Intercom installatie

Zolang er maar knopjes aan zitten
Post Reply
petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Intercom installatie

Post by petervdc »

Gaat dienen intercom er zaterdag al opstaan ?

En zoja, op welk kanaal gaat uwen PMR staan ?


Image Image
Nope, installatie op 3 november...
Keep going

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Intercom installatie

Post by petervdc »

Ahja, zou ik een extern antennetje laten monteren ?
Tis iets van een 15cm hoog.
Nadeel : de pmr moet "vast" gemonteerd worden, vb in de topkoffer, onder het zadel, en kan dus ni?t meer gebruikt worden om efkes mee te nemen als ik op wandel ga.
Voordeel : 4km extra bereik.
Prijs : iets van een 50 euro extra.
Keep going

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Intercom installatie

Post by Raketman »

Zo'n PMR gaat al gemakkelijk kilometers ver zonder zo'n extra antenneke. Ik herinner mij een experiment met McB -euh ik bedoel Aleph Image - met 2 Kenwood Protalks : ik stond aan mijne voorgevel terwijl hij naar huis reed, het laatste wat ik hem hoorde zeggen was "ben nu aan de kerk van Wanzele". Da's dus 5km. Vraag ik mij af wat de toegevoegde waarde is van die 4km extra...Kunt ge beter bellen met uwe GSM als ge dan nog pers? iets wil zeggen over het slechte wegdek, een schoon landschapke of die snelle griet op het terraske dat ge juist voorbijgesnord zijt Image ...
Nil volentibus arduum

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Intercom installatie

Post by Blackbert »

Zo'n PMR gaat al gemakkelijk kilometers ver zonder zo'n extra antenneke. Ik herinner mij een experiment met McB -euh ik bedoel Aleph Image - met 2 Kenwood Protalks : ik stond aan mijne voorgevel terwijl hij naar huis reed, het laatste wat ik hem hoorde zeggen was "ben nu aan de kerk van Wanzele". Da's dus 5km. Vraag ik mij af wat de toegevoegde waarde is van die 4km extra...Kunt ge beter bellen met uwe GSM als ge dan nog pers? iets wil zeggen over het slechte wegdek, een schoon landschapke of die snelle griet die u juist buitenkant bocht voorbij gesjeesd is Image ...
Image
grease up your baby for a ball on the hill

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Intercom installatie

Post by petervdc »

De installatie is gepland voor donderdag Image
Keep going

Post Reply