aankopen buitenland

Eerlijke truken van de foor om ons eerlijk verdiend geld te behouden of terug te krijgen
Post Reply
User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

aankopen buitenland

Post by Cotthem »

Een tijdje geleden een nieuw scherm en pinlock besteld voor mijn Xlite helmpje in de winkel waar ik mijn helm had gekocht....na anderhalve maand kreeg ik eindelijk het verlossend telefoontje dat "alles" binnen was. Ikke direct naar daar en wat bleek, ze hadden enkel de pinlock. "OE?...en daarnet zeg je aan de foon dat alles binnen is. Verkoper voelde nattigheid met als gevolg tal van problemen met invoerder-verhalen en Itali? is een moeilijk land-theorie?n. Vriendelijk bedankt, mijn voorschot terug gevraagd ("...ah...da ga nie mijnheer de ontevreden klant, kan je wel een kadobon geven... :oops:" .... :furious3: . :motten: :ruzie: :schieten: .."jawel via een kredietnota gaat dat wel mijnheer de verkoper :deal: ) voor de kadobon heb ik dus vriendelijk bedankt. De verkoper nen dikke knuffel gegeven en gezegd dat ik wist dat hij daar niks kon aan doen en besloot dan maar wat klikkerdeklik te doen op het internet. Het is een beetje tegen mijn principes eigenlijk, want dat internetkopen is een doodsteek voor winkels, maar ja... :unsure: . Na 10minuten gevonden en een ver vreemd land en na 15min was de betaling al achter de rug (7euries duurder door transport). Drie dagen later ringring aan de deur. Twas mijnheer DHL met een compleet setje scherm. Ikke blij. Nu is mijn vraag. Kan ik die buitenlandse factuur ook inbrengen.....in mijn belastingen uiteraard :ermm:
"...the path is the destination"

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

aankopen buitenland

Post by petervdc »

tuurlijk dadde, zolang het op jouw naam staat en het is een officiele factuur
Keep going

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

aankopen buitenland

Post by pingu »

:stupid:

Tijgerke heeft al Engelse, Nederlandse en Duitse spulletjes gekregen. Telkens factuur ingebracht en (tot nu) zonder problemen aanvaard.
Voor onderhoud ook al een paar keer geen factuur maar wel "werkbon" (met natuurlijk mijne naam, uitgevoerde onderhoud + prijs) ingebracht. Ook geen probleem mee gehad.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

aankopen buitenland

Post by Tom Thumper »

pingu wrote::stupid:

Tijgerke heeft al Engelse, Nederlandse en Duitse spulletjes gekregen. Telkens factuur ingebracht en (tot nu) zonder problemen aanvaard.
Voor onderhoud ook al een paar keer geen factuur maar wel "werkbon" (met natuurlijk mijne naam, uitgevoerde onderhoud + prijs) ingebracht. Ook geen probleem mee gehad.
En ook controle gehad? Zo gewoon uit curieusiteit. Heeft natuurlijk niks met mijn eigen aangifte te maken. :angel:
Me gusta la moto, me gustas tu.

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

aankopen buitenland

Post by pingu »

Tom Thumper wrote:
pingu wrote::stupid:

Tijgerke heeft al Engelse, Nederlandse en Duitse spulletjes gekregen. Telkens factuur ingebracht en (tot nu) zonder problemen aanvaard.
Voor onderhoud ook al een paar keer geen factuur maar wel "werkbon" (met natuurlijk mijne naam, uitgevoerde onderhoud + prijs) ingebracht. Ook geen probleem mee gehad.
En ook controle gehad? Zo gewoon uit curieusiteit. Heeft natuurlijk niks met mijn eigen aangifte te maken. :angel:
Yup, 2 keer. Enige opmerking was dat er een factuur vermeld werd die niet bij de aangifte zat. Kon ook niet, want die zat nog in mijne mail (pdf). Ze hadden natuurlijk ook gewoon in mijne mailbox kunnen gaan kijken, maar om ze de administratieve rompslomp van de Staatsveiligheid/NSA te besparen heb ik ze dan maar afgeprint :grin:

Post Reply