Gezocht : gps

Zolang er maar knopjes aan zitten
Post Reply
petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Gezocht : gps

Post by petervdc »

Ik zoek een goedkope/betaalbare gps dus, die vooral een lange batterijduur heeft. Zal gebruikt worden op mijn DRZ, en ook op de kawa van mijn lief.
Dus liefst met een U beugelke te installeren. Kheb geen zin om voedingen aan te sluiten, dus de batterij moet een dag meegaan.
Kvermoed dat Tomtom & Zumo dit niet kunnen, dus mss een soort fiets-gps of zo ?

Kaarten van Europa zou handig zijn.

Offtoipc : Ahja, gisteren dus eerste ritje met de DRZ, en twas leutig ! H??l licht vgl met de 990, crossbandjes, nie agressief op de gas, en als ie valt, tjah, makkelijk oprapen h
Keep going

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Gezocht : gps

Post by TRooPER »

niet goedkoop, maar iets waar ik zelf op dit moment naar aan het kijken ben:

Garming Montana, bruikbaar met de Li-meegeleverde batterij of met 3 AA batterijkes,
motosteun beschikbaar (en ook autosteun met luidspreker),
kaarten bijkopen is wel duur maar daar zijn misschien ondertussen wel OSM alternatieven voor.... Idunnow
zou voor mij moeten dienen voor offroad/onroad tracks/routes met 2 moto's uitwisselbaar, auto-GPS

dat zou mijn tripy en 60csx moeten vervangen,
ik weet dat ik dan de functionaliteit van tripy zou missen, maar ik gebruik hem te weinig (waarschijnlijk omdat ik te weinig rij)
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Gezocht : gps

Post by petervdc »

Mss moet ik gewoon een cheapo TomTom kopen ?
Hoe lang zou die batterij meegaan ?
Edit : montage op de moto mogelijk ? Niet waterdicht wrsch...

Moest ik ?cht v??l offroad beginnen rijden, mss is die Montana dan beter, maar momenteel...
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Gezocht : gps

Post by Muug »

ouwe 60csx? Hebde voor 100 euro tegenwoordig. Wel geen gemakkelijk toestel. Batterij kan gemakkelijk twee dagen mee.

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Gezocht : gps

Post by petervdc »

Muug wrote:ouwe 60csx? Hebde voor 100 euro tegenwoordig. Wel geen gemakkelijk toestel. Batterij kan gemakkelijk twee dagen mee.
Boh, waarom niet... kga es zoekn op 2dehands of zo
Keep going

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Gezocht : gps

Post by F M »

Trouwens TomTom en offroad, dat gaat niet samen.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Gezocht : gps

Post by duibhce Kaelann »

De 60CSX is zeker geen slechte keuze. Ik gebruik gewoon mijn Zumo 660 voor off-road. Wel met OSM kaartmateriaal.

Let trouwens op met de Montana, daar zitten standaard geen detailkaarten bij. Moet je apart kopen. Heeft ook geen Bluetooth trouwens dus als je gesproken instructies wil is het via een kabeltje of de in de automount ingebouwde speaker te doen.

De Monterra is heel wat completer als de Montana, maar ook een stuk duurder en eveneens standaard zonder detailkaarten. Wel android gebaseerd, dus je kan er gewoon apps van de Play store op installeren. En wel bluetooth ondersteuning. Maar de prijs is echt wel :shock: en er zitten nog een heleboel kinderziektes in.

Voor mij blijft het voorlopig de Zumo 660. Met alternatieve kaarten en de "off-road tracks" functie heeft die alles wat ik nodig heb voor off-road.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Post Reply