WEER garmin met kuren

Zolang er maar knopjes aan zitten
Post Reply
User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: WEER garmin met kuren

Post by F M »

1. Adressen zoeken in Mapsource, het is niet de inteligente software... Tip bij straatnamen: tik niet het woord 'straat', weg', in dit geval 'dr?ve'. Ik heb 'Ramee' gespeld; in het lijstje begint het dan met 'Impasse de la Ramee', het tiende gevonden item is de 'Dr?ve de la Ram?e'.

Ik denk dat je ergens in Steenokkerzeel woont, maar ik weet niet waar precies. Mapsource stuurt in elk geval langs Sterrebeek. Ik ga mijne Zumo ook eens lapten proberen. Ik laat het dadelijk weten.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: WEER garmin met kuren

Post by F M »

Mijn Zumo doet hetzelfde.

Met beginpunt vanuit Perk, stuurt Garmin je de andere kant op. Het 'omslagpunt' situeert zich ergens op de Tervuursesteenweg nr 160.

Nu, ikzelf laat mijn route nooit graag volledig bepalen door een gps-toestel. Zeker niet op plaatsen waar ik mijn weg ken. Een route wordt berekend op basis van algoritmes en kaartmateriaal. Maar dat kaartmateriaal houdt bv geen rekening met verkeerslichten, drukte op bepaalde plaatsen... En het algoritme zal ook wel zijn beperkingen hebben.

Ik denk dat ik rekening houd met de beperkingen van zo een toestel, en dat jij daar niet het geduld voor hebt . Image
I am confused. Oh no, maybe not!

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: WEER garmin met kuren

Post by fore »

Image Als ik dat allemaal zo lees en interpreteer ... Image

Zo'n zumo lijkt me de high-tech versie te zijn van 'mens erger je niet' ... Image





Ach Andre ... ik heb het de laatste dagen ook al verschillende keren rond m'n oren gekregen, we worden oud peins ik ...
Ik probeer al een paar dagen iet op zo'n DVD-schijf te zetten ... Image

't enige dat ik er kan nu kan opzetten is een tas koffie ... 't zijn onderleggerkes geworden. Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: WEER garmin met kuren

Post by Muug »

wel
eigenlijk denk ik (persoonlijk) dat tom tom beter is om gewoon gelijk een koekdooschauffeur te rijden. Om te beginnen is het v??l goedkoper, is het kaartmateriaal ook vele malen beter (want van TeleAtlas, een belgisch bedrijf) en het is ook gewoon veel intu?tiever. Ideaal voor mensen met weinig geduld dus.
Sterker nog, 'k heb het al bij brusselse taxichauffeurs gezien zelfs. En als die dat ding al vertrouwen.

Hoe goed het is om te wandelen of per moto mee te rijden, daarover ga ik me niet uitspreken.

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: WEER garmin met kuren

Post by TRooPER »

brusselse taxichauffeurs gezien zelfs. En als die dat ding al vertrouwen.
dan zou ik die taxichauffeurs misschien niet volledig vertrouwen Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: WEER garmin met kuren

Post by F M »

... en het is ook gewoon veel intu?tiever.
Dat vind ik nu eens napraten van mensen die reclame van TomTom napraten.

Voor mij is TomTom helemaal niet intu?tiever. Dat is allemaal kwestie van gewoonte. Hier ter lande heeft de massa als eerste gps een tomtommeke gekocht. Velen zijn daarna omgeschakeld naar Garmin. En die werkt anders. En ze vinden dat dan 'minder intu?tief.' Image

Ik heb 2 Garmins. En heb daarna een TomTom bijgekocht. Ik vind daar dus mijn weg niet in. Ik heb al dikwijls op het punt gestaan om dat ding op de grond te smijten omdat ik niet vind wat ik wil.

Intu?tiever ? De ballen ja ! Gewoonte, dat is het !
... Om te beginnen is het v??l goedkoper,
Euhh, al eens gekeken naar de prijzen van de goedkope Garmin Nuvi's ?

Pas op, ik maak hier geen reclame voor Garmin. Daarvoor laten de Amerikanen ook veel te veel steken vallen. Maar die gratuite opmerkingen over TomTom, die zowat gemeengoed aan het worden zijn, daar kan ik niet goed tegen.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: WEER garmin met kuren

Post by Muug »

... en het is ook gewoon veel intu?tiever.
Dat vind ik nu eens napraten van mensen die reclame van TomTom napraten.
lol

'k heb nog nooit reklam van tomtom gehoord. Maar 't kan kloppen natuurlijk. Met ne samsung-gsm krijg ik ook geen smssen verstuurd. Image

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: WEER garmin met kuren

Post by duibhce Kaelann »

ge moest eens weten hoe vaak ik op Windows loop te vloeken omdat ik iets niet vind of niet kan doen... Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: WEER garmin met kuren

Post by laouen »

als ge intuitief wil, moet ge bij apple zijn!
daar vindt zelfs ne kleine van 2 zijne weg in Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: WEER garmin met kuren

Post by F M »

Ik wist wel waarom ik die uitdrukking gebruikte ! Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: WEER garmin met kuren

Post by Blackbert »

Ik heb 2 Garmins. En heb daarna een TomTom bijgekocht. Ik vind daar dus mijn weg niet in. [color=#FF0000:1dis2wzq]Ik heb al dikwijls op het punt gestaan om dat ding op de grond te smijten omdat ik niet vind wat ik wil.[/color:1dis2wzq]
ge wilt echt niet weten hoe dikwijls ik de hamer al op de zumo heb willen meppen Image Image Image

Die oudere jongeren, z? agressief! Image

Wel foto's van de resultaten aub. Image

Awel, ik heb vorige week een Tripy II op de kop getikt (nee, geen hamer). Ik zal toch eens moeten beginnen met het advies op te volgen: RTFM, wat ik met de SP van Garmin nooit gedaan heb.
Maar de aanduidingen zijn wel duidelijk, eens hij mij de weg begint te wijzen. Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: WEER garmin met kuren

Post by F M »

Ik zal toch eens moeten beginnen met het advies op te volgen: RTFM
Hoezo, niet zo 'intu?tief' ? Image
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply