gps voor motorrijden/fietsen op weg en onverhard gezocht

Zolang er maar knopjes aan zitten
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: gps voor motorrijden/fietsen op weg en onverhard gezocht

Post by Muug »

[quote]omdat ik dacht dat dit algemeen bekend was[quote]

ehm, voor ne leek is er niks bekend Image maar uit de fora blijkt dat het inderdaad "normaal" is voor nen 60.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: gps voor motorrijden/fietsen op weg en onverhard gezocht

Post by F M »

afin, FM, "tell me" : ik wil ne waterdichte gps waarin ik routes kan uploaden die op de gps niet meer herberekend moeten worden. En ene die niet gaat zagen als er zogenaamd teveel waypoints zijn ... Image
Als je die specifictaies vraag, dan gaat het inderdaad richting Zumo. Ikzelf geef de voorkeur aan de Zumo550. Is altijd al de kampioen geweest van het behouden van de route. De Zumo 660 is nog een beetje een twijfelgeval. Daar hangt het er van af of je de route naar het toestel dan wel naar de SD-kaart stuurt, het hangt ook ervan af of de route al dan niet in hetzelfde kaartmateriaal gemaakt is, en dan blijkbaar ook nog eens van de firmwareversie van het toestel, want Garmin heeft eraan gewerkt. Alleen weet niemand nog exact hoe of wanneer hij de route herberekent... Image

Bji de 550 weet je: Bij importeren van de route verlegt hij zelf het gehele 'spoor' naar de dichtsbijzijnde wegen. Was de route in hetzelfde kaartmateriaal gemaakt, dan gaat het importeren vliegensvlug, want de route ligt dan al volledig op de wegen, anders duurt het importeren een paar minuten. Maar hij gaat dus zeker NIET van viapunt naar viapunt berekenen zoals jouw GPS60.

De 550 lijkt me ook robuuster dan de 660 voor het terreinwerk. Alleen, de 550 kan wel degelijk off road aan, maar ik weet niet hoe hij dat doet. Want ik rijd zelf nooit off road, zoals iedereen stilaan wel weet. Dus daar heb ik geen ervaring mee.

De 660 heeft ??n pluspunt qua behoud van routes: als je tegen de route inrijd, zal de 550 toch automatisch de route herberekenen, de 660 doet dat niet. Maar het is niet dramatisch. Als de route herberekend wordt, kan je altijd de toute opnieuw inladen, en dan heb je terug de originele.

De 550 heeft nog ??n minpunt: een rondrit geeft dikwijls problemen. Als het einde van de route te dicht bij het beginpnut ligt, dan gaat de 550 dikwijls de route niet willen starten, want 'je bent al op het eindpunt'. Dat lossen we meestal op door de route in 2 te splitsen.

Vwala, dat is wat mij spontaan te binnen schiet.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: gps voor motorrijden/fietsen op weg en onverhard gezocht

Post by Blackbert »

Start- en eindpunt op dezelfde plaats gaf al problemen met de 2610, een vroege voorloper van de zumo. Route splitsen of eindpunt 100m opschuiven is idd de oplossing.

Vorig weekend een zumo 220 efkes in mijn pollen gehad, die was gebruikt voor een toerke van 14000km door Zuid-Amerika. Ook geen klachten van gehoord. Lijkt mij niet oninteressant, alle toeters en bellen van de andere zumo's ontbreken (mp3 en zo). Tot het einde van de maand promo bij Point2 en eigenlijk nog iets goedkoper bij RAD (Touratech, inclusief hun houder).
grease up your baby for a ball on the hill

Post Reply