een track op je gps zichtbaarder maken

Zolang er maar knopjes aan zitten
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Post by Muug »

pfffffff
ik heb vandaag een track op mijn gps proberen volgen. Maar dat broodkruimelspoor is toch verdomd moeilijk om te zien hoor. Al die fijne puntjes op een rij.... is er een manier om die broodkruimels groter, duidelijker, helderder te maken? Nu moet ik steeds vertragen en hard turen om te zien welke kant het op gaat. Image

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: een track op je gps zichtbaarder maken

Post by Blackbert »

Je kan de kleur veranderen in iets dat eruitspringt.
En soms is inzoomen de beste optie.
Verder vermoed ik dat je best aan begin en eind een WP zet, waarschijnlijk makkelijker om de trackback functie te gebruiken (die telkens komt vragen naar waar je terugwil). Moet ik ook nog testen.
grease up your baby for a ball on the hill

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: een track op je gps zichtbaarder maken

Post by Tom Thumper »

Inderdaad, een opvallend kleurtje kan helpen, ik vind het lichtblauw heel handig, dat valt goed op, op kaart is er niks anders dat lichtblauw is. Inzoomen helpt ook. Offroad tracht tot op 80 of 120 m. op de weg wel wat verder uitzoomen, alles gaat sneller en je kan daardoor gemakkelijker anticiperen. Ik kan zelfs mensen die geen kaart weergeven om op die manier optimaal de track te zien. Werkt ook maar ik heb toch liever een beetje meer info.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: een track op je gps zichtbaarder maken

Post by Muug »

die trackback functie vond ik maar koddig. Toen ik dat selecteerde berekende hij meteen de kortste rapste weg terug ipv de track achterstevoren te gaan volgen. Image

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: een track op je gps zichtbaarder maken

Post by Tom Thumper »

die trackback functie vond ik maar koddig. Toen ik dat selecteerde berekende hij meteen de kortste rapste weg terug ipv de track achterstevoren te gaan volgen. Image
Ja, dat snap ik ook niet goed, maar langs den andere kant als je wil terugrijden langs waar je gekomen bent, dan volg je toch gewoon de paarse track die getekend is terwijl je aan het rijden was? Misschien moet je eerst wel zichtbaar maken?
Me gusta la moto, me gustas tu.

Post Reply