Moto GP 2019

Voor alle mogelijke klap en achterklap over races en circuits, motorkoers en motorcross.
User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Moto GP 2019

Post by den Bullet »

Davy78 wrote: 16 Mar 2019 09:15 Opmerkelijk:
https://www.gpupdate.net/nl/sbk-nieuws/ ... p-vrijdag/

Die lijkt geen spijt te hebben van de switch ...
Superpole ... :o

Bijne ne seconde rapper!

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Moto GP 2019

Post by den Bullet »

Race gewonnen met 8 seconden voorsprong!

Potare Ducati :rayof:

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Moto GP 2019

Post by Mario »

het blijft vaak toch zo onvoorspelbaar...
waar iedereen de Suzuki's gezien hun prachtprestatie en bochtensnelheid in Qatar vooraan verwachtte in Argentinië staan ze allebei om weet ik wat voor reden achteraan het startveld
nu ja, afwachten maar wat de race brengt maar in normale omstandigheden (blijkbaar bestaat de kans op regen) maken ze geen kans meer op het podium
Quartararo (en de Yamaha's in het algemeen) bevestigt wel z'n mooie trainingsprestatie in de woestijn

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto GP 2019

Post by Muug »

De Suzuki's zouden wel een goede race pace hebben, maar tegelijk niet echt te kunnen schitteren tijdens die enkele ultrasnelle kwalificatierondes.

Probleem in de race gaat inhalen worden. Het circuit wordt eigenlijk vooral niet gebruikt. Het asfalt is dus vies en vuil en stoffig. Enkel op de racelijn blijkt er goede grip te zijn (dankzij de trainingen en kwalificaties). Maar één meter opzij gaan en hop ze schuiven onderuit.

Er zit tien man binnen de 0,8 seconden.... als de race ook zo close wordt ! :shock:

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Moto GP 2019

Post by Davy78 »

Muug wrote: 31 Mar 2019 18:01 Er zit tien man binnen de 0,8 seconden.... als de race ook zo close wordt ! :shock:
"Close racing" is het niet echt geworden :)

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Moto GP 2019

Post by Mario »

voor Vignales en Morbidelli toch iets closer dan hen beliefde
en achter Marquez werd toch geregeld van plek gewisseld

ik kon amper geloven hoe snel Marquez was tov de rest ; zelden gezien denk ik op dit niveau :o
ik verwachtte na 3 à 5 ronden dat die wel noodgedwongen zou kalmeren (en hoopte dat hij naar het einde toe teruggepakt zou worden wegens opgerookte banden), maar niets daarvan :shock:
en de theorie dat Dovizioso de rest ophoudt werd ook (deels) ontkracht, want Rossi geraakte evenmin weg eens hij de kop te pakken had
mooi van Rins en Miller en ik ben content voor A Espargaro ; wat er met Iannone schort, is mij een raadsel

o ja, en dan nog die stomme straf voor Crutchlow...

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto GP 2019

Post by Muug »

Mario wrote: 01 Apr 2019 16:08 ik kon amper geloven hoe snel Marquez was tov de rest ; zelden gezien denk ik op dit niveau :o
Ooit heeft Rossi eens een penalty van 10 seconden gekregen en toen heeft 'm de race gewonnen met 15 seconden voorsprong 8-)
https://www.crash.net/motogp/race-repor ... te-penalty
Is van 2003 geleden.

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Moto GP 2019

Post by pingu »

Plaats 1 was inderdaad een "Marquez masterclass". Nie normaal :o
Een beetje zoals Lorenzo een paar keer deed tijdens het 800 tijdperk. Op kop de eerste bocht in, en weg. Maar wat was er met Lorenzo aan de hand? Die stond bij de start precies stil. :shock:

De resterende twee podiumplaatsen zorgden toch wel voor wat spanning vond ik. Zelfs Rins leek er zich nog even mee te kunnen gaan moeien. Jammer van die slechte qualificatie...

Volgende race is Texas. Waar Marquez al alle wedstrijden gewonnen heeft waar hij meegereden heeft. Dus waarschijnlijk meer van hetzelfde...

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Moto GP 2019

Post by Mario »

awel, plezant dat Rins gisteren gewonnen heeft
natuurlijk, zonder de fout van Marquez (en die van Crutchlow ook) strijdt hij voor een plek op het podium maar wreed content voor hem, Suzuki en het kampioenschap
denk niet dat hij een titelkandidaat is (nog wat groen) maar hij (en Mir) kan het de gevestigde orde zeker lastig maken op een aantal circuits

stom van die straffen ; lijkt me logischer dat de straf voor zo'n 'vergrijpen' inderdaad is wat Vinales deed ipv eens door de pits rijden

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Moto GP 2019

Post by pingu »

pingu wrote: 01 Apr 2019 16:59 Volgende race is Texas. Waar Marquez al alle wedstrijden gewonnen heeft waar hij meegereden heeft. Dus waarschijnlijk meer van hetzelfde...
Niet dus!
Marquez schakelt zichzelf uit en opent zo een kans die Rins met beide handen grijpt. Chique race van Rins, de emoties in de Suzuki box waren voorspelbaar uitbundig. Rins/Suzuki gaan we nog op het podium zien dit jaar, peis ik zo...

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Moto GP 2019

Post by Davy78 »

Allé, Lorenzo is dan toch nog es heel effkes in de top 5 geraakt :lol:

... vooral heel spijtig voor Dovi!

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Moto GP 2019

Post by Mario »

ja, op motorsportgebied was het niet zo'n fijne namiddag
in de 24 uur van Le Mans geen echte concurrentie voor de Toyota's in de strijd om de eindzege en dan krijgt de auto die verdiende te winnen een uur voor het einde een vreemd technisch defect, waardoor die 2de eindigt
gelukkig waren de mannen op de 3de plaats, waaronder Stoffel Vandoorne, oprecht blij met hun plek

ergens compenseert dat voor de 0-score van Marquez in Amerika maar dat was zijn eigen fout ; hier kon Dovi niets aan doen... :x

en de strijd in de GTE-Pro was ook weer lange tijd om handen en vingers bij af te likken

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Moto GP 2019

Post by pingu »

Davy78 wrote: 16 Jun 2019 15:10 Allé, Lorenzo is dan toch nog es heel effkes in de top 5 geraakt :lol:

... vooral heel spijtig voor Dovi!
Juist heel goed voor Dovi. Nu is het Lorenzo's schuld dat hij dit jaar (al weer) geen kampioen wordt... :twisted:

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Moto GP 2019

Post by Davy78 »

https://nl.motorsport.com/motogp/news/j ... t/4483975/

Man man man, geen geweldig jaar voor lorenzo.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto GP 2019

Post by Muug »

pfffffffffffffff

waar zijn de helden?

Lorenzo weent dat het pijn doet, Rossi en Viñales blijven traag rijden terwijl ne rookie pole achter pole rijdt, bij Crutchlow doet ondertussen ook alles zeer, zelfs als 'm gewoon uit bed komt en naar zijn ontbijt stapt, Dovi heeft ook pijntjes en kwaaltjes en sukkelt wat achter de feiten.....

't is bijna gelijk de Formule1! :devil:

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Moto GP 2019

Post by Mario »

Muug wrote: 02 Sep 2019 14:04 pfffffffffffffff

waar zijn de helden?

Lorenzo weent dat het pijn doet, Rossi en Viñales blijven traag rijden terwijl ne rookie pole achter pole rijdt, bij Crutchlow doet ondertussen ook alles zeer, zelfs als 'm gewoon uit bed komt en naar zijn ontbijt stapt, Dovi heeft ook pijntjes en kwaaltjes en sukkelt wat achter de feiten.....

't is bijna gelijk de Formule1! :devil:
bwa, wat Marquez allemaal al jarenlang klaarspeelt, dat grenst toch wel aan het ongelooflijke
ik heb het niet speciaal voor hem, maar zefls dan moet je toegeven dat het praktisch ongezien is

maar hoeveel jaar gaat die dat (mentaal) kunnen blijven opbrengen (als hij intussen geen grote kwetsuur oploopt) ?
trouwens, Iannone doet toch al een paar GP's opnieuw moeite om mee te doen ook al is hij nog niet volledig hersteld

het zou wel een roemloze aftocht zijn voor Lorenzo als hij nu de handdoek zou gooien, na zo'n miseriejaar en zonder zich echt te hebben kunnen meten met een van zijn grootste rivalen
ik vermoed wel dat zijn ego daar ook heel moeilijk mee zou kunnen leven

zelf leef ik toch veel meer mee met die races dan met de F1
alleen al tijdens de vorige 2 heb ik een paar maal enthousiast gereageerd op hoe de race zich ontvouwde, terwijl ik dat doorgaans nogal stoïcijns doe (en bij de F1 zeg ik ook amper iets, als ik al kijk, want ervoor opstaan of thuisblijven doe ik allang niet meer (itt moto gp races) terwijl het aantal GP's F1 dat ik van 1985 tot 1994 gemist heb, op 2 handen kunt tellen denk ik, inclusief die die in het kot van de nacht werden verreden)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Moto GP 2019

Post by Muug »

Mario wrote: 02 Sep 2019 14:42
Muug wrote: 02 Sep 2019 14:04 waar zijn de helden?
bwa, wat Marquez allemaal al jarenlang klaarspeelt, dat grenst toch wel aan het ongelooflijke
Marquez is fenomenaal, ongekend, van onbereikbare hoogte en klasse.... maar het is geen held. 8-)

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Moto GP 2019

Post by Davy78 »

Lorenzo had gewoon op die ducati moeten blijven zitten, hij begon er beter en beter op te rijden, en dan had pedrosa zijn honda misschien nog gehad om het boeiend te houden.

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Moto GP 2019

Post by Mario »

Muug wrote: 02 Sep 2019 15:26
Mario wrote: 02 Sep 2019 14:42
bwa, wat Marquez allemaal al jarenlang klaarspeelt, dat grenst toch wel aan het ongelooflijke
Marquez is fenomenaal, ongekend, van onbereikbare hoogte en klasse.... maar het is geen held. 8-)
ah zo, Kevin Schwantz dan !
pas nog een overzichts-dvd 500cc besteld van het jaar 1991 ; dat fenomenaal uitremmanoeuvre op Wayne Rainey op de Hockenheimring :o :laughing:
en met een circuit als de Salzburgring, da's nog wat anders als dat prachtig circuit in Zeltweg dat sinds een paar jaar verminkt is en herdoopt tot de Red Bull Ring

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Moto GP 2019

Post by Davy78 »

[youtube]https://youtu.be/ZERabIxYaxo[/youtube]

The soap continues :lurker:

Post Reply