WAT IS ER VERDOMME AAN DE HAND

Zolang er maar knopjes aan zitten
petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: WAT IS ER VERDOMME AAN DE HAND

Post by petervdc »

Oplossing : meer viapunten plaatsen langs de kleine wegen die je wil rijden Image
Zeer juist.
Keep going

User avatar
F M
Posts: 5044
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: WAT IS ER VERDOMME AAN DE HAND

Post by F M »

Vervolgens zet je die route over naar de Zumo, maaarrrrr, in feite zet je niet de route over maar wel de viapunten.
NIET WAAR, Johan. Een Zumo zet de ganse route over, NIET enkel de viapunten. Gezien de leeftijd van de Zumo is het een 550, die zal zelfs de hele route behouden als ze in ander kaartmateriaal gemaakt zou zijn.

Mijn idee is dat er iets scheelt met de Zumo. Hopelijk slechts een tijdelijk defect.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: WAT IS ER VERDOMME AAN DE HAND

Post by duibhce Kaelann »

NIET WAAR, Johan. Een Zumo zet de ganse route over, NIET enkel de viapunten. Gezien de leeftijd van de Zumo is het een 550, die zal zelfs de hele route behouden als ze in ander kaartmateriaal gemaakt zou zijn.
de mijne maakt anders toch ook wel rare variaties binj hetimporteren van routes in de Zumo als die van ander kaartmateriaal komen hoor...
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: WAT IS ER VERDOMME AAN DE HAND

Post by Tom Thumper »

Tripy? Tripy! Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
F M
Posts: 5044
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: WAT IS ER VERDOMME AAN DE HAND

Post by F M »

NIET WAAR, Johan. Een Zumo zet de ganse route over, NIET enkel de viapunten. Gezien de leeftijd van de Zumo is het een 550, die zal zelfs de hele route behouden als ze in ander kaartmateriaal gemaakt zou zijn.
de mijne maakt anders toch ook wel rare variaties binj hetimporteren van routes in de Zumo als die van ander kaartmateriaal komen hoor...
Wat voor rare variaties ?

In elk geval , en daar ben ik 100 % zeker van, gaat de Zumo550 bij importeren NIET de weg berekenen van viapunt naar viapunt. Want dat zou bv betekenen dat je geen ontvlagde routes kan gebruiken.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: WAT IS ER VERDOMME AAN DE HAND

Post by duibhce Kaelann »

Wat voor rare variaties ?
routes toch anders leggen dan ik ze op de PC (op ander kaartmateriaal) had getekend bvb.

En uiteraard het gekende probleem van de rechte lijnen tussen 2 viapunten terwijl ernaast ook nog een route ligt die goed loopt.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
F M
Posts: 5044
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: WAT IS ER VERDOMME AAN DE HAND

Post by F M »

Dat eerste zou alleen mogen gebeuren als er wegen niet bestaan op de ene kaartversie en wel op de andere, zoals bij nieuw aangelegde wegen. Of eventueel een stuk directe route, off road in de route ?

Het tweede is een gevolg van het gebruik van de recentste mapsourceversie. Dat is een bug, op te lossen door terug te gaan naar ten hoogste Mapsource 6.15.7.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: WAT IS ER VERDOMME AAN DE HAND

Post by duibhce Kaelann »

Dat eerste zou alleen mogen gebeuren als er wegen niet bestaan op de ene kaartversie en wel op de andere, zoals bij nieuw aangelegde wegen.
dus hij herberekent toch tussen tussenpunten? Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
F M
Posts: 5044
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: WAT IS ER VERDOMME AAN DE HAND

Post by F M »

Waar heb ik dat gezegd ? Neen, als er een weg niet ligt op een plaats waar er wel een route is, dan gaat hij 'werk' hebben om de route aan te passen. Hoe hij dat oplost, weet ik eigeniljk niet. Is moeilijk na te gaan. Maar ik wil het wel eens proberen. Ik zal eens een route maken van bij mij thuis naar de sportschuur in Wilsele in kaartversie v6. Eens kijken wat de Zumo daarvan maakt, want met die nieuwe brug over de Vaart is daar alles veranderd qua wegen.

@ Mpeewee. Je hebt dus een gps die in principe doet wat je vraagt. Alleen heeft die niet goed gewerkt de vorige keer. Waarom ? Ik weet het niet. Hopelijk een tijdelijk probleem. Je 2e vraag: zorgen dat je thuis komt zonder over slijk of door bos te ploeteren, dat hangt natuurlijk af van het kaartmateriaal. Is dat up to date, en zijn de wegen correct gecodeerd. En daar zit dikwijls nog een probleem. Maar dat kan geen enkel gps-toestel 100 % juist oplossen.
I am confused. Oh no, maybe not!

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: WAT IS ER VERDOMME AAN DE HAND

Post by Tom Thumper »

Er zitten echter een paar strubbelingen in de software van den Tripy en als ge met problemen zit , dan krijgt ge al evenveel backup als bij Garmin, ttz nul-komma-nul
Geeft Garmin gratis lessen via internet?
Kan je rechtstreeks terecht bij Garmin door een mailtje te doen? Bij Tripy kan je met specifieke vragen (eerst eens kijken naar de FAQ ophun site) terecht bij hen met een simpel mailtje naar: contacteer_ons at tripy.be ? De keren dat ik gemaild heb, kreeg ik de dag nadien reeds een antwoord. Image
Nog nooit gehoord dat ze bij Garmin zo een service geven, tenzij je betaald voor lessen bij een dealer
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: WAT IS ER VERDOMME AAN DE HAND

Post by duibhce Kaelann »

Waar heb ik dat gezegd ? Neen, als er een weg niet ligt op een plaats waar er wel een route is, dan gaat hij 'werk' hebben om de route aan te passen.
'herberekenen', 'werk', 'tomeeto', 'tomaato'

Uiteindelijk komt het er allebei op neer dat hij -zoals je zelf al zegt- de route gaat aanpassen. En daar loopt het toch redelijk vaak mis. En zeker niet alleen bij off-road/onverharde baantjes hoor. Ik rijd nog steeds 95% van mijn kilometers op de gewone asfalt.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11753
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: WAT IS ER VERDOMME AAN DE HAND

Post by Muug »

Ik rijd nog steeds 95% van mijn kilometers op de gewone asfalt.
Image zov????????????l ! Ik peis dat ik aan 99% kom Image

User avatar
F M
Posts: 5044
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: WAT IS ER VERDOMME AAN DE HAND

Post by F M »

Ik vraag me toch af waarom hij 'redelijk vaak' mis gaat. Dat is niet mijn ervaring. Eigenlijk kan ik me niet herinneren waar hij de mist in gegaan is, tenzij door een stommiteit van mezelf, zoals voor 2 weken nog in het Zwarte Woud.

Wat wel voorkomt: het rechte lijn syndroom bij recente Mapsource en de 'rondrit-bug'.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Blackbert
Posts: 3431
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: WAT IS ER VERDOMME AAN DE HAND

Post by Blackbert »

Ik heb zo 't gevoel dat ik beter mijne 2610 goed swagneer. route op PC, nevermind hoelang of langs waar, in die GPS laden en gaan. Alleen spijtig dat de kaarten (niet-NT) geen updates meer krijgen. Ze hebben met de Zumo precies een beetje veel toeters en bellen in de plaats gestoken van gebruiksgemak. Een beetje zoals de 60Csx, waarvan je, tegen onze natuur in, toch beter ook de handleiding erbij neemt.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: WAT IS ER VERDOMME AAN DE HAND

Post by duibhce Kaelann »

Ik vraag me toch af waarom hij 'redelijk vaak' mis gaat. Dat is niet mijn ervaring.
hoe vaak laad je routes in vanop ander kaartmateriaal?
Wat wel voorkomt: het rechte lijn syndroom bij recente Mapsource en de 'rondrit-bug'.
ja, maar die zijn algemeen gekend en daar heb ik mee leren leven. Het rechte lijnen syndroom kan soms een beetje verwarrend zijn, maar het past de route op zich niet aan. De rondritbug kom ik bijna nooit meer tegen omdat iedereen er tegenwoordig rekening mee houdt bij het aanmaken van de route.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: WAT IS ER VERDOMME AAN DE HAND

Post by fore »

ehheehhe ...het oohzo de (defacto) stabiele GPS-standaard (garmin) heeft ook problemen ... tiens Image

Ben ik blij met m'n 'tomtommeke' ... ( Image ... als ik de 4 voedingsblokskes vergeet ... Image )


Ach, we leven in moderne (high-tech) tijden ... maar als ge ziet hoe moeilijk het is, om 'iets simpel' correct te doen werken ... Image

... en 't strafste is ... we leggen daar nog veel geld voor neer ook.

Commerce moet draaien ... da's goe voor de economie ... Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

Post Reply