BaseCamp vs Google Earth Pro

Zolang er maar knopjes aan zitten
User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: BaseCamp vs Google Earth Pro

Post by OzzePaa »

TuttoTerreno wrote: 22 Nov 2020 18:43
YveGs wrote: 22 Nov 2020 17:30 Ja, ik zou er direct weer klaar voor zijn om terplaatse alle nodige notities op te tekenen maar wie heeft er nog een roadbookhouder om, rijdend, veilig de notities af te lezen? Ik vrees nie veel...
ik heb nog ne chalmet a5.

En Muug heeft er onlangs ook nog ene opgesnord.
Mijn (fiets)exemplaar van destijds uit den Halfords weet ik hier ook zo te vinden :grin:
Het origineel van een zekere "Ultieme Ardennenrit" in RB-format meen ik vast ook nog ter beschikking.
Voel ik hier een über-nostalgisch forumtoerke in de pipeline zitten :?: :mrgreen: :lol:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: BaseCamp vs Google Earth Pro

Post by Muug »

Voor zo een chalmet: op het Vlaamse Bmw forum kreeg ik er drie aangeboden op een twee weken tijd. Om maar te zeggen dat als ge daar uw vinger omhoog steekt dat ge direct beet hebt.

YveGs
Posts: 18
Joined: 14 Nov 2020 11:58

Re: BaseCamp vs Google Earth Pro

Post by YveGs »

Muug wrote: 22 Nov 2020 20:04 Voor zo een chalmet: op het Vlaamse Bmw forum kreeg ik er drie aangeboden op een twee weken tijd. Om maar te zeggen dat als ge daar uw vinger omhoog steekt dat ge direct beet hebt.
Tzal wel zijn zeker, we zijn daarom dan ook één grote famillie club en steeds klaar om iemand te helpen, toch !!! :thumbsup:

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: BaseCamp vs Google Earth Pro

Post by Tom Thumper »

Blackbert wrote: 21 Nov 2020 18:12 Waar is den tijd dat 2 pipo's een vierdaagse van 2000km uittekenden op enkele Michelinkaarten, 's winters in de auto stapten om die efkes te verkennen, en passant het logies inspecteerden en vervolgens 2 A4kes roadbook rondstuurden.
Vree plezant om die te rijden, zo einde maart in de vogezen/jura/alpen, ... :ricky:

Voor een echte reisorganisatie moet het natuurlijk pico bello zijn, maar daarbuiten. :dontknow:

Ah wacht, Als ge in België een onverharde-wegen-rit plant, wel handig om te zien of er van die blauwe k*tborden staan.
Je hebt zo hard gelijk! Zeker op congé wil ik echt veel laten afhangen van wat ik onderweg tegenkom. Remember Wales? Elke dag starten met een schoon toerke op de GPS, elke dag weer nieuwe plannen maken bij de eerste stop die meestal al een 500m verder lag omdat iedereen een andere kant uitreed. En dan kwam Bram met zijn kaart: "Hier is precies een schoon waterval, wat denk je?" en soms kwamen we terug op de voorziene route. Zalig!

Maar dat deel van in de auto te gaan verkennen in de winter ziet me er ook een schoon initiatief uit. Wanneer zijn we weg?
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: BaseCamp vs Google Earth Pro

Post by Muug »

Tom Thumper wrote: 23 Nov 2020 09:35 Maar dat deel van in de auto te gaan verkennen in de winter ziet me er ook een schoon initiatief uit. Wanneer zijn we weg?
't is nog geen winter, efkes wachten nog. 8-)

Raketman vertelde me ooit dat die mannen van Centrum voor Motorfietsbeheersing in Tongeren vroeger ook per wagen hun motorvakanties afreden. Per wagen, omdat ge dan gemakkelijker dinges kunt noteren.

YveGs
Posts: 18
Joined: 14 Nov 2020 11:58

Re: BaseCamp vs Google Earth Pro

Post by YveGs »

Tom Thumper wrote: 23 Nov 2020 09:35
Blackbert wrote: 21 Nov 2020 18:12
En dan kwam Bram met zijn kaart: "Hier is precies een schoon waterval, wat denk je?" en soms kwamen we terug op de voorziene route. Zalig!
Ja idd maar geef toe als je net die punten kan ontdekken, en er ondertussen een Wikipedia verhaal in ontdekken, met GE (...en daar begon heel dit verhaal) vanachter uw bureau is dat niet alleen leuk om zien of die waterval net die "omweg" nodig maakt maar zeker tijd sparend onderweg...dacht ik :dontknow:

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: BaseCamp vs Google Earth Pro

Post by Tom Thumper »

YveGs wrote: 23 Nov 2020 11:07
Tom Thumper wrote: 23 Nov 2020 09:35
En dan kwam Bram met zijn kaart: "Hier is precies een schoon waterval, wat denk je?" en soms kwamen we terug op de voorziene route. Zalig!
Ja idd maar geef toe als je net die punten kan ontdekken, en er ondertussen een Wikipedia verhaal in ontdekken, met GE (...en daar begon heel dit verhaal) vanachter uw bureau is dat niet alleen leuk om zien of die waterval net die "omweg" nodig maakt maar zeker tijd sparend onderweg...dacht ik :dontknow:
"Tijd sparen" en "onderweg" zijn voor mij begrippen die niet matchen. Evenals "reis" en "omweg". Verder ben ik ervan overtuigd dat de waterval niet als interessant gemarkeerd staat in Wikipedia, ook niet als toegankelijk met een rolstoel waarmee we ook nog eens rekening moesten houden en het eten in het cafetaria staat ook in geen enkele review tool als "de moeite" aangegeven, het trok op geen hol om het plastisch uit te drukken. En toch ga ik dat niet vergeten. Evenals dat gravelbaantje dat we onderweg ingeslagen waren dat kilometers lang was en nergens heen ging, behalve dan naar de boer waarmee een toffe babbel gedaan hebben. Tja, als je dat als tijdverlies ziet... Voor mij zijn het onvergetelijke herinneringen.
Me gusta la moto, me gustas tu.

YveGs
Posts: 18
Joined: 14 Nov 2020 11:58

Re: BaseCamp vs Google Earth Pro

Post by YveGs »

Muug wrote: 23 Nov 2020 10:13
Tom Thumper wrote: 23 Nov 2020 09:35
Per wagen, omdat ge dan gemakkelijker dinges kunt noteren.
Zo deden we het altijd. Deze die rijd volgde de in gedachten hebbende en zei de te noteren opmerkingen, da passagier noteerde die en dat ging best vlot!
Sommigen deden het toch met de motor maar dan niet altijd even handig voor de passagier :krabje: :huh2:
Anderen gebruikten een Tripy gps en vanuit het logbook is ook een roadbook te maken maar is niet zo realistisch opgesteld als zoals ik het deed...

YveGs
Posts: 18
Joined: 14 Nov 2020 11:58

Re: BaseCamp vs Google Earth Pro

Post by YveGs »

Tom Thumper wrote: 23 Nov 2020 11:21
YveGs wrote: 23 Nov 2020 11:07
"Tijd sparen" en "onderweg" zijn voor mij begrippen die niet matchen. Evenals "reis" en "omweg". Verder ben ik ervan overtuigd dat de waterval niet als interessant gemarkeerd staat in Wikipedia, ook niet als toegankelijk met een rolstoel waarmee we ook nog eens rekening moesten houden en het eten in het cafetaria staat ook in geen enkele review tool als "de moeite" aangegeven, het trok op geen hol om het plastisch uit te drukken. En toch ga ik dat niet vergeten. Evenals dat gravelbaantje dat we onderweg ingeslagen waren dat kilometers lang was en nergens heen ging, behalve dan naar de boer waarmee een toffe babbel gedaan hebben. Tja, als je dat als tijdverlies ziet... Voor mij zijn het onvergetelijke herinneringen.
Nu gaan we helemaal de "geleerde" kant op zulle... :sweeet:
En tuurlijk is die babbel met die boer in dat vergeten hol wel aangenaam maar als je met zo'n tachtig motos onderweg bent (BMW mc reizen) zal die aangename boer zijne babbel misschien al niet meer zó gemoedelijk zijn als de tachtigste moto op z'n erf komt draaien...
...en ja oké niet van alle cascades of wasserfälle zal je iets vinden op Wikipedie...maar dat was dan ook maar als voorbeeld gegeven... :stop:

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: BaseCamp vs Google Earth Pro

Post by Tom Thumper »

YveGs wrote: 23 Nov 2020 12:16
Tom Thumper wrote: 23 Nov 2020 11:21

"Tijd sparen" en "onderweg" zijn voor mij begrippen die niet matchen. Evenals "reis" en "omweg". Verder ben ik ervan overtuigd dat de waterval niet als interessant gemarkeerd staat in Wikipedia, ook niet als toegankelijk met een rolstoel waarmee we ook nog eens rekening moesten houden en het eten in het cafetaria staat ook in geen enkele review tool als "de moeite" aangegeven, het trok op geen hol om het plastisch uit te drukken. En toch ga ik dat niet vergeten. Evenals dat gravelbaantje dat we onderweg ingeslagen waren dat kilometers lang was en nergens heen ging, behalve dan naar de boer waarmee een toffe babbel gedaan hebben. Tja, als je dat als tijdverlies ziet... Voor mij zijn het onvergetelijke herinneringen.
Nu gaan we helemaal de "geleerde" kant op zulle... :sweeet:
En tuurlijk is die babbel met die boer in dat vergeten hol wel aangenaam maar als je met zo'n tachtig motos onderweg bent (BMW mc reizen) zal die aangename boer zijne babbel misschien al niet meer zó gemoedelijk zijn als de tachtigste moto op z'n erf komt draaien...
...en ja oké niet van alle cascades of wasserfälle zal je iets vinden op Wikipedie...maar dat was dan ook maar als voorbeeld gegeven... :stop:
Maar dat is dan ook waarom ik nooit met 80 man op reis zou gaan. Ieder zijn ding dus.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: BaseCamp vs Google Earth Pro

Post by F M »

Tom Thumper wrote: 23 Nov 2020 12:56 Ieder zijn ding dus.
Dat is nog eens gesproken ! :thumbsup:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: BaseCamp vs Google Earth Pro

Post by zappa »

YveGs wrote: 23 Nov 2020 12:16

...en ja oké niet van alle cascades of wasserfälle zal je iets vinden op Wikipedie...maar dat was dan ook maar als voorbeeld gegeven... :stop:
Als je wil "afkicken" van mooie watervallen, ga dan naar IJsland, als je op een halve dag tijd de 37ste waterval van ne meter of 30 ziet , kijk je zelfs niet eens meer scheef als je niet het waterstof ziet opstijgen :lol: :mrgreen:
sig nature

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: BaseCamp vs Google Earth Pro

Post by F M »

O ja, IJsland en watervallen. :rayof: Ik vraag me af wat IJslanders denken van de waterval van Coo. :?

Wij hadden een Renault Clio gehuurd. We hebben niet alle watervallen kunnen zien, want er waren wegen waar we niet over geraakten wegens te weinig grondspeling... :cry:

Maar we hebben er veel gezien :grin:

Tussen haakjes, als je ooit naar IJsland wil met een auto, huur dan een 4x4. Alleen al omwille van het comfort op de gravelwegen, en de grotere grondspeling. Het verschil in huurprijs is groot, maar voor die ene keer dat je daar komt. Wij waren weer te zuinig... :oops:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: BaseCamp vs Google Earth Pro

Post by den Bullet »

F M wrote: 24 Nov 2020 09:59 O ja, IJsland en watervallen. :rayof: Ik vraag me af wat IJslanders denken van de waterval van Coo. :?

...
Of van de Cascade du Coeurcq (die van Coo is artificieel)!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: BaseCamp vs Google Earth Pro

Post by OzzePaa »

Omdat deze topic er toch het meest bij aansluit ...

Voor sommigen misschien heugelijk nieuws : STREETVIEW werkt terug in Google Earth :!:
Tenminste in versie 7.1.8 :?

Daarnet toevallig ontdekt met het routekes maken aan de kanten van Calpé.
Per abuis PegMan in Google Earth Pro (waar de route vanuit MapSource geprojecteerd is) "op de weg" gezet in plaats van dat van Maps (waar StreetView nog wel werkt) en hoppa :!:

Of het allemaal van lange duur gaat zijn weet ik niet, maar wat mij betreft 't is wel :rayof: :rayof: :pom: :blob1:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Post Reply