Moto GP

Voor alle mogelijke klap en achterklap over races en circuits, motorkoers en motorcross.
bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Moto GP

Post by bompa »

Vandaag toch nog is naar de moto GP gekeken, omdat ik toch thuis was :grin: , 't was vandaag toch wel spannend om te kijken vond ik.

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Moto GP

Post by den Bullet »

bompa wrote: 19 Mar 2018 00:11 Vandaag toch nog is naar de moto GP gekeken, omdat ik toch thuis was :grin: , 't was vandaag toch wel spannend om te kijken vond ik.
Drie bloedhete races!

Genieten met vier sterren 8-)

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Moto GP

Post by Mario »

yep, yep maar de MotoGP stak er toch wel wat bovenuit
mooi gedaan van Dovizioso en Ducati ; Argentinië zal een ander paar mouwen worden
Lorenzo viel me toch wel wat tegen en jammer dat Baz het veld moest ruimen voor Siméon, hij verdiende zijn stek in de MotoGP

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Moto GP

Post by den Bullet »

Mario wrote: 19 Mar 2018 13:33
...
Lorenzo viel me toch wel wat tegen ...
Lorenzo had omzeggens geen voorrem meer :w00t:

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Moto GP

Post by Mario »

heb ik ook net gelezen
enfin, ik verwacht dat hij dit jaar toch enkele malen schittert en wint

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Moto GP

Post by pingu »

De MotoGP-race leek wel een Moto3... Amai zo close! Was vorig jaar ook al vaak zo. Voor mij mag er gerust nog meer van da!
Wat Lorenzo betreft: 'k peis niet dat die volgend jaar nog op een Ducati zit...

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Moto GP

Post by Mario »

fijne race aan de kop met een wat onverwachte winnaar

maar het verhaal van deze race was uiteraard wat Marquez zich allemaal denkt te kunnen permitteren
doet tijdens de startprocedures al zaken waarvoor een mindere god wellicht gediskwalificeerd wordt maar rost tijdens de race nog eens twee concurrenten uit de weg
in 2015 begon de controverse na de race in Australië, dus op 't einde van het seizoen, nu gaat het er al op zitten van in het begin
opvallend : die op kop en de inhaalmanoeuvres van de andere rijders waren fair en doorgaans zonder contact met de concurrent voor zover ik kon oordelen
hij doet dat wel niet met opzet maar soms is er toch nog een kortsluiting in die zijn kop :devil:

't belooft weer een warm seizoen te worden

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto GP

Post by Muug »

Ik heb niet gekeken, op een zonnige zondag zijn er toffere dingen om te doen, en er was iemand naar Paris-Roubaix aan het kijken. :grin:
Maar op www.crash.net valt er veel over te lezen. En hij heeft duidelijk weer rood gezien ja. :pillepalle: Ze hebben hem dus twee keer gestraft: ne ride through en 30 seconden straftijd. Maar ne keer schorsen zou geen slecht gedacht zijn. :evil:

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Moto GP

Post by Davy78 »

Wat marquez deze race heeft gedaan valt niet goed te praten.

Maar ik sta wel te kijken van het feit dat rossi weer alle aandacht opeist, terwijl er over pedrosa, die misschien meerdere races out zal zijn, niks wordt gezegd. Die hebben ze ook gewoon van het circuit gekegeld...

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Moto GP

Post by Mario »

maar daar was geen contact tussen beide ; Pedrosa werd wel gedwongen van zijn lijn af te wijken, dat klopt
dat Rossi zo roept, kan ik wel ergens begrijpen maar ik moest net nog denken aan Jerez 200?? toen hij Gibernau er in de laatste bocht uit reed en dat vonden velen een geoorloofd (en volgens sommigen geniaal) manoeuvre
maar dat was wel de allerlaatste bocht van de GP ; hier had Marquez nog alle tijd van de wereld gehad om hem voorbij te raken

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Moto GP

Post by den Bullet »

Om nog maar te zwijgen over de startprocedure ... :evil:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto GP

Post by Muug »

daar was in feite niks mis mee.
Hier staat de uitleg daarover:
https://www.crash.net/motogp/news/89339 ... ina-motogp

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Moto GP

Post by Mario »

maar misschien heeft Bullet over wat Marquez daar allemaal heeft uitgestoken
ik volg al ruim 30 jaar auto- en motorsport maar heb denk ik nog nooit iemand gezien die in volle startprocedure (na de opwarmronde dus) zo'n stoten uithaalt (vooral in tegengestelde richting rijden, slaagt toch wel alles vond ik)

en ik vond het jammer dat de enige die genoeg lef had daar amper voor beloond werd
ze hadden hem eigenlijk evengoed een voorsprong van 10 of 15 seconden op de rest kunnen geven, dat zou wat terechter zijn geweest

ook wel weer opvallend hoe Marquez een van de bitter weinigen is geweest die er qua afstelling boenk op zat ; hij was duidelijk de snelste van de hoop
misschien zou Pedrosa dat ook geweest zijn, maar die kreeg nooit de kans het te tonen

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Moto GP

Post by pingu »

De race was al "voorbij" voor ze begonnen was. Door de chaos bij de start. En dan bedoel ik zowel de "knullige" manier waarop Dorna de startprocedure afhandelt, als de even knullige manier waarop ze reageren op Marquez' afslaande en weer aangelopen motor. En op de manier waarop ze (Dorna) ook tijdens de rest van de race reageren. Zarco komt weg met het uit de wedstrijd "duwen" van Pedrosa. Petrucci knalt tegen A. Espargaro aan en komt er zonder een kick van Dorna mee weg. MM93 krijgt voor hetzelfde vergrijp wel een "-1 position" straf. Maar dan wel op het ogenblik dat hij al meerdere "extra" rijders heeft ingehaald (en de straf dus eigenlijk "vijgen na Pasen" wordt)... En dan als "kers op de taart" het incident met Rossi, die al sinds 2015 op wraak zint. En de kans om z'n Machiavellistische "talent" ten toon te spreiden natuurlijk met beide handen grijpt.

Het staat buiten kijf dat MM93 "losgeslagen" was. Het staat eveneens vast dat dit eigenlijk niet nodig was, want hij was meer dan een seconde sneller dan elke andere rijder. Er bestaat geen twijfel dat Dorna er een zootje van gemaakt heeft. Hopelijk wordt de volgende race opnieuw beter.

Jammer voor Crutchlow, Rins, en vooral ook Miller.

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Moto GP

Post by Mario »

allez, gisteren toch enige vorm van gerechtigheid in Mugello

- je kunt voor of tegen hem zijn (ben er nooit fan van geweest), maar het was droevig om Lorenzo te zien worstelen met de Ducati. Zijn inspanningen hebben dan toch geloond. Al is het onduidelijk of het nog op tijd komt om zijn loopbaan bij het merk te redden

- en Marquez die nog eens in een race tegen de grond gaat en geen punten sprokkelt. ZIjn aanval op Petrucci was al over de limiet maar kreeg hij later toch terugbetaald en er zit opnieuw een klein beetje spanning in het kampioenschap. Al moet het volgens mij niet van Rossi of Vignales komen. De eerste rijdt nog meer dan behoorlijk en staat meer dan z'n mannetje tov zijn teammaat, maar ik beschouw hem niet als een grote kanshebber voor de titel. Dit zowel door z'n motor als door het feit dat hij te wisselvallig is

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Moto GP

Post by den Bullet »

Moto 3 en 2 waren anders ook 'onderhoudend' 8-)

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Moto GP

Post by Mario »

inderdaad
in de MotoGP was er amper of geen strijd om de koppositie (elders wel), waardoor die andere categorieën wat dat betreft een stuk interessanter waren

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Moto GP

Post by Davy78 »

Spijtige zaak ...

https://nl.motorsport.com/motogp/news/r ... a-1044617/

Nieuw zitje voor #99?

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Moto GP

Post by pingu »

Het boterde al een tijd niet (meer) tussen Puig en Pedrosa, dus 't stond zo'n beetje in de sterren geschreven. Wel jammer inderdaad, alle "goede" zitjes zijn intussen wel zo'n beetje bezet... Misschien gaat hij wel met pensioen (z'n geteisterde lijf zou 'm dankbaar zijn).

Het gerucht rond #99 is dat hij zou gaan rijden voor een nieuw team opgezet door het management van het Sepang circuit, met sponsoring van Petronas. Ze zouden de, nu Tech3 vanaf 2019 met KTM gaat rijden, vrijgekomen Yamaha's gaan inzetten. #99 zou dus min of meer "terug thuiskomen" bij Yamaha. Het huwelijk Ramon Forcada (oud crew-chief van Lorenzo) - Vinales zou ook niet allemaal rozengeur en maneschijn zijn. Er wordt dan ook beweerd dat Forcada in dat nieuwe team opnieuw als crew-chief van Lorenzo zou gaan optreden.

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Moto GP

Post by Mario »

vind ik ook wel jammer, maar sinds de komst van Marquez was zijn rendement en belang (qua punten, ken zijn aandeel niet in de ontwikkeling van de moto) toch gevoelig minder (op het eerste jaar na misschien)
heeft veel pech gekend
wat ik onthou van zijn tijd bij Repsol : de desastreuse GP van Portugal 2006 waar hij als rookie Hayden bijna de titel kostte
2012, toen hij bijna wereldkampioen werd maar door een soort van comedy capers op de grid in Misano die in de 1ste ronde tot een crash leidde waarbij hij werd aangereden, zijn kansen verspeeld zag

voor de rest wellicht de sympathiekste van de tenoren

geen idee waar hij nog naartoe kan : Suzuki, al wordt Mir daar genoemd (wat ik niet goed begrijp) ?

Locked