MotoGP 2021

Voor alle mogelijke klap en achterklap over races en circuits, motorkoers en motorcross.
User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotoGP 2021

Post by Muug »

Lol. Pc aangesloten op tv met lange HDMI- kabel, druk aan het kijken... zegt ze hier "jamaar ze tonen het ook gewoon op Tipik hoor."
Duh :wall:

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: MotoGP 2021

Post by Mario »

hier al decennia naar RTBF ; eerst F1 vanaf medio de jaren '80 met onder meer Richard Debeir (wie kent die naam nog, hoogstens Bullet, mogelijk Stefke schat ik in)
motorraces in de jaren '90 (ik stapte in eind jaren '80, Lawson, Gardner, Schwantz, Rainey, debuut Doohan), kon je bij ons niet anders als Eurosport kijken
dan een klein decennium niets meer qua motorsport

dan BBC met Steve Parrish, Charlie Cox en, ja muug, ook Suzy Perry ; die zonden begin jaren 2000 ook Superbikes uit, waardoor ik die kampioenschappen ook ben beginnen volgen (eerste seizoen was het episch duel tussen Bayliss en Edwards met 2 magnifieke races in San Marino ; 2002 denk ik)
later was het op BBC enkel nog MotoGP en nog later was het helemaal gedaan

sindsdien is RTBF vaste kost wat mij betreft (toch al zowat 10 jaar denk ik) ; bij Eurosport vind ik Peter (Bom?) nog een goede commentator, die andere twee (Patrick (Vd Goorbergh ?)) zijn miscasts (correctie : blijkbaar Kervin Bos, blij dat die ten minste weg is)
ah, Patrick en Diederik doen nog de moto 3 en 2 ; te mijden die twee

nu, overal wordt er wel geklaagd over de commentaar, ook toentertijd over de BBC, terwijl ik dat best interessant en vermakelijk vond met dat koppel (Parrish-Cox)
maar 't is vaak zoals met mij en wielrennen ; ik verdraag absoluut geen livecommentaar van Michel Wuyts terwijl die mens er duidelijk wel verstand van heeft. Heeft gewoon een onuitstaanbare stijl vind ik

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: MotoGP 2021

Post by den Bullet »

Mario wrote: 05 Apr 2021 08:30 hier al decennia naar RTBF ; eerst F1 vanaf medio de jaren '80 met onder meer Richard Debeir (wie kent die naam nog, hoogstens Bullet, mogelijk Stefke schat ik in)

...
Niet echt. Ik ben vrij laat beginnen kijken naar de motorraces ...

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotoGP 2021

Post by Muug »

Allez, de Marcos Mariscos mag komend weekend weer meespelen met de rest van 't veld.
Mensen we zijn curieus wat 'm gaat doen. Wat 'm gaat kunnen zelfs, met die kwetsuur.
Hij is natuurlijk obsessief en autist genoeg om maandenlang gelijk een machine te trainen dus ik verwacht eigenlijk wel dat 'm weer full force zal aantreden. Het is dus eerder de vraag in welke mate hij de moto al gaat beheersen. Zouden ze hem met een 2020-model laten racen misschien? Da's een moto die hij natuurlijk door en door kent. Als zoiets al mag van het technisch reglement. Zou hij toch bepaalde psychologische remmen ontdekken? Niemand die het weet, op dit moment.
We zullen zien! :rayof:


Trouwens, mariscos is spaans voor zeevruchten :mrgreen:
Image


User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotoGP 2021

Post by Muug »

Helaas niet leesbaar als je niet aanlogt.

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: MotoGP 2021

Post by Droopy »


User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotoGP 2021

Post by Muug »

'k heb niet gekeken, druk bezig met zélf te motorrijden. 8-)
Blijkt de Marc toch op de zevende plaats te zijn geraakt, en dat is zelfs vóór zijn twee team mates! :pillepalle:
Dit artikel is interessant om te lezen:
https://www.crash.net/motogp/news/97592 ... n-emotions

Deze passage is toch straf. Zo een raceritme geraakt men precies toch redelijk rap kwijt!
""In the first laps I didn’t feel in my place," Marquez confessed. "I didn’t have the pace, I didn’t have the control of the bike. It was very also difficult after a long time to understand the place to brake behind the others, to understand the way to play when they overtook me, to move out of the line. This was very hard because as soon as I went into the corners, I was not able to do other lines."

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: MotoGP 2021

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote: 19 Apr 2021 09:17 'k heb niet gekeken, druk bezig met zélf te motorrijden. 8-)
in uitgesteld relais gekeken, wegens druk bezig met zélf te motorrijden. 8-)
vond de race niet zo geweldig interessant. Op de paar belangrijke spelers die er met een crash zijn uitgevallen na was er niet zoveel animo. Wel jammer voor Zarco en Rins dat ze allebei zijn uitgevallen.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotoGP 2021

Post by Muug »

duibhce Kaelann wrote: 19 Apr 2021 09:36 vond de race niet zo geweldig interessant. Op de paar belangrijke spelers die er met een crash zijn uitgevallen na was er niet zoveel animo. Wel jammer voor Zarco en Rins dat ze allebei zijn uitgevallen.
Spijtig voor de crashers inderdaad.
Ik moet wel toegeven dat ik plat van 't lachen lag toen ik de titel "Valentino Rossi DNF" zag. :oops: 't is erg, diene jongen is echt aan zijn seizoen teveel bezig. :? Beetje gelijk Toon Hermans die al half in zijn graf lag en maar bleef optreden...
Er is oa te weinig animo omdat ze veel te veel hun banden moeten managen. Ze vechten een paar rondes voor een goei positie, dan houden ze zich 15 ronden in, en vervolgens vechten ze nog een ronde of drie voor de gladiolen.
De nieuwste achterband die Michelin heeft gemaakt geeft zo belachelijk veel grip dat de voorband gewoon "weg" geduwd wordt, vandaar de vele front wheel wash outs.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: MotoGP 2021

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote: 19 Apr 2021 09:51 Ik moet wel toegeven dat ik plat van 't lachen lag toen ik de titel "Valentino Rossi DNF" zag. :oops: '
Het was anderzijds ook wel jammer. Op dat moment reed hij 3 plaatsen achter Marquez en ik had de indruk dat Rossi nog wel dichterbij geraakt zou zijn. De posities die Marquez daarna nog gewonnen heeft waren het gevolg van crashes voor hem.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: MotoGP 2021

Post by den Bullet »

En de drie categoriën waren weer àf! (Moto E werd niet uitgezonden op Auvio en dus niet gezien).

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotoGP 2021

Post by Muug »

Pas in de tweede helft van de MotoGP beginnen kijken.
Stilaan kunnen we een andere rijder voor nummer 46 beginnen zoeken.
M Marquez doet rustig verder met zijn revalidatie, ongelooflijk hoe matuur die jongen geworden is.
En de Fabio, eilaas, blijkbaar plotse armpomp waardoor hij niks van kracht meer had. Hij moest bvb met vier vingers remmen ipv met 1, en hij had te weinig macht om de gaaz deftig open te draaien. Dikke misérie dus. Mogeilijks littekenweefsel van een operatie van twee jaar terug. Ongetwijfeld vandaag of morgen een operatie.
Well done Miller!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: MotoGP 2021

Post by duibhce Kaelann »

Moto3 was ook interessant. Beetje zuur voor Masia om in de laatste bocht met zicht op een podium onderuit gekegeld te worden door Oncu. Ook geen punten voor Binder als 2e slachtoffer van hetzelfde incident.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: MotoGP 2021

Post by den Bullet »

En weerom crazy races :yikes:

Enorm genoten 8-)

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: MotoGP 2021

Post by den Bullet »

Vandaag een heel triestige dag :(

R.I.P. #50

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotoGP 2021

Post by Muug »

Zoals gewoonlijk heb ik op zondagmiddag andere dingen gedaan dan naar TV kijken. Zéker met zo'n schoon weer. :grin:
Maar na lezing van de interviews/verslagen vallen er mij wel wat dingen op. Het lijstje is geheel willekeurig natuurlijk.
1) Dat de Yamaha's (afin, toch die van Quartararo) in staat is om een Rode Ducati Armada af te houden is niet minder dan magistraal! Die über schnelle Ducati's aftroeven op een snel circuit als Mugello is haast niet te vatten. Fabio moet wonderbaarlijk goed geweest zijn. En de Yamaha ook. Prachtig, subliem, super, onaards, wat een prestatie!
2) Rins blijft de DNF's aan elkaar rijgen! Zou het hem lukken om dit seizoen in geen enkele race aan de finish te komen? A neen, 't is hem al ene keer gelukt dacht ik. :?
3) Marquez is nog laaaang niet op volle kracht. Moet alle hens aan dek zetten een béétje deftig te qualificeren. En als 'm dan ook nog eens onderuit gaat, tja, niet evident om zo puntjes te sprokkelen. Vanaf volgende week normaal gezien mag hij stoppen met antibiotica. Zou 'm die al negen maand nemen? :pillepalle: :pillepalle: :pillepalle: Mij lukt dat nog geen week en dan is mijn maag kapot. En zonder die antibiotica zou zijn conditie/gezondheid/etc blijkbaar veel sneller veel beter moeten kunnen worden. Misschien gaat hij dan eindelijk wat betere feeling met de moto hebben, want da's momenteel blijkbaar toch wel een ramp.
4) Rossi. Laten we aub hopen dat 'm in de summer break eindelijk beslist om er éindelijk mee te stoppen. 't is al ver de schaamte voorbij. Misschien moet hij eens achteruit proberen rijden, dat gaat mogelijks rapper. :| :| :|
5) KTM komt dichter. En dichter. En dichter! :rayof:

Tot hier mijn uiterst selectieve blik op dat wereldje. :thumbsup:

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: MotoGP 2021

Post by den Bullet »

Muug wrote: 31 May 2021 09:44
...

5) KTM komt dichter. En dichter. En dichter! :rayof:

Tot hier mijn uiterst selectieve blik op dat wereldje. :thumbsup:
KTM heeft dat te danken aan Pedrosa (die ook aan de oorsprong van de opmars van Honda lag).

En Honda verglijdt nu verder. En verder. En verder ...

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: MotoGP 2021

Post by TuttoTerreno »

Muug wrote: 31 May 2021 09:44 Zoals gewoonlijk heb ik op zondagmiddag andere dingen gedaan dan naar TV kijken. Zéker met zo'n schoon weer. :grin:
let me guess:
advertenties op tweedehands aan het bekijken voor de n+1 moto?

:peepwall:

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotoGP 2021

Post by Muug »

TuttoTerreno wrote: 31 May 2021 12:19
Muug wrote: 31 May 2021 09:44 Zoals gewoonlijk heb ik op zondagmiddag andere dingen gedaan dan naar TV kijken. Zéker met zo'n schoon weer. :grin:
let me guess:
advertenties op tweedehands aan het bekijken voor de n+1 moto?

:peepwall:
:lol:
Nee, met de moto gereden effenaf ! De Vlaamse Ardennen-route. Tof, en schoon ! En nog straffer, ik had mijn madam zelfs nog achterop. Ook weeral jaren geleden. :shock:

Post Reply