van route herberekenen

Zolang er maar knopjes aan zitten
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Post by Muug »

vraagske:

ik heb de route van de Indian Summer Tour van African op mijn GPS60 staan. Als ik nu herberekenen vraag , dan begint hij een route uit te rekenen vanaf waar ik ben (thuis dus) tot aan het vertrekpunt van de route en dan kleeft hij daar de herberekende route aan.

En eigenlijk wil ik dat hij gewoon de ge?mporteerde route herrekent, zonder de weg ernaartoe ook te gaan berekenen.

Oedoededa Image

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: van route herberekenen

Post by Tom Thumper »

Waypointje maken aan de start van de route. Als je vertrekt, naar dat waypointje laten navigeren. Dan de route laten navigeren. Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: van route herberekenen

Post by Muug »

ja ok, dat kan wel zijn, maar als ik thuis in mijn luie zetel de route wil uitrekenen om te zien wat mijn gps er van maakt, wat moet ik dan doen? Aanvaarden dat hij zijn route effectief uitrekent van hier tot ginder?

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: van route herberekenen

Post by Tom Thumper »

ja ok, dat kan wel zijn, maar als ik thuis in mijn luie zetel de route wil uitrekenen om te zien wat mijn gps er van maakt, wat moet ik dan doen? Aanvaarden dat hij zijn route effectief uitrekent van hier tot ginder?
Ok ik snap het probleem! En even naar ginder rijden om te gaan zien is geen optie zeker? Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: van route herberekenen

Post by F M »

Is er geen manier om de gps te laten 'denken' dat hij op de plaats is waar je de route wil starten ? Ik weet dat op mijn Zumo je een plaats op de kaart kan kiezen en dan instellen dat dit de plaats is waar de gps zich bevindt. Dat moet dan natuurlijk wel met de gps-functie uitgeschakeld (demo-mode bv).
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: van route herberekenen

Post by zappa »

"bleuke kan er niks" van gaat ook iets zeggen /vragen? als je die route nu als track hebt staan kan je daar dan iets mee beginnen?
sig nature

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: van route herberekenen

Post by Tom Thumper »

Is er geen manier om de gps te laten 'denken' dat hij op de plaats is waar je de route wil starten ? Ik weet dat op mijn Zumo je een plaats op de kaart kan kiezen en dan instellen dat dit de plaats is waar de gps zich bevindt. Dat moet dan natuurlijk wel met de gps-functie uitgeschakeld (demo-mode bv).
Voila, dat is het dus! GPS uitzetten maar het toestel wel laten aanstaan. Dat doe je door op menu te drukken op het moment dat het schermpje dat het sateliet ontvangst weergeeft, actief is. Dan via hoofdmenu naar routes gaan en route laten berekenen. Je krijgt dan nog wel eens de vraag of je gps ontvangst uitgeschakeld wilt laten enzo maar uiteindelijk kom je er wel.

Koopt u toch een Tripy! Veel plezanter! Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: van route herberekenen

Post by Muug »

Voila, dat is het dus! GPS uitzetten maar het toestel wel laten aanstaan. Dat doe je door op menu te drukken op het moment dat het schermpje dat het sateliet ontvangst weergeeft, actief is. Dan via hoofdmenu naar routes gaan en route laten berekenen. Je krijgt dan nog wel eens de vraag of je gps ontvangst uitgeschakeld wilt laten enzo maar uiteindelijk kom je er wel.
Lukt me in het geheel niet. GPS uitzetten gaat natuurlijk wel, dan route selecteren, op "navigeren" kiezen, krijg ik de vraag of de gps moet aangezet worden of dat ik in demo-version wil werken, ik kies demo-version en hop hij berekent vanaf bij mij thuis.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: van route herberekenen

Post by Tom Thumper »

Voila, dat is het dus! GPS uitzetten maar het toestel wel laten aanstaan. Dat doe je door op menu te drukken op het moment dat het schermpje dat het sateliet ontvangst weergeeft, actief is. Dan via hoofdmenu naar routes gaan en route laten berekenen. Je krijgt dan nog wel eens de vraag of je gps ontvangst uitgeschakeld wilt laten enzo maar uiteindelijk kom je er wel.
Lukt me in het geheel niet. GPS uitzetten gaat natuurlijk wel, dan route selecteren, op "navigeren" kiezen, krijg ik de vraag of de gps moet aangezet worden of dat ik in demo-version wil werken, ik kies demo-version en hop hij berekent vanaf bij mij thuis.

Koopt u toch een Tripy! Veel plezanter! Image
Image
Ik zal morgen nog eens zien, nu muug!
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: van route herberekenen

Post by F M »

Voila, dat is het dus! GPS uitzetten maar het toestel wel laten aanstaan. Dat doe je door op menu te drukken op het moment dat het schermpje dat het sateliet ontvangst weergeeft, actief is. Dan via hoofdmenu naar routes gaan en route laten berekenen. Je krijgt dan nog wel eens de vraag of je gps ontvangst uitgeschakeld wilt laten enzo maar uiteindelijk kom je er wel.
Lukt me in het geheel niet. GPS uitzetten gaat natuurlijk wel, dan route selecteren, op "navigeren" kiezen, krijg ik de vraag of de gps moet aangezet worden of dat ik in demo-version wil werken, ik kies demo-version en hop hij berekent vanaf bij mij thuis.
Na het uitzetten van de gps mmoet je eerst de kaart selecteren, naar je startpunt schuiven, of dat opzoeken, dan dat startpunt aanwijzen op de kaart, en kiezen voor 'Instellen Positie'. En dan pas de route selecteren.

Ik vertel hier nu hoe dit op mijn Zumo tewerk gaat, ik ga ervan uit dat dit op jouw toestel ook kan. Maar ik kan het niet checken.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: van route herberekenen

Post by Blackbert »

Klinkt allemaal heel bekend, tot de route toe. Image
Positie instellen ben ik ook al eens tegengekomen, nu nog eens tijd en goesting om daar weer mee te gaan spelen.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: van route herberekenen

Post by Muug »

Na het uitzetten van de gps mmoet je eerst de kaart selecteren, naar je startpunt schuiven, of dat opzoeken, dan dat startpunt aanwijzen op de kaart, en kiezen voor 'Instellen Positie'. En dan pas de route selecteren.

Ik vertel hier nu hoe dit op mijn Zumo tewerk gaat, ik ga ervan uit dat dit op jouw toestel ook kan. Maar ik kan het niet checken.

FM, het klopt volledig gelijk ge zegt. Image

Post Reply