Page 1 of 1

Honda CRF450l

Posted: 25 Aug 2018 00:36
by Wipr
Een nieuwe Honda die vele wereldreizigers wel zal aanspreken denk k. Het vermogen dat op enkele Nederlandstalige websites wordt aangegeven, met name een 25pk lijkt me toch heel weinig voor deze Honda. Onderstaande website, u allen wel gekend schat eerder meer dan 40pk.. Integenstelling tot de crf250l zou deze 450 wel min of meer hetzelfde frame en veercomponenten mee krijgen als de rasechte Crf 450

De Nederlandse websites claimen pas onderhoud na 32000km en op onderstaande website lijkt hij de behandeling te moeten krijgen een crosser waardig.

Enfin, we’ll see maar leuk speelgoed

http://www.advpulse.com/adv-bikes/thing ... a-crf450l/

Re: Honda CRF450l

Posted: 25 Aug 2018 09:43
by Muug
alle bronnen vermelden hetzelfde vermogen, helaas. Is nauwelijks meer dan de 250cc- versie.

Re: Honda CRF450l

Posted: 25 Aug 2018 23:19
by Wipr
Muug wrote: 25 Aug 2018 09:43 alle bronnen vermelden hetzelfde vermogen, helaas. Is nauwelijks meer dan de 250cc- versie.
Lijkt me echt onwaarschijnlijk dat dit Honda blok quasi dezelfde waarden ad dag gaat leggen dan bijv de Himalayan :dontknow:

Re: Honda CRF450l

Posted: 25 Aug 2018 23:29
by zappa
zou het verschil niet liggen in het feit dat een enduro / cross een hoogtoerige machine is en om de 500km een olie wissel nodig heeft en de wat minder brutale, agressieve motorblokken minder pk en minder onderhoud nodig hebben ? :dontknow:

Re: Honda CRF450l

Posted: 28 Aug 2018 10:13
by duibhce Kaelann
zappa wrote: 25 Aug 2018 23:29 zou het verschil niet liggen in het feit dat een enduro / cross een hoogtoerige machine is en om de 500km een olie wissel nodig heeft en de wat minder brutale, agressieve motorblokken minder pk en minder onderhoud nodig hebben ? :dontknow:
:stupid:
Te korte onderhoudsintervallen om echt bruikbaar te zijn als reismotor.
De 25pk is vermoed ik gewoon een geristricteerde versie die gemakkelijk weer op vol vermogen te zetten zou moeten zijn.

Re: Honda CRF450l

Posted: 29 Aug 2018 08:33
by Muug
duibhce Kaelann wrote: 28 Aug 2018 10:13
zappa wrote: 25 Aug 2018 23:29 zou het verschil niet liggen in het feit dat een enduro / cross een hoogtoerige machine is en om de 500km een olie wissel nodig heeft en de wat minder brutale, agressieve motorblokken minder pk en minder onderhoud nodig hebben ? :dontknow:
:stupid:
Te korte onderhoudsintervallen om echt bruikbaar te zijn als reismotor.
Hoezo, er zíjn toch al meerdere mensen de wereld rond gereden op een CRF250L?

Re: Honda CRF450l

Posted: 30 Aug 2018 22:40
by Wipr
Deze 450L zou toch tal van aanpassingen hebben die de R/X niet heeft. Een voorbeeldje: de nieuwe 450L zou 3 zuigerveer ringen hebben ipv 2 enz. Om de 32.000 km onderhoud?

Re: Honda CRF450l

Posted: 31 Aug 2018 18:22
by duibhce Kaelann
Muug wrote: 29 Aug 2018 08:33 Hoezo, er zíjn toch al meerdere mensen de wereld rond gereden op een CRF250L?
De 450 is een heel ander beest. Met een 250L zou ik ook zo vertrekken.
Volgens Honda US onderhoud op de 450: 600 mijl olie, filter en luchtfilter wissel. 1800 mijl tussen checks van de klepspeling.
De 250L krijgt om de 8000 mijl oliewissel voorgeschreven.

Re: Honda CRF450l

Posted: 28 Sep 2018 12:12
by Koeno
https://www.honda.nl/motorcycles/range/ ... rview.html
Volgens het oorspronkelijke ontwerp van de CRF450L moet het lucht-/oliefilter elke 1000 km worden vervangen, en is groot onderhoud slechts om de 32.000 km vereist.

Koppel versus kracht
Als je niet op een motorcrosscircuit rijdt, kan er kostbare energie verloren gaan door een te hoog piekvermogen. Op de weg gaat het erom dat koppel wordt omgezet in aandrijving, en de CRF450L zorgt voor een krachtig, vloeiend koppel van 32Nm, uitgebalanceerd met een vermogen van 18kW, om het leven van de bestuurder eenvoudiger te maken, in plaats van moeilijker.

Toch raar, want een CBR 125r uit 2009 haalt al 10kw uit 125cc 1 cilinder met een onderhoudinterval van 6000km
lijkt mij een gigantisch gemiste kans nee?

Re: Honda CRF450l

Posted: 28 Sep 2018 21:10
by duibhce Kaelann
Volgens het oorspronkelijke ontwerp van de CRF450L moet het lucht-/oliefilter elke 1000 km worden vervangen, en is groot onderhoud slechts om de 32.000 km vereist.
Ziet ge iemand die op dat ding door Afrika of Azie trekt al om de 1000km olie, oliefilter en luchtfilter vervangen? da's om de 4 dagen. Of elke dag als ge op de saaiere stukken van de transsib zit :shock: :pillepalle:

Re: Honda CRF450l

Posted: 29 Sep 2018 08:53
by Muug
Jongens, die is toch nog niet in productie? Dan kunt ge dat toch niet weten?

Re: Honda CRF450l

Posted: 29 Sep 2018 09:27
by Koeno
Waarom zou hij dan tussen de modellen van Honda staan op de website?
En kan ik hem kopen voor 11.000euro?

Re: Honda CRF450l

Posted: 29 Sep 2018 12:25
by TRooPER
Koeno wrote: 29 Sep 2018 09:27 Waarom zou hij dan tussen de modellen van Honda staan op de website?
En kan ik hem kopen voor 11.000euro?

11K voor een speel/reis motoke 450cc :w00t: :w00t: :w00t: :w00t:

Re: Honda CRF450l

Posted: 29 Sep 2018 12:32
by Muug
Koeno wrote: 29 Sep 2018 09:27 Waarom zou hij dan tussen de modellen van Honda staan op de website?
En kan ik hem kopen voor 11.000euro?
Inderdaad blijkbaar.
Er klopt iets niet aan die 1000km volgens mij. En geen kat gaat dat aan die prijs kopen. Honda zat weer aan de paddo's.

Re: Honda CRF450l

Posted: 03 Oct 2018 20:56
by Wipr
Muug wrote: 29 Sep 2018 12:32
Koeno wrote: 29 Sep 2018 09:27 Waarom zou hij dan tussen de modellen van Honda staan op de website?
En kan ik hem kopen voor 11.000euro?
Inderdaad blijkbaar.
Er klopt iets niet aan die 1000km volgens mij. En geen kat gaat dat aan die prijs kopen. Honda zat weer aan de paddo's.
Idd een maffe prijs voor een productie 450cc :pillepalle:

Re: Honda CRF450l

Posted: 03 Oct 2018 21:02
by Wipr
Dat gaat speelgoed worden voor de kapitaalkrachtige avonturier welke beschikt over een Parijs-Dakar volgtruck met veel olie/luchtfilters zoals Duib opmerkte. Onderhoudsintervallen om de 32.000km maar toch elke 1000km filters vervangen. :pillepalle:

Er staat wel een titanium benzinetank op :mrgreen: meteen de prijs gerechtvaardigd :mrgreen: :lol: