TomTom of Garmin ?

Zolang er maar knopjes aan zitten
User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re:TomTom of Garmin ?

Post by OzzePaa »

petervdc wrote: ...................
Nu, als TT erin slaagt het beste van garmin & de TT kronkelroute te verenigen, hebben ze een topper hoor !
Dat had ik ook al zitten denken, Peter :thumbsup: Maarja ... "best of both worlds" blijft dikwijls wishfull thinking h? :|
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re:TomTom of Garmin ?

Post by Tom Thumper »

Even een vraagje over TomTom, hoe zit dat met downloaden van kaarten, gaat dat even vlot? Kan je daar ook kaarten opzetten van andere uitgevers of topokaarten?
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re:TomTom of Garmin ?

Post by F M »

'Men' zegt dat het updaten van de TomTomkaarten vlot gaat, veel minder omslachtig dan bij Garmin. Ik heb er zelf wel geen ervaring mee.

Maar er kunnen volgens mij geen andere kaarten opgezet worden.
I am confused. Oh no, maybe not!

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re:TomTom of Garmin ?

Post by Tom Thumper »

F M wrote:'Men' zegt dat het updaten van de TomTomkaarten vlot gaat, veel minder omslachtig dan bij Garmin. Ik heb er zelf wel geen ervaring mee.

Maar er kunnen volgens mij geen andere kaarten opgezet worden.
Merci FM, met mijn eerste TomTom heb ik heel positieve ervaringen gehad. Welk heel simpel weinig poespas maar het probleem was toen ook dat je er geen andere kaarten op krijgt. Als dat nog steeds het geval is, blijft dat toch wel een heel groot minpunt. :(
Me gusta la moto, me gustas tu.

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re:TomTom of Garmin ?

Post by pingu »

F M wrote:'Men' zegt dat het updaten van de TomTomkaarten vlot gaat, veel minder omslachtig dan bij Garmin. Ik heb er zelf wel geen ervaring mee.

Maar er kunnen volgens mij geen andere kaarten opgezet worden.
Bwa, dat omslachtige bij Garmin is toch al fel verbeterd vind ik. In den tijd met mijne Quest, tja dat was miserie: DVD installeren, ergens een unlock-code opduikelen (die je bij herinstallatie op vb nieuwe PC gegarandeerd ergens t? goed had weggelegd), via MapSource de juiste selectie naar de Quest sturen, etc.

Maar tegenwoordig is dat toch maar gewoon de Zumo aan de PC hangen, Garmin Express starten (indien dat niet automatisch gebeurt), en "yup installeer die updates maar" klikken?

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re:TomTom of Garmin ?

Post by F M »

Dan moet je maar eens op het Nederlandse gps-forum kijken en zien hoeveel mensen nog problemen hebben met dat updaten...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re:TomTom of Garmin ?

Post by F M »

En, Paul, in Holland raden ze je allemaal de Montana aan? Heb je die al overwogen ?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re:TomTom of Garmin ?

Post by Muug »

jep, juist, daar heb ik een volle dag niet meer naar gekeken :lol: Merci voor de herinnering !

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

TomTom of Garmin ?

Post by Davy78 »

Kronkelwegen ... leuke feature, ik blijf het af en toe gebruiken, maar ik heb het toch ook al een paar keer vervloekt.

Die binnen ring rond het centrum van gent? Ah, dat kronkelt ook een beetje he. Dus als ge ergens in de groene rand van gent zit en ge gebruikt die feature ... :)

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

TomTom of Garmin ?

Post by Muug »

Davy78 wrote:Kronkelwegen ... leuke feature, ik blijf het af en toe gebruiken, maar ik heb het toch ook al een paar keer vervloekt.

Die binnen ring rond het centrum van gent? Ah, dat kronkelt ook een beetje he. Dus als ge ergens in de groene rand van gent zit en ge gebruikt die feature ... :)
de commentaar erop is inderdaad dat 'm nogal graag dwars door een bebouwde kom gaat .... maar die nieuwe TT heeft ook een bergwegenfunctie, die dus specifiek wegen met hoogteverschillen zoekt, en als ge die twee combineert en ge zit in de alpen of ardennen dan wordt het wel plezant volgens mij !

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re:TomTom of Garmin ?

Post by Muug »

F M wrote:En, Paul, in Holland raden ze je allemaal de Montana aan? Heb je die al overwogen ?
De Montana ziet er ook zeer potent uit... ajajajaj veel te veel keuze....

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re:TomTom of Garmin ?

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote:De Montana ziet er ook zeer potent uit... ajajajaj veel te veel keuze....
hoor eens rond bij de Wales of Wiltshire crowd. Er zijn er daarvan veel die er al uitgebreid ervaring mee hebben.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

TomTom of Garmin ?

Post by F M »

Muug wrote:
Davy78 wrote:Kronkelwegen ... leuke feature, ik blijf het af en toe gebruiken, maar ik heb het toch ook al een paar keer vervloekt.

Die binnen ring rond het centrum van gent? Ah, dat kronkelt ook een beetje he. Dus als ge ergens in de groene rand van gent zit en ge gebruikt die feature ... :)
de commentaar erop is inderdaad dat 'm nogal graag dwars door een bebouwde kom gaat .... maar die nieuwe TT heeft ook een bergwegenfunctie, die dus specifiek wegen met hoogteverschillen zoekt, en als ge die twee combineert en ge zit in de alpen of ardennen dan wordt het wel plezant volgens mij !
Maar zoals Mr GPS je al zei: de TomTom kan geen offroad aan. Ik zou die in jouw geval uitsluiten uit de keuze.

Voil?, al weer eentje minder om uit te kiezen. :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

TomTom of Garmin ?

Post by Muug »

F M wrote:Maar zoals Mr GPS je al zei: de TomTom kan geen offroad aan. Ik zou die in jouw geval uitsluiten uit de keuze.
Voil?, al weer eentje minder om uit te kiezen. :mrgreen:
jep, nu nog kiezen tussen de extrex, de oregon, de zumo, de montana, de monterra, de gps64-serie .... :sterrekes:
mijn verstand is te simpel om te begrijpen waarom er zoveel soorten zijn...

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re:TomTom of Garmin ?

Post by TRooPER »

Muug wrote:jep, juist, daar heb ik een volle dag niet meer naar gekeken :lol: Merci voor de herinnering !
en ge weet ook dat er hier nog ene te testen valt h? :wink:
maar ge moet zoals met vele van de moderne toestellen , er leren met werken

en op de montana moet ge denken in "profielen" ipv alles manueel aan/uit te schakelen
een maal ge uw preferenties duidelijk hebt gemaakt voor een profiel (auto/ motor /fiets/ ...) dan blijft dat zo
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re:TomTom of Garmin ?

Post by Muug »

TRooPER wrote: en ge weet ook dat er hier nog ene te testen valt h? :wink:
heb je 'm volgende week nodig? We gaan stappen in de oost-kantons, en ik moet naar ginder rijden ook :-)

Koeno
Posts: 3203
Joined: 03 Sep 2012 11:01

TomTom of Garmin ?

Post by Koeno »

Muug wrote:
Koeno wrote:Ik heb al sinds het begin der motortijden een zumo 400,
en dat ding doet het nog steeds geweldig...

niet de platste/kleinste/compactste, maar enorm gemakkelijk te bedienen...
welk kaartmateriaal dan???
Momenteel (niet lachen he)
City navigator Europe NT 2008 & CN Europe NT 2012.30 (uk & ireland)

Maar.... ik mag al terug komen op mijn woorden, momenteel doet hij het niet meer zo goed...
vant weekend route willen rijden....

De route begint (100% zeker weten) in de geburen van de zwemkom in Aalst... en toch stuurt hij mij als begingpunt steeds naar de hopmarkt...

Khad dan ander routeke gepakt, eentje dat in nivelles begint... Waarom de gps mij opnieuw naar de hopmarkt stuurt...


't Goeie nieuws: ik kan vanaf nu van overal in BE en andere landen sushi gaan eten op de hopmarkt.
't Slechte nieuws: op die manier ganek ni veel routekes meer kunnen rijden :D

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

TomTom of Garmin ?

Post by F M »

Koeno wrote:Momenteel (niet lachen he)
City navigator Europe NT 2008 & CN Europe NT 2012.30 (uk & ireland)
Je hebt toch maar ??n van die 2 kaarten op je toestel staan, hoop ik?
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3203
Joined: 03 Sep 2012 11:01

TomTom of Garmin ?

Post by Koeno »

F M wrote:
Koeno wrote:Momenteel (niet lachen he)
City navigator Europe NT 2008 & CN Europe NT 2012.30 (uk & ireland)
Je hebt toch maar ??n van die 2 kaarten op je toestel staan, hoop ik?
Staan er alle 2 op (al enkele jaren) kon volgens den helpdesk meneer geen kwaad?
omdat de 2012.30 (UK & Ireland) (volgens hem) een uitbreiding was op de 2008 kaart?

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

TomTom of Garmin ?

Post by F M »

Er hoeft maar ??n klein kaartdeeltje dubbel op te staan, en je krijgt al allerlei problemen.

Installeer dit eens op je PC: http://www.javawa.nl/jdm.html

Hiermee kan je checken of je overlappende kaarten op je toestel hebt staan. Ik weet niet of dit de oorzaak van je probleem zou zijn, maar het kan geen kwaad dit te controleren.
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply