Moto GP

Voor alle mogelijke klap en achterklap over races en circuits, motorkoers en motorcross.
User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Moto GP

Post by Davy78 »

Volgende week is het zover, weekendje assen :rayof:

Dus niet zondagmorgen vertrekken en uren aanschuiven om op de parking te geraken...

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Moto GP

Post by den Bullet »

Davy78 wrote: 23 Jun 2018 19:46 Volgende week is het zover, weekendje assen :rayof:

Dus niet zondagmorgen vertrekken en uren aanschuiven om op de parking te geraken...
Met de moto?

Fé & co gaan ook al van zaterdag.

Met de wagen is het niet te doen ...

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Moto GP

Post by Mario »

wij gaan ook (ik en de 2 zonen)
vertrekken zaterdag en rijden tot in Zwolle, daar overnachten en 's morgens rond 7 uur doorrijden
is vorig jaar mooi gelukt zo, hoop dit jaar hetzelfde

ik had al heel snel tickets gekocht, ervan overtuigd zijnde dat Rossi na dit jaar zijn helm aan de haak zou hangen en dus m'n zonen nog de mogelijkheid te gunnen hem (nog) eens in het echt aan het werk te kunnen zien maar later bleek dat hij nog voor 2 jaar of zo had bijgetekend
enfin, maakt niet uit, ze kunnen het maar gehad hebben :)
in 2011 was ik al eens met de oudste naar Mugello geweest (we waren toen niet zo heel ver daar vandaan met vakantie) en vorig jaar op m'n eentje naar Assen, ditmaal dus met beide zonen

Online
J2FK
Posts: 132
Joined: 19 May 2015 17:28

Re: Moto GP

Post by J2FK »

Traditiegetrouw ga mijn dochter en ik ook, maar dit jaar, spijtig genoeg, enkel de racedag. :roll:
Hebben jullie trouwens gewone tickets of e-tickets?
Andere jaren heb ik er gewone, via post, dit jaar e-tickets maar tot op heden nog geen mail gehad met daarin de tickets.
Zoals andere jaren besteld via officiële site TT, reeds mail gedaan, ben benieuwd.....wordt nog spannend....er is iemand reeds aan het stressen :o

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Moto GP

Post by Mario »

e-tickets die ik, als ik me niet vergis, vrijwel meteen ontvangen heb

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Moto GP

Post by Davy78 »

den Bullet wrote: 24 Jun 2018 10:34 Met de moto?
Nee. Auto blijft op parking van hotel staan, en we zitten op 3km van het circuit.

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Moto GP

Post by Mario »

amai, 't was nogal de moeite, vooral de MotoGP-race dan en toch ook wel de Moto3
Moto2 iets minder qua spektakel maar wel een dikke pluim voor de winnaar, de 2de (ik merkte iets na halfweg dat die begon op te rukken) en ook de man die een lekke band kreeg
een van de beste MotoGP-races van de afgelopen jaren ; tot 2 à 3 ronden voor het einde onmogelijk om te zeggen wie ging winnen
ook prachtig weer ; moet mijn foto's nog bekijken

weggeraken daar was een ander paar mouwen ; in tegenstelling tot vorig jaar zaten we vast in de files ; makkelijk een uur om een paar honderd meter af te leggen
dan, terwijl we al minuten stilstaan en een heel stuk van de weg vrijhouden voor de fietsers die langs rechts komen gereden plots een deerne met haar fiets BANG ! tegen onze linkerflank (voorwiel) terwijl we met die kant gewoon in het gras stonden
geen idee wat haar bezielde ; vette (maar niet heel lange) kras in de auto heb ik achteraf gezien...
misschien te veel gedronken zoals veel van de toeschouwers ? een zonneslag ? geen idee

wat jammer was, door al die vertraging stond er veel minder volk langs de kant van de weg en waren al veel moto's vertrokken toen wij eindelijk de snelweg op konden

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Moto GP

Post by den Bullet »

Mario wrote: 03 Jul 2018 13:23
...

wat jammer was, door al die vertraging stond er veel minder volk langs de kant van de weg en waren al veel moto's vertrokken toen wij eindelijk de snelweg op konden
Felix was er ook en zelfs met de moto was 't aanschuiven; maja, als zo 'n slordige 110K toeschouwers op 't zelfde ogenblik vertrekken ...

En blijkbaar is 't nog een pak erger bij Spaanse en Italiaanse races :o

Image

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Moto GP

Post by Davy78 »

Het orakel heeft gesproken ...

https://nl.motorsport.com/motogp/news/s ... p/3139351/

Zou wel eens een boeiend testje kunnen zijn ... zet es effe alle electronica uit en zie eens wat er dan gebeurt :)

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Moto GP

Post by den Bullet »

Weer geweldige races gezien.

Moto3 van 't begin tot 't einde en bij de Moto2 en MotoGP werd het oerend spannend naar het einde van de race.

Merci Brno! 8-)

Image

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Moto GP

Post by F M »

Je bedoelt dat de races even boeiend zijn als het voorbije WK voetbal?

Tof :thumbsup:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto GP

Post by Muug »

Jij maakt rare vergelijkingen, beste FM. :pillepalle:

Moest men in de voetbal nu min of meer op leven of dood om die bal vechten, dàn misschien kan overwogen worden of het te vergelijken valt. 8-)

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Moto GP

Post by 't spook »

voetbal...
is dat diene rare sport waar ze met 22 achter nen bal lopen en als ze hem hebben shotten ze die weg en hergeginnen ze :?:
spannend... :wall:
:? KMK :roll:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Moto GP

Post by F M »

Moto gp, is dat die sport waar 20 man op ne moto springen en zo rap mogelijk terug proberen te geraken waar ze al stonden en dan herbeginnen?
Spannend :wall:
🤔
I am confused. Oh no, maybe not!

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Moto GP

Post by Mario »

2 weekends na mekaar in de MotoGP getrakteerd op koersen die de moeite waren en 2 keer wint er een Ducat-rijder
voor het rijderskampioenschap is het verschil met Marquez wellicht al te groot (of die zou veel pech moeten hebben), maar bij de constructeurs is alles nog mogelijk (is minder persbelangstelling voor maar voor de fabrieken toch wel belangrijk denk ik)

moto2 was gisteren ook fijn om volgen

alleen jammer van dat mismeesterd circuit ; de echte Österreichring was een stuk uitdagender (maar daar hebben de 500cc's nooit op gereden denk ik, die gingen naar de Salzburgring, nog zo'n hogesnelheidscircuit met prachtige bochten (zoals het vroegere Zeltweg dus. Het huidige circuit is dan we snel maar eigenlijk gewoon een mickey mouse-circuit : gas, hard remmen, hard accelereren, hard remmen en vandaar blijkbaar op maat van de Ducati's gesneden (al doet Marquez al 2 jaar verdienstelijke pogingen om een Honda op de hoogste trede van het podium te krijgen)))

volgende circuit is blijkbaar Silverstone ; vorig jaar won Dovizioso daar al had Marquez daar toen te kampen met een opgeblazen motor. Moeilijk op voorhand te zeggen wie er zal winnen (zoals in de meeste races sinds anderhalf seizoen) maar 't is precies al een tijd gedaan dat sommige circuits zogezegd typische Honda-, Yamaha- of Ducati-circuits zijn
de overwinning van Dovizioso vorig jaar was zeker niet gestolen, dus de Duc's kunnen daar wel mee en wie weet zorgt Suzuki wel voor de verrassing (zoals 2 jaar geleden), of het weer :w00t: ?

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Moto GP

Post by den Bullet »

Mario wrote: 13 Aug 2018 10:34 2 weekends na mekaar in de MotoGP getrakteerd op koersen die de moeite waren en 2 keer wint er een Ducat-rijder
voor het rijderskampioenschap is het verschil met Marquez wellicht al te groot (of die zou veel pech moeten hebben), maar bij de constructeurs is alles nog mogelijk (is minder persbelangstelling voor maar voor de fabrieken toch wel belangrijk denk ik)

moto2 was gisteren ook fijn om volgen

alleen jammer van dat mismeesterd circuit ; de echte Österreichring was een stuk uitdagender (maar daar hebben de 500cc's nooit op gereden denk ik, die gingen naar de Salzburgring, nog zo'n hogesnelheidscircuit met prachtige bochten (zoals het vroegere Zeltweg dus. Het huidige circuit is dan we snel maar eigenlijk gewoon een mickey mouse-circuit : gas, hard remmen, hard accelereren, hard remmen en vandaar blijkbaar op maat van de Ducati's gesneden (al doet Marquez al 2 jaar verdienstelijke pogingen om een Honda op de hoogste trede van het podium te krijgen)))

volgende circuit is blijkbaar Silverstone ; vorig jaar won Dovizioso daar al had Marquez daar toen te kampen met een opgeblazen motor. Moeilijk op voorhand te zeggen wie er zal winnen (zoals in de meeste races sinds anderhalf seizoen) maar 't is precies al een tijd gedaan dat sommige circuits zogezegd typische Honda-, Yamaha- of Ducati-circuits zijn
de overwinning van Dovizioso vorig jaar was zeker niet gestolen, dus de Duc's kunnen daar wel mee en wie weet zorgt Suzuki wel voor de verrassing (zoals 2 jaar geleden), of het weer :w00t: ?
Moto 2: Spijtig voor Oliveira ...

En Silverstone ga ik moeten missen wegens Classic Trophy Gedinne ( :cry: & 8-) )

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Moto GP

Post by pingu »

Wat een race van JL99 weeral! Wat een verschil ook met zijn rijstijl bij Yamaha. Als zijn aanpassing aan de Honda volgend jaar minder desastreus verloopt dan die aan de Ducati, dan gaat dat ferm vuurwerk geven in de Honda pitbox... :shock: En ook een nogal saai seizoen volgend jaar: de enige vraag gaat dan zijn welke Honda er wint.

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Moto GP

Post by Mario »

wat een fiasco gisteren (en arme Tito Rabat zaterdag)
uitgerekend in een land waar het zo vaak regent, leggen ze (hobbelig) asfalt dat het water niet draineert...
wat een rotdag voor de toeschouwers ook ; was er niet iemand van hier die af en toe naar Silvestone ging ?

en jammer ook voor Loris Baz, die de kans zou hebben gekregen om te tonen dat hij zijn plaats op die startgrid verdient
zijn vervanger bij Avintia bakt er tot op heden weinig van maar had wel veel commentaar op Baz
't is maar te hopen dat Siméon eindelijk eens in de punten kan rijden

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Moto GP

Post by Davy78 »

De neef van mijn vriendin was naar daar afgezakt ... zuur geld he :)

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Moto GP

Post by den Bullet »

den Bullet wrote: 13 Aug 2018 15:31
...

En Silverstone ga ik moeten missen wegens Classic Trophy Gedinne ( :cry: & 8-) )
En dus toch niks gemist!

In tegendeel ...

Image

Een weekendje oorverdovende muziek en onuitwisbare beelden van oud ijzer, meestal bestuurd door volslanke rijd(st)ers van zekere leeftijd (niet op de foto hierboven; dat zijn de Zwitserse Guido & Zita Reichmuth).

En forumschorum :whistling:

Locked