help nen 550

Zolang er maar knopjes aan zitten
Post Reply
User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Post by zappa »

Een voormalig collega van mij, heeft de zumo550 die origineel op z'n onlangs gekochte jonge 2de handse pan stond, bij de eigenaar gaan bijkopen.

Dien mens heeft geen pc, dus was het de bedoeling dat ik enkele van de op 't net gedownloade routes via de usb kabel op z'n 550 ging zetten. Maar het lukt nietthumbsdown
De verbinding ( 2 apparaten) is goed tot stand gekomen, overdracht (verzenden) van de routes via de pc geeft ok, maar op de 550 is achterna niks te vinden Image Er zit wel geen sd kaart in de 550, kan dat de reden zijn? (in m'n 660 zit die ook niet, maar routes staan er wel op?)

Hij gaat nu een sd (niet zo'n micro sd als de 660) kopen en ik ga proberen of ik die via dat inbrenggaatje Image op de laptop kan volzetten met routes?

Wie weet beter? Image
sig nature

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: help nen 550

Post by F M »

Na overladen van de routes moet hij die nog importeren: 'instellingen' (het sleuteltje rechts onder), 'Gebruikergegevens', 'Importeer gegevens', 'routes', de routes aanklikken, en dan klikken op 'importeer'.

SD-kaart is niet nodig.

At your service. Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: help nen 550

Post by Raketman »

Wat ik een beetje raar vind is dat die Zumo niet uit zichzelf bericht geeft als je'm laat opstarten na het overzetten van de routes.

Als ik dat doe via MS en daarna laat opstarten geeft die altijd het bericht dat er nieuwe data is en of ze moet ge?mporteerd worden...Hij geeft zelfs aan of het tracks, routes, kaarten of waypoints zijn.

Die routes zijn toch wel een goed bestandsformaat ?
Nil volentibus arduum

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: help nen 550

Post by F M »

Als je ze gewoon vanuit Mapsource stuurt, kan het formaat niet fout zijn.

Maar je hebt een punt, de Zumo zou zelf moeten komen zeggen dat hij nieuwe gegevens ontvangen heeft. Nu kan dit soms wel een tijdje duren, mar toch.

Zappa, als de Zumo550 aan de PC hangt, en je wil vanuit Mapsource versturen naar het apparaat, dan zie je toch wel degelijk de Zumo 550 vermeld staan bij de beschikbare apparaten ?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: help nen 550

Post by zappa »

idd mapsource, overdracht naar toestel, apparaten zoeken, zummo 550, verzenden, overdracht ok . maar de 550 geeft geen kick??

Achterna bij aangep. routes gaan kijken = niks...
sig nature

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: help nen 550

Post by F M »

Achterna bij aangep. routes gaan kijken = niks...
Daarmee bedoel je toch wel degelik dit:
'instellingen' (het sleuteltje rechts onder), 'Gebruikergegevens', 'Importeer gegevens', 'routes', de routes aanklikken, en dan klikken op 'importeer'.
Je kan ook nog even checken in de Windows Verkenner als hij aan de PC hangt, of je wel degelijk een nieuwe schijf bjigekregen hebt met de naam Garmin.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: help nen 550

Post by zappa »

Achterna bij aangep. routes gaan kijken = niks...
[color=#BF8000:30esy5bh]Daarmee bedoel je toch wel degelik dit:
'instellingen' (het sleuteltje rechts onder), 'Gebruikergegevens', 'Importeer gegevens', 'routes', de routes aanklikken, en dan klikken op 'importeer'.
[/color:30esy5bh] nee, gebeurde niet? de 550 deed niks.

Je kan ook nog even checken in de Windows Verkenner als hij aan de PC hangt, of je wel degelijk een nieuwe schijf bjigekregen hebt met de naam Garmin.
Zal de mens ne keer opnieuw laten langs komen, als mijne meer verstand thuis is Image want ik ben en blijft ne serieuse amateur Image

Al zo heel ver bedankt voor de uitleg Image
sig nature

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: help nen 550

Post by zappa »

beste, ervaren, allerliefste Image (heb iets nodig Image )

dien mens komt dinsdag nog ne keer mee zijn 550 langs, ik ga 't nog ne keer proberen? ? ?

Hij heeft nu wel een sd kaart gekocht, ik verwacht? ? ? dat er op die kaart rechtstreeks routes kunnen gezet worden vanuit mapsource (wel den mapsource van mijn 660?)
sig nature

kirikoe
Posts: 297
Joined: 23 Oct 2009 13:38

Re: help nen 550

Post by kirikoe »

Mapsource heeft niets te maken met het type toestel .

Je kaart versie kan wel een afwijking teweeg brengen .

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: help nen 550

Post by Blackbert »

Euh, zo efkes tussendoor. Moeten de kaartenwinkel op de PC en de GPS niet gelinkt zijn als je via Mapsource die routes op de Zumo wil mikken? (maw, je moet Mapsource toch het IDnummer van uw GPS geven bij de eerste overdracht na installatie)

Rechtstreeks via windows zou moeten lukken, denk ik, met alleen routes. Als windows de GPS herkent als "extern geheugen".
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: help nen 550

Post by zappa »

als ik de route via mapsource wil verzenden naar apparaat, vraagt een popup (iets van zoeken app ...dan zumo 550) hij geeft aan dat er verbinding is, van de kant van de laptop lijkt het te lukken, maar de 550 blijft angstig stil. Image

Maar op zo'n sd kaart de routes zetten?

Zag op Drummer z'n rit, dat mensen met hun zumo550 sd kaart die rit konden overzetten op hun zumo door de sd even uit te wisselen...

Nu zou ik dat willen proberen door de [color=#FF4000:2y6cd2xu]sd kaart [/color:2y6cd2xu](voorzien voor de 550) in de [color=#FF4000:2y6cd2xu]laptop[/color:2y6cd2xu] te steken en daar dan de [color=#FF4000:2y6cd2xu]routes op te zetten[/color:2y6cd2xu], heb dat wel nog nooit gedaan, is dat mogelijk? ? ? ? ?
sig nature

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: help nen 550

Post by F M »

Neen, Bert.

Voor routes is dat niet nodig. Die overeenkomende codes zijn enkel nodig als je kaarten wil overzetten van Mapsource naar de GPS.



Voor de Zumo550 is het ook niet nodig dat de kaartversie van Mapsource overeen komt met die in de Zumo. Mag allemaal geen problemen geven.


@ Zappa: routes kan je inderdaad met de verkenner rechtstreeks op de SD-kaart zetten. Maar je moet de route in Mapsource opslaan als een gpx-bestand. En die route moet je dan ook nog in de juiste map op de SD-kaart zetten.

Het blijft eenvoudiger om gewoon de knop 'verzenden naar apparaat' te gebruiken. Als een SD-kaart in de Zumo steekt, kan je in het lijstje op het overdrachtshermpje kiezen tussen Zumo zelf en de SD-kaart.

Denk eraan dat na loskoppelen van de Zumo, de routes in de Zumo nog altijd moeten ge?mporteerd worden vanuit de gebruikersinstellingen.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: help nen 550

Post by zappa »

Het blijft eenvoudiger om gewoon de knop 'verzenden naar apparaat' te gebruiken. Als een SD-kaart in de Zumo steekt, kan je in het lijstje op het overdrachtshermpje kiezen tussen Zumo zelf en de SD-kaart.
Dus sd in 550 die aansluiten laptop, dan overdracht routes (vanuit mapsource) en op de 550 de routes bevestigen.

Ik ga dat zo proberen en met man-uele hulp vanavond al ne keer die toestanden op mijne 660 uitproberen.

al zeer bedankt voor de ontwarring van mijne knoop Image
sig nature

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: help nen 550

Post by F M »

Er is wel een verschil met de 660: als je bij de 660 rechtstreeks naar de gps verstuurt, dan staan die routes direct bij de te rijden routes.

Bij de 550 moet je die nog importeren. Maar normaal gezien komt hij na afkoppelen van PC en opnieuw opzetten zelf al melden dat er nieuwe gegevens gevonden zijn, en vragen of je die wil importeren. Dan zeg je natuurlijk "ja".
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: help nen 550

Post by zappa »



Het blijft eenvoudiger om gewoon de knop 'verzenden naar apparaat' te gebruiken. Als een SD-kaart in de Zumo steekt, kan je in het lijstje op het overdrachtshermpje kiezen tussen Zumo zelf en de SD-kaart.

Het is e i n d e l i j k gelukt om routes op zijn 550 te krijgen. Wel 1 route met de keer, behalve voor routes Oostkantons aanlooproute rondrit en terugroute alle 3 samen kunnen opzetten, bij de andere routes was't 1 per 1.

Maar ik heb nergens de keuze gezien zumo of sd kaart, waar de routes naar toe verzonden worden? Maar dus in het overdrachtscherm kan ik de keuze maken? Nog ne keer met de mijne proberen.

Na al dat gepruts met de laptop en zumo's, op alle twee de smokkelroute gezet en die gaan rijden. Van hier naar daar navigeren met de zumo, den mijne gaf den N49 naar St Laureins, maar ik volg liever dus dacht ik laat den 550 maar voor rijden... Image na dik half uur zaten we al ne keer in Zelzate Image Kom we gaan den 660 volgen tot we op de route zijn, rij dan maar terug voor.
Zo gezei zo gedaan... zie ik daar steeds maar de route met vlagskes aan de uitkanten van mijn scherm en den 550 maar rijden, links, rechts opden duur offroad Image amai wa putten Image Image Image chance dat er geen ijzerdraad over de weg gespannen was Image
Ik weer kom we volgen den 660... blijkbaar stond zijne 550 op kleine baantjes en bleef de aanloop route beetje aanslepen Image

Maar al doende leerde zeker Image
sig nature

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: help nen 550

Post by F M »

Maar ik heb nergens de keuze gezien zumo of sd kaart, waar de routes naar toe verzonden worden? Maar dus in het overdrachtscherm kan ik de keuze maken? Nog ne keer met de mijne proberen.
Ja, dat schermpje waar je moet aanduiden wat je wil verzenden (routes, waypoints, tracks, kaarten). Daarboven is een uitklaplijstje dat standaard op de Zumo staat. Mar als je het laat uitklappen zou je op de 2e lijn de SD-kaart moeten zien. ALs de SD-kaart er goed in zit, en als ze herkend wordt.

Je kan dat ook nakijken in de Windows Verkenner. Als de Zumo aan de PC hangt via USB, komt in de Windows Verkenner al zeker de Zumo bij als externe schijf. Daaronder moet ook de SD-kaart als nieuwe externe schijf te zien zijn.


Het rijden naar het beginpunt van de route berekent de Zumo zelf. Daar gebruikt hij dus zijn route-instellingen, die je best niet op kortste weg zet.
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply