alarm met startonderbreking

Zolang er maar knopjes aan zitten
Post Reply
Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: alarm met startonderbreking

Post by Tom Thumper »

Een maat van mij heeft een soort gelijk systeem op zijn Triumph Sprint ST en dat is een ellende. Hij rijdt erg weinig en dat alarm slurpt (en sloopt) zijn accu.
Aangezien zijn remote ook weg is heb ik eens ge?nformeerd en dat is dus niet simpel
Dit kan eigenlijk alleen je dealer want zo'n systeem zit helemaal ge?ntegreerd in je elektronica. Moet ook wel anders kan iedereen hem er na een diefstal zo uitschakelen.
Ik raad je echter wel aan om dit te doen. Als je je Remote kwijt bent zonder reserve... sta je mooi. Het heeft ons ook al genecked met de Triumph.

M.
Als dat een Triumph alarm is, is dat vrij simpel te omzeilen. Dat zit echt niet ge?ntegreerd in de electronica. Ik denk dat de dealer daar liever geld aan verdient dan dat hij uitlegt hoe het werkt. De stekker waar het alarm opzit, is standaard voorzien van een dop waarin de juiste contacten doorverbonden worden. Het alarm wordt op die stekker aangesloten en de contacten worden nu elektronisch onderbroken indien nodig. Als het alarm hapert, kan je de originele dop in de plaats zetten. Probleem is wel dat de meeste dealers die originele dop niet terug meegeven. Als uw maat ge?nteresseerd is, wil ik hem wel enkele foto's doormailen waarop duidelijk wordt hoe het werkt.

Veel goedkoper dan een alarm is de dop van die stekker afnemen. Uw moto kan dan evenmin gestart worden en dit gebruikt geen stroom. Dus om uw motor een langere tijd weg te zetten, kan je het alarm ook gewoon uittrekken, de moto kan niet gestart worden en systeem gebruikt geen stroom.
Me gusta la moto, me gustas tu.

Post Reply