MotoGP 2020

Voor alle mogelijke klap en achterklap over races en circuits, motorkoers en motorcross.
User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

MotoGP 2020

Post by Davy78 »

En hupla ...

https://www.crash.net/motogp/news/93435 ... honda-ride

Zeer benieuwd wat dat gaat geven ... de kans dat Alex zijn broer kan evenaren lijkt mij nogal klein.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotoGP 2020

Post by Muug »

Wel, dat is het begin van een Marquez-era. Die twee gaan de komende tien jaar de titels onder elkaar verdelen. Minstens tien jaar. Of neen wacht, 't was al begonnen. :| Of 't moet zijn dat iemand anders ne Marquez eruit kegelt waardoor die lang moet revalideren. :cry:

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: MotoGP 2020

Post by Mario »

ik ben toch niet zo pessimistisch als jij hoor Muug
volgens mij is kleine broer niet uit hetzelfde hout gesneden als grote broer
en dominanties kunnen soms heel bruusk en onverwacht eindigen in de sport, daar zijn verschillende voorbeelden van (niet dat ik verwacht dat dit bij MM/Repsol-Honda het geval zal zijn)

(maar bon, niemand had zien aankomen hoe goed Quartararo zou presteren dit jaar, want zijn resultaten in Moto2 waren ook niet buitengewoon)

iets anders : Rossi zal precies vrolijk voortdoen volgend jaar terwijl dit jaar precies al het jaar te veel was

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotoGP 2020

Post by Muug »

pessimistisch :dontknow:
Eerder realistisch.

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: MotoGP 2020

Post by Davy78 »

Mario wrote: 19 Nov 2019 15:07 iets anders : Rossi zal precies vrolijk voortdoen volgend jaar terwijl dit jaar precies al het jaar te veel was
Zolang em meedoet, verkoopt em tshirts ;)

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: MotoGP 2020

Post by den Bullet »

Davy78 wrote: 19 Nov 2019 20:35
Mario wrote: 19 Nov 2019 15:07 iets anders : Rossi zal precies vrolijk voortdoen volgend jaar terwijl dit jaar precies al het jaar te veel was
Zolang em meedoet, verkoopt em tshirts ;)
En petjes, vlaggen, rookbommekes, ... :roll:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotoGP 2020

Post by Muug »

En zijn fanclub kan blijven bestaan, en die wordt door zijn kameraden gerund.

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: MotoGP 2020

Post by Mario »

Muug wrote: 19 Nov 2019 17:52 pessimistisch :dontknow:
Eerder realistisch.
eerder fatalistisch ?
ik begrijp niet dat je jonge broer zo hoog inschat

die arme gast komt dan nog eens meteen bij het meest succesvolle fabrieksteam terecht en bij een teammaat waartegen hij zal worden afgemeten (en hoogstwaarschijnlijk tegen zal afgaan), ook al is het zijn broer
die is niet van het kaliber van een Pedrosa of zo die daar in zijn debuutjaar direct mee zijn stempel op het team kon drukken

volgens mij ware het veel verstandiger geweest als die in een ander team, wat meer in de luwte kon debuteren
enfin, we zullen zien hé

intussen veel heisa om wat er bij Avintia aan de hand is : Abraham buiten en Zarco mogelijk binnen, dat terwijl er al ondertekende contracten waren...
goed voor Zarco maar gaat die kunnen aarden op een Ducati ? ben ik lang niet van overtuigd

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: MotoGP 2020

Post by Davy78 »

En ziet de pol nekeer gaan op zijn ktm ... (kheb het niet over de muug he)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotoGP 2020

Post by Muug »

Davy78 wrote: 25 Nov 2019 13:25 En ziet de pol nekeer gaan op zijn ktm ... (kheb het niet over de muug he)
:mrgreen: Al wat ik tegenwoordig doe op de KTM is paardje rijden.... :peepwall:

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: MotoGP 2020

Post by Davy78 »

https://nl.motorsport.com/motogp/news/j ... d/4614487/

... had ik eigenlijk al van ver zien aankomen :D

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: MotoGP 2020

Post by Davy78 »


User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: MotoGP 2020

Post by den Bullet »

Het is nog ni officieel meegedeeld, maar ik vrees dat de classic races ook zullen sneuvelen :cry:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotoGP 2020

Post by Muug »

Wees daar maar zeker van.
ALLES krijgt ne wrong.
Elke competitie, overal ter wereld. Dit wordt een wereldwijd sabbat-jaar.
Het is enorm. De naweëen hiervan gaan in diverse sectoren nog erg lang nazinderen.

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: MotoGP 2020

Post by Raketman »

Het is bijna niet te begrijpen hoe mijn grootouders er ooit in geslaagd zijn om 2 wereldoorlogen te overleven :lipsrsealed2: ...
Nil volentibus arduum

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: MotoGP 2020

Post by Blackbert »

... om tussendoor ook nog efkes de Spaanse Griep te doorstaan.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: MotoGP 2020

Post by Stefke »

Raketman wrote: 25 Mar 2020 21:39 Het is bijna niet te begrijpen hoe mijn grootouders er ooit in geslaagd zijn om 2 wereldoorlogen te overleven :lipsrsealed2: ...
Echt waar daar denk ik dikwijls aan. En aan mijn naaste collega die zo al een jaar thuiszit en niks kan of mag doen. En van de ene chemo naar de andere hobbelt maar eigenlijk geen schijn van kans heeft... :cry: :cry:

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: MotoGP 2020

Post by Davy78 »

Groot gelijk heeft em ...

https://the-race.com/motogp/marquezs-at ... snt-right/
But Marquez riding so soon after a major injury sets a worrying precedent for those younger riders out to prove something and who may be under pressure from team management to race, even fighting for their future.

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: MotoGP 2020

Post by Mario »

maar schijnbaar worden hij en Honda toch met de harde realiteit geconfronteerd, want Brno gaat 'em blijkbaar ook moeten laten schieten
buitenkans natuurlijk voor mannen als Vinales, Quartararo of Dovizioso ; maar wie er ook wereldkampioen wordt, die gaat toch steeds moeten horen dat hij was omdat Marquez een aantal races niet heeft kunnen meerijden

't Is Quartararo wel gegund dat hij nu 2 zeges op zak heeft ; de Fransen net iets minder :grin:
wel heel jammer dat Rins nu net niet in topvorm steekt ; de Suzuki's schenen heel beloftevol te zijn
en de KTM's doen het ook verrassend goed ; nu maar zien of ze dat nog lang gaan kunnen volhouden

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotoGP 2020

Post by Muug »

Tijdens de vorige persconferentie heeft Rossi - eindelijk nog eens op het podium - iets raars gezegd. Ik haal er even de tekst van racesport.nl bij:
"Het schijnt dat dit weekend de werkwijze bij Yamaha aan de kant van Rossi enigszins op de schop is gegaan en dat dit niet volledig zonder slag of stoot was. De Italiaan merkt dat Yamaha de interesses verschuift naar de jongere generatie coureurs en dat er naar hem niet altijd meer geluisterd wordt.

“Dit weekend hebben we op een andere manier gewerkt. Dit was niet eenvoudig want samen met David [Muñoz, crew chief van Rossi] hebben we een beetje druk moeten uitoefenen op Yamaha. Dit was een politiek probleem, wij willen de fiets veranderen en naar onze inzichten aanpassen maar Yamaha liet dit niet toe. We hebben niet opgegeven en het gevoel was vanaf vrijdag meteen beter.

Ik ga al een lange tijd mee maar ik denk dat het een normaal proces is dat er geluisterd wordt naar de jonge snelle coureurs. Maar ze vinden dat ik precies moet rijden zoals zij dat doen, en ik denk dat ze mij juist meer moeten steunen. Ik rijd in het Yamaha fabrieksteam en volgend jaar rijd ik bij Petronas dus moeten ze mij vertrouwen. Ik ben misschien niet de allersnelste maar ik kan nog best een beetje racen, ik vind het niet zo slim van Yamaha en vraag me wel eens af waarom. Soms moet je vechten voor je plaats.”

Hoe het nu verder gaat binnen Yamaha is nog maar de vraag. "

Dus Yamaha vindt dat Rossi maar moet rijden gelijk de jonge garde. 8-)

En ook deze info:
"Om dit te kunnen bewerkstelligen speelde er zich de afgelopen tijd achter de schermen een flinke interne strijd af binnen het Monster Energy Yamaha MotoGP Team, zo liet ‘the Doctor’ zondagmiddag na afloop van de race tijdens de persconferentie weten.

Valentino Rossi: “We hadden intern een politiek probleem met Yamaha. Ze vonden dat ik moest rijden met dezelfde M1 als Fabio en Maverick. Maar dat werkte niet voor mij, dus zette ik samen met David (crew chief Munoz) en mijn crew veel druk op de Japanse engineers van Yamaha. Het was niet gemakkelijk, maar voor sommige dingen moet je nu eenmaal vechten.

Yamaha gaf uiteindelijk toe en reageerde bij monde van Lin Jarvis op het gebeuren dat de afgelopen week in Jerez had plaatsgevonden.

Lin Jarvis: “We gebruikten vergelijkbare afstelling bij alle vier onze coureurs. Maar Vale had steeds problemen met de grip en de banden. Na het moeilijke eerste weekend in Jerez dacht hij dat het beter zou zijn om hierin veranderingen in aan te brengen. Dus drong hij aan op een set-up aanpassing voor zijn machine, hij wilde terug naar een set-up uit het verleden, hoewel we nu te maken hebben met een compleet andere motor en compleet andere banden. Het beheer van dergelijke situaties is niet altijd even gemakkelijk. Zeker niet als je meerdere snelle coureurs hebt en slechts één ervan iets wil veranderen. De Japanse ingenieurs hebben veel gegevens beschikbaar waaruit ze hun conclusies kunnen trekken. Uiteindelijk heeft de volharding van Vale in dit geval echter wel zijn vruchten afgeworpen. De ingenieurs kunnen niet alleen op gegevens vertrouwen, ze moeten ook naar de coureurs luisteren.”"


Hamvraag is natuurlijk of 'm in de volgende races ook van die gripproblemen verlost gaat blijven zijn.

En Marquez, tja, die zal nu waarschijnlijk beseffen dat 'm toch geen Robocop is, maar gewoon een skelet van kalk, met daarrond wat zachte weefsels rond gedrapeerd, en dat ge dat niet aan de praat kunt houden daar er wat latten tegen te timmeren. :roll: Weest maar zeker dat er een pak coureurs content zijn dat 'm er niet meer is. Het gaat een pak racers sterk motiveren om zich eens goed te tonen. 't is gelijk bij de wolven eh: als de leider van de roedel wegvalt, wordt er gevochten tot er een nieuwe opstaat.

"Dr. Xavier Mir: “Marc Marquez werd 13 dagen geleden geopereerd en vandaag keerde hij terug naar de operatiekamer. De eerste operatie was succesvol, maar wat niet verwacht werd is dat de plaat onvoldoende steun bleek te geven. Door een opeenstapeling van stress in het geopereerde gebied heeft de plaat enige schade opgelopen, dus vandaag is de titanium plaat verwijderd en vervangen door een nieuwe fixatie. De coureur heeft in deze periode geen pijn gevoeld. Hij heeft altijd het medisch advies en het gevoel van zijn lichaam opgevolgd. Helaas heeft een overbelasting dit probleem veroorzaakt. Nu moeten we 48 uur wachten om te kunnen bepalen wat de hersteltijd zal zijn.”"

Post Reply