Ik heb me net zo'n zumo 590 aangeschaft. De voornaamste reden was de leesbaarheid van het scherm welke volgens Mr GPS in alle omstandigheden het beste was, de snellere cpu tov van voorgangers en de Life Time Maps.
Voor de prijs vanaf 578? krijgt er wel een zeer zwaar toestel voor terug en dat ligt niet aan de batterij. Prijs/kg zit dus wel goed.
Een TMC ontvanger is helaas niet beschikbaar
, in de plaats daarvan ben je nu verplicht een gsm met mobiele gegevens via blauwe tand te koppelen tenminste als je nog verkeersinfo wil maar h?, ik rij toch tussen de file door.
MP3 mogelijkheden zijn bij de vleet (pandora, muziek vanuituit de Garmin of GSM naar je BT Helm) maar eigenlijk luister ik enkel naar het motorgeluid en naar het verkeer als ik rij. Voor mij niet nodig dus.
Weersvoorspellingen vind ik dan weer een nuttige optie want ik doe niet graag zo'n regenpak aan. Helaas enkel via BT GSM.
Bochtige wegen ... tja, woon-werk liefst zo snel mogelijk. Daarbuiten liever tracks en die zijn beschikbaar (herberekenen uit).
De 590 heeft een enorme kabelboom (12V, audio en usb) welke natuurlijk wel kan gestript worden. Toestel was blijkbaar nog niet zwaar genoeg.
Die kabelboom hangt aan een belachelijk craddletje t.o.v. die van de BMW Nav V waardoor je bijna verplicht bent nog eens 100? extra uit te geven aan iets deftiger van Touratech of Wunderlich. De touratech versie is niet diefstalbestendig, die van Wunderlich misschien wel.
Interessante functies zoals bij de NavigatorV (ivm motormanagement) zitten er (voorlopig althans) nog niet bij.
De zumo accepteerd allerhande kaartmateriaal, zelfs ingescande topo's. Dat ga ik zeker eens uitproberen.
Zeer iritant zijn de popups die je rijdend moet wegklikken tijdens het begin van de rit ivm met het gekoppelde BT aparaat dat hij niet kan vinden omdat ik mijn GSM thuis heb laten liggen.
Mijn besluit :
Al bij al een zeer goed, snel, goed leesbaar maar veel te zwaar toestel met voor mij persoonlijk veel te veel toeters en bellen i.p.v. bewezen technologie (TMC).
Gelukkig kan ik hem volledig inbrengen in de kosten.