To lease or not to lease...

Eerlijke truken van de foor om ons eerlijk verdiend geld te behouden of terug te krijgen
Tom Thumper

Post by Tom Thumper » 03 Aug 2015 11:07

Ja dat gaat maar heeft er iemand ervaring mee? Zo efkes uwen baas overtuigen dat een bedrijfsmotor je echt wel beter uitkomt kan een auto? En zo op fiscaal vlak? Is dat voor den baas even interessant als een auto? Kwestie dat ik voorbereid ben voor mijn volgende babbel met den baas.
Me gusta la moto, me gustas tu.

Wipr

To lease are not to lease...

Post by Wipr » 03 Aug 2015 12:37

Als uwen baas zelf motard is heb je meer kans he :wink:
Maar buiten het fiscale denk ik niet dat een baas zich wil borg stellen voor het verhoogde risico in t verkeer.

Blackbert

Post by Blackbert » 03 Aug 2015 20:08

dienen baas moet zich daar niet borg voor stellen, daar dient de arbeidsongevallenverzekering voor.
hij kan wel oren hebben naar 't feit dat ge nooit helemaal vast zal staan in de file, minder gestresseerd op 't werk zal verschijnen en dus nog beter zal presteren.
grease up your baby for a ball on the hill

Drummer

Post by Drummer » 03 Aug 2015 21:33

:cool: :cool: :cool:

Een kennis va mij heeft zo een bedrijfsmoto gekregen. Niet alleen voor z'n woon werk verkeer, mag er ook Prive mee rondtuffen, maar gebruikt de moto vooral voor zijn job als Service technieker.

Dus het kan wel ja ;-)
Eerst nen Transalp, daarna een V Strom DL 1000 en een Honda Crosstourer VFR1200X Dct.
Transalp XL650V ( verkocht ) Honda Crosstourer VFR 1200X Dct (2.0)

http://denoordkaap2016.blogspot.be/

http://fransealpen2017.blogspot.com/

Borniet

Post by Borniet » 04 Aug 2015 09:38

De mijne is ook nen bedrijfsmoto... Maar de zaakvoerder is mijn vrouw, en die is net iets makkelijker te overtuigen dan de gemiddelde baas denk ik (hoewel, pas op :-) )

Wannes

Post by Wannes » 04 Aug 2015 10:54

Ik vermoed dat het voor uw baas niet zoveel verschil maakt, maar - voor zover ik altijd geweten heb - is er voor uw fiscaliteit geen forfaitaire belasting zoals die er wel is voor bedrijfswagens.
Dus in principe word je dan belast op het werkelijke voordeel in natura en dat wil je volgens mij niet.

Blackbert

Post by Blackbert » 04 Aug 2015 14:34

Als 'm kan bewijzen dat die firmabrommer alleen gebruikt wordt voor firmaverplaatsingen is er geen voordeel in natura.
Voor de baas is 't wel interessanter dan een firmawagen, wegens geen limieten op de aftrekbaarheid (voor de baas).
Alleen nog een leasemaatschappij vinden die moto's wil aanbieden. Afhankelijk van de kilometerstand na de afschrijvingsperiode zal daar niet veel restwaarde meer aanzitten. Wat een deel van hun inkomen is.
Ga ervoor zou ik zeggen, je hebt nog wel iets staan, thuis, voor priv?kilometers.
grease up your baby for a ball on the hill

F M

Post by F M » 04 Aug 2015 20:10

Zeg, Tom, kunde mij eigenlijk eens uitleggen wat uwe titel betekent ? "Leasen zijn niet leasen" :?: :?: :?:
I am confused. Oh no, maybe not!

Tom Thumper

Post by Tom Thumper » 04 Aug 2015 21:04

F M wrote:Zeg, Tom, kunde mij eigenlijk eens uitleggen wat uwe titel betekent ? "Leasen zijn niet leasen" :?: :?: :?:
Lol, awel ik had door dat er iet niet klopte, nu weet ik wat :oops:

Ik hoop dat mijn baas niet gaat mekkeren over mijn Engelse grammatica...
Me gusta la moto, me gustas tu.

zappa

Post by zappa » 04 Aug 2015 21:21

Tom Thumper wrote:
F M wrote:Zeg, Tom, kunde mij eigenlijk eens uitleggen wat uwe titel betekent ? "Leasen zijn niet leasen" :?: :?: :?:
Lol, awel ik had door dat er iet niet klopte, nu weet ik wat :oops:

Ik hoop dat mijn baas niet gaat mekkeren over mijn Engelse grammatica...
Och make that the cat wise :mrgreen:
sig nature

Post Reply