, en daardoor kon 'm lekker snel blijven rijden....

Zonde toch dat Bautista moet vertrekken. Hij heeft op t' laatste moment toch ferm getoond dat 'm verdomd snel kon zijn! :shock: Als ge ziet wat er daar vanachter aan de staart van 't peleton hangt jongens. :devil: Zonde toch.

Afin,dus, bij Yamaha hebben ze eindelijk door dat er iets met de elektronica moet gebeuren. Téveel wheelspin bij 't eerste gasgeven. Dat zegt Rossi al twee jaar maar nu gaan ze er eindelijk iets aan doen. Een paar mensen buiten, en een pak nieuwe ingenieurs binnen. Ik ben curieus voor volgend jaar. Als ze dat zouden goed krijgen dan krijgt hij misschien toch nog zijn tiende wereldtitel, voor zijn 40ste :shock: :shock: :shock: verjaardag.

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Moto GP

Post by den Bullet »

Muug wrote: 19 Nov 2018 16:56
...

Ik ben curieus voor volgend jaar.
...
Ik ben vooral curieus om het nieuwe vooronder in de Moto2 in actie te zien (en horen)! :rayof:

User avatar
PraatAdmin
Site Admin
Posts: 40
Joined: 02 Feb 2016 16:26

Re: Moto GP

Post by PraatAdmin »

Seizoen 2018 is voorbij. Topic wordt gesloten.

Locked