Moto GP 2019

Voor alle mogelijke klap en achterklap over races en circuits, motorkoers en motorcross.
User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Moto GP

Post by Davy78 »

Mijn ticket is al in de sjakos :) (assen, ossebroeken tribune)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Moto GP 2019

Post by Muug »

Kleine voorspelling op basis van de eerste tests: Wereldkampioen wordt Honda of Ducati. Beide zijn enorm sterk. En Yamaha zal niet verder dan de derde plaats geraken. Want Rossi is nu al niet content van de nieuwe moteur. En als ze niet opletten worden ze zelfs maar vierde of vijfde want Suzuki is sterk bezig! Kortom: AWOE YAMAHA!!!!!

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Moto GP 2019

Post by 't spook »

't es nemmmi watta gewest es en 't zal nuut nemmi weure gelak at was... :stupid:
:? KMK :roll:

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Moto GP 2019

Post by Mario »

we zien wel wat 2019 gaat brengen ; het lijkt me te vroeg om nu al te roepen dat Yamaha weer achter de feiten gaat aanhollen (iets wat ik overigens helemaal niet erg zou vinden ; volgens mij hebben ze daar qua ontwikkeling een heel grote fout begaan door Lorenzo te laten gaan en Rossi te houden)

nu, ik weet niet naar welke periode jullie terugverlangen, maar voor mijn part hoeft de dominantie van een Doohan of Rossi niet terug te keren
geef mij dan maar de tweede helft van de jaren '80, begin jaren '90, ook al behaalde Rainey toen ook 3x na elkaar de titel
ik vind het lang niet slecht zoals het de voorbije jaren gegaan is ; in 2016 keiveel verschillende winnaars, zowel qua piloten als constructeurs/teams. Wat wil je nog meer ?

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto GP 2019

Post by Muug »

Wel ik verwacht dat Yamaha veel meer moeite doet om weer competitief te worden.
Marquez reed er een paar werken geleden achter en hij zei dat hij gezien had wat hun probleem was. Maar dat hij hen dat natuurlijk niet gaat vertellen.

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Moto GP

Post by Davy78 »

We zijn 2019, hij mag zijne mond opendoen :)

https://www.crash.net/motogp/news/91178 ... ter-ducati

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Moto GP 2019

Post by Mario »

ik ben echt curieus om te zien wat dat gaat geven, Marquez en Lorenzo in 1 team

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto GP 2019

Post by Muug »

Mario wrote: 03 Jan 2019 22:09 ik ben echt curieus om te zien wat dat gaat geven, Marquez en Lorenzo in 1 team
Marquez zegt altijd dat er serieus gewerkt moet worden met de Honda. Het is eerder een stop-and-go machine, iets wat al in de tijd van Doohan zo was. Terwijl Lorenzo net striemend snel is als ie ultrasoepel kan rijden, niet echt iets wat past bij een Honda-racer denk ik.
Afin, we zien wel inderdaad.

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Moto GP 2019

Post by Davy78 »

Hij heeft alleszins zijn nieuw naftbakske al gekregen :)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto GP 2019

Post by Muug »

Davy78 wrote: 04 Jan 2019 06:52 Hij heeft alleszins zijn nieuw naftbakske al gekregen :)
Lol :mrgreen:
ge vraagt u af waarom dat bij Ducati twee jaar heeft moeten duren :devil:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto GP 2019

Post by Muug »

Ik blijf na de Qatar tests bij mijn voorspelling van november. Ducati en Honda zullen vechten om het been. Heel misschien loopt Yamaha er mee heen.

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Moto GP 2019

Post by Davy78 »

Poëtishe bui?

Ik vraag mij vooral af hoeveel last 35, 93 en 99 gaan hebben van hun blessures. Het zou wel eens een slecht jaar kunnen zijn voor honda.

Vinales is weer es snel tijdens de testen, maar dat hebben we al eerder gezien ...

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Moto GP 2019

Post by pingu »

Ik wil wel 's zien wat Rins kan aanvangen met de nieuwe Soes. Toch geen slechte testen gedraaid lijkt me.
Ma bon, als het om de knikkers gaat, dan zullen we wel de "usual suspects" vooraan zien denk ik.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto GP 2019

Post by Muug »

pingu wrote: 01 Mar 2019 15:27 Ik wil wel 's zien wat Rins kan aanvangen met de nieuwe Soes. Toch geen slechte testen gedraaid lijkt me.
Ma bon, als het om de knikkers gaat, dan zullen we wel de "usual suspects" vooraan zien denk ik.
Er lijken er inderdaad vele rijders heel tevreden te zijn met de vorderingen. Dus het lijkt er op dat er elke race wel een andere winnaar zou kunnen zijn. Maar op 't eind verwacht ik meer van 't zelfde inderdaad.

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Moto GP 2019

Post by Mario »

3 fijne races maar de MotoGP was toch de beste, om handen en vingers bij af te likken
Rins verdiende beter dan de 4de plaats en de Yamaha's hebben duidelijk nog niet al hun problemen opgelost
jammer dat Quartararo niet startte voor de opwarmronde
content voor A Espargaro dat zijn Aprilia het gehouden heeft (viel Iannone nu in de uitrijronde ?)
en op vuurwerk van de Lorre zullen we toch nog enige GP's moeten wachten, vermoed ik (Jerez misschien ?)

de Triumph-motoren in de Moto2 hebben het ook gehouden ; tof dat er eens een buitenstaander zo'n kans krijgt in het pure snelheidsklassen

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto GP 2019

Post by Muug »

Ik heb ook naar de MotoGP gekeken.
Wanneer gaat Rossi ne keer trainen gelijk 'm racet? :| Dan zou 'm vooraan kunnen vertrekken ipv in 't midden van 't veld. :devil: Dan zou hij ook weer meer winkansen hebben. Afin, sommige dingens veranderen nooit (meer)....
Dat wordt nog fabuleus ferm met Rins ! Miljaar wat een snelheid ! Dovi zei achteraf dat 'm die echt kort heeft moeten houden, anders was 'm weg geweest om nooit meer terug te komen.
Marquez heeft gevolgd, gevolgd, gevolgd... en dan toegeslagen. En weer afgeslagen. :whip: Ferm van Dovi !
Verder ben ik reuzecurieus wat Lorenzo nu weer voor excuses had. Dat heeft dan het grootste team en de beste moto onder zijn gat en dan rijdt 'm nog vanachter :furious3:
Maar de banden bepalen alles eh. Echt alles. Ultrakort racing, niemand die van in t' begin tot het uiterste gaat omdat ze anders na tien ronden op een karkas rondrijden ipv op rubber. :pillepalle:

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Moto GP 2019

Post by den Bullet »

Muug wrote: 12 Mar 2019 12:47 ...

Verder ben ik reuzecurieus wat Lorenzo nu weer voor excuses had. Dat heeft dan het grootste team en de beste moto onder zijn gat en dan rijdt 'm nog vanachter :furious3:

...
Blijkbaar iets met een ribbetje ... :?

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Moto GP 2019

Post by Davy78 »

Dat maneuver van marquez in die laatste bocht was toch eigenlijk weer een beetje op het randje. Dat gaat toch ooit eens mislopen ...

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Moto GP 2019

Post by pingu »

Muug wrote: 12 Mar 2019 12:47 Maar de banden bepalen alles eh. Echt alles. Ultrakort racing, niemand die van in t' begin tot het uiterste gaat omdat ze anders na tien ronden op een karkas rondrijden ipv op rubber. :pillepalle:
't is zo'n beetje hetzelfde als vorig jaar: de eerste helft van de race kan je gerust overslaan, want veel gebeurt er niet omdat iedereen z'n banden aan het sparen is :roll: Gelukkig was er Rins nog om wat leven in de brouwerij te brengen!

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Moto GP 2019

Post by Davy78 »

Opmerkelijk:
https://www.gpupdate.net/nl/sbk-nieuws/ ... p-vrijdag/

Die lijkt geen spijt te hebben van de switch ...

Post Reply