Zumo 210/220

Zolang er maar knopjes aan zitten
User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zumo 210/220

Post by F M »

Wat is er dan mis met uwe Tripy?
Tripy is GEEN navigatiesysteem
Een Tripy2 wel. En ge zijt zo content van een Tripy, ik zou in uw plaats voor de Tripy2 gaan.

Anders gaat ge weer miserie met een Garmin hebben, peins ik.
I am confused. Oh no, maybe not!

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Zumo 210/220

Post by fore »

De'r komt precies een nieuw GPS-beestje op de markt ...
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Zumo 210/220

Post by petervdc »

[quote]De'r komt precies een nieuw GPS-beestje

Dat ziet er idd goed uit.
Nu even wachten of zoeken naar wat reviews...
Keep going

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zumo 210/220

Post by F M »

Een Mappy 330 is ook goedkoop en schijnt goed te zijn.


Maar ge moet er dan wel een ander besturingssysteem en zo op zetten... Image
I am confused. Oh no, maybe not!

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: Zumo 210/220

Post by Theo »

Een Mappy 330 is ook goedkoop en schijnt goed te zijn.


Maar ge moet er dan wel een ander besturingssysteem en zo op zetten... Image
Zodat je al onmiddellijk je garantie kwijt bent.

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Zumo 210/220

Post by Droopy »

Even een ander vraagje maar dat toch aan deze topic is gelinkt. Image

Onze jongste heeft een in zijn nieuwe gsm, een Samsung Gio, ook een gps en google maps zitten.
'k Heb het nog niet goed bekeken (wegens beperkte kennis[/size:3elsyhs1]) maar kan je dat ook gebruiken op de moto als basis gps of is dat ding te beperkt?
Al bij al kost dat ding ongeveer ? 140, je kan ermee bellen, bijna overal mee surfen (leve telenet[/size:3elsyhs1]) en gps'en en blijkbaar kan je er zelfs een pak app's op zetten (nog zoiets Chinees voor mij)[/size:3elsyhs1]

Als ik het goed voorheb (weeral beperkte kennis[/size:3elsyhs1]) kan je met google maps toch ook een eenvoudige route uitstippelen. Image

Zijn er hier mensen die met zo'n gsm al ervaring hebben Image

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Zumo 210/220

Post by zappa »

nee geen idee, maar ga dat hier ne keer volgen ( als ik kan Image ) want mijn nokieka heeft ook ne gps funktie (als ik dat der niet heb afgegooid, want zo ne keer per ongeluk op 't internet geraken zonder dat 't in je abonnement inbegrepen is, das niet leuk om te zien op de factuur Image )

Maar nu heb ik nieuw abonnement met 50 mb ? inbegrepen, a ! Image
sig nature

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Zumo 210/220

Post by laouen »

Ik heb ook zo'n Gio en je kan daar idd wel mee navigeren. Een vooraf uitgestippelde route heb ik nog niet getest maar laten navigeren naar een bestemming lukt wel redelijk goed.

Enige nadelen: de processor van dat toestel is niet van de rapste waardoor de internet connectie aan de trage kant is en hij is dus een tijdje bezig voor de kaarten geladen zijn. Het duurt ook redelijk lang voor 'm sateliet-ontvangst heeft ook. Dus als om de een of andere reden je internet of gps connectie uitvalt, kan je wel een tijdje moeten wachten voor je weer verder kan. En dat verbruikt ook redelijk wat batterij-power, dus voor een langere rit, neem je best een kabeltje en usb-connector mee voor de 12V stekker.

In de auto werkt dat in elk geval redelijk goed, maar of dat ook zo geschikt is op de motor betwijfel ik eigenlijk. Tenzij misschien als back-up voor als je echt verloren gereden bent.
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zumo 210/220

Post by F M »

En of je zulk een spul mag blootstellen aan weer en wind, stof, specifieke motortrillingen...

Leesbaarheid van het scherm in zonlicht is ook een issue. En wil je gesproken aanwijzingen in je helm ?

Allemaal zaken waar specifieke motor-gps'en op voorzien zijn, en een gsm niet.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Zumo 210/220

Post by Droopy »

Ik heb ook zo'n Gio en je kan daar idd wel mee navigeren. Een vooraf uitgestippelde route heb ik nog niet getest maar laten navigeren naar een bestemming lukt wel redelijk goed.
Je weet dus wat te doen tijdens de volgende motorit. Image
...
In de auto werkt dat in elk geval redelijk goed, maar of dat ook zo geschikt is op de motor betwijfel ik eigenlijk. Tenzij misschien als back-up voor als je echt verloren gereden bent.
En of je zulk een spul mag blootstellen aan weer en wind, stof, specifieke motortrillingen...

Leesbaarheid van het scherm in zonlicht is ook een issue. En wil je gesproken aanwijzingen in je helm ?

Allemaal zaken waar specifieke motor-gps'en op voorzien zijn, en een gsm niet.
Op de moto is een gps voor mij een hulpmiddel om zo snel mogelijk de weg naar mijn vertrekpunt of naar huis te vinden. Meestal heb ik een blad met bondig geschreven rij instructies(geleerd van Paul-Rt) of rij ik [i:2gwx4yy2]op den lossen boef.[/i:2gwx4yy2] Gesproken instructies of muziek, gsm, etc.. heb ik helemaal niet nodig.

Nu gebruik ik onze oude auto-gps maar die is inmiddels zo versleten dat de interne batterij nog 0,00 seconden werkt.
Af en toe durft de stroomtoevoer uit te vallen (door trillingen) en dan is het iedere keer stoppen, motor afzetten, koffertje openen, stekker terug insteken, gps terug opstarten, motor starten, wachten op gps signaal en terug vertrekken. Image

'k Zal onze jongste zijn gps-gsm eens testen tijdens een ritje rond de kerktoren. Image
Haast is er toch niet bij want 'k kan nog altijd niet langer dan een kwartier met de moto rijden en het ziet er naar uit dat dit nog meerdere maanden zal duren. Image

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Zumo 210/220

Post by laouen »

Ik heb ook zo'n Gio en je kan daar idd wel mee navigeren. Een vooraf uitgestippelde route heb ik nog niet getest maar laten navigeren naar een bestemming lukt wel redelijk goed.
Je weet dus wat te doen tijdens de volgende motorit. Image
betwijfel het...

heb dat niet echt nodig en ik vind 'm net iets te onhandig om echt op de motor te gaan gebruiken als gps. Ik gebruik die telefoon wel voor de muziek, dat wel.
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Zumo 210/220

Post by Muug »

Andr?,

gij vertrouwt teveel op de moderne techniek. Image Als informaticus kan ik u zeggen dat ge altijd en overal een gezond wantrouwen moet hebben in het correct functioneren van uw toestel. Zeker als er electronica in te pas komt.

Vertrouw NOOIT een GPS. Zie dat ge altijd een kaart mee hebt en over de route hebt nagedacht.

Anders gaat ge er geen lol aan hebben. Zoals ge zelf merkt. Image

Image

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zumo 210/220

Post by F M »

Ik blijf er ook bij dat je te veel verwacht van zo een ding. Dat moet voor jou precies doen wat jij ervan verwacht. Maar in feite doet dat ding wat mensen van Garmin DENKEN dat een gebruiker ervan verwacht. En dan nog alleen als ze alles juist geprogrammeerd hebben. Want het is ingewikkelde software die wel degelijk al eens de mist in gaat, en ook de hardware is niet onfeilbaar.

Het niet opstarten op een bepaald ogenblik is duidelijk niet normaal. Hopen dat je dat niet meer overkomt. Mijn Zumo 550 heeft toch ook al een keer of 5 op zwart gegaan. Gelukkig meestal vanzelf terug aan, 2 keer heb ik de batterij er moeten uithalen.

Dat de route plots verlengd werd, opnieuw tot punt B, dat is zo gewild door Garmin. Ze gaan ervan uit dat als je op een rondrit ergens middenin de route opstart, dat je dan de bedoeling hebt om op die plek de rondrit te starten, en je dus ook opnieuw daar wil aankomen. Een rare logica, die me in het begin ook een paar keer verbaasd heeft doen opkijken.

De mogelijkheid 'omrijden' heb ik nooit gebruikt en zal ik ook nooit gebruiken. Hoe kan je als een logisch denkend mens nu verwachten dat een gps een juiste omleiding kan vinden. Het heeft geen enkel benul van welke weg onderbroken is. Als er een omleiding is, volg je toch gewoon de borden met 'omleiding' ? Nu weet ik wel niet of je op een Zumo 220 het automatisch herberekenen kan uitschakelen. Want dat vind ik wel een vereiste om de geplande route niet om zeep te helpen.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Zumo 210/220

Post by Muug »

eerlijk? ik denk dat een tomtom beter is voor iemand die gewoon van a naar b wilt rijden. Zelfs taxichauffeurs heb ik dat al zien gebruiken.

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: Zumo 210/220

Post by Theo »

Dat zijn dan geen slimme taxichauffeurs, ee nslimme neemt dan een Garmin en laat die via een omweg rijden om meer te verdienen. Image
Bij de 660 heb ik nog geen problemen tegengekomen, maar ik gebruik die eigenlijk weinig op de motor.
Vooral omdat ik tegenwoordig weer veel te weinig ritten rijd, en mijn werk vind ik wel zonder GPS.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Zumo 210/220

Post by Muug »

Dat zijn dan geen slimme taxichauffeurs,
maar wel eerlijke Image

Post Reply