zumo 220 ?

Zolang er maar knopjes aan zitten
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Post by Muug »

Hier een mooie uitgebreid overzicht van de mogelijkheden van de zumo 220.

http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=29306

Niet dat ik eruit kan opmaken of er iets fout aan is. Blijkbaar is de resolutie niet zo optimaal en is ook de processorsnelheid niet echt super? Voor zover dat belangrijk is natuurlijk , er is net iemand maandenlang door zuid-amerika gereden met zo'n ding als gps. Image

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: zumo 220 ?

Post by Raketman »

Doet mij denken aan de Zumo 400 tov de 500&550.
De 400 had geen autohouder, geen tasje (niet nodig), geen adapter (niet nodig, laadt altijd bij via de moto of aan de PC via USB) en enkel kaarten benelux. Geen BT. Kostprijs 355?.

Audio gebruik ik toch niet op de moto, bellen idem dus BT niet nodig. Kaartmateriaal was een half uur na uitpakken al opgelost. Nu koop ik om de 2 jaar eens een kaartupdate en meer heeft dat niet nodig.

Levensduur op batterij kan gemakkelijk gestretched worden van 4 naar 7 uur door de schermhelderheid op minimum te zetten en WAAS/EGNOS uit te schakelen. Op die manier gebruik ik hem ook als wandel-GPS, of eerder als "niet-verdwaal" GPS Image . Autohouder heb ik ooit eens van iemand overgekocht aan de helft van de prijs.

Offroad gaat perfect als je tracks combineert met een topo-kaart. En die tracks kunnen desgewenst ook omgevormd worden naar routes. Of er nu wegen op de kaart staan of niet maakt daarbij niet uit. Robuustheid mag ik tot nu toe toch ook niet over klagen, heeft al genoeg modder en vetzakkerij van dichtbij gezien.

Ik veronderstel dat die redenering ook grotendeels opgaat voor de 220 tov 660...
Nil volentibus arduum

Post Reply