Basecamp en OpenStreetMap

Zolang er maar knopjes aan zitten
User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Basecamp en OpenStreetMap

Post by OzzePaa »

pingu wrote:
Die zijn idd. heel goed en makkelijk installeerbaar. Enige nadeel is dat je enkel per land kan downloaden, heel Europa ineens lukt niet (gaf soms problemen in Mapsource als je "over landsgrenzen heen" wilde routeren). .......
Je kan vanzelf een selectie maken van de dekking die je nodig hebt : geen land kiezen in de drop-downmenu's, vinkje in vakje "Perhaps you'd like to add some additional tiles?" en je kan met de muis slepen om een gewenste dekking te selecteren.
Fijntunen door deeltjes weer aan te klikken om ze te verwijderen of toe te voegen ... Je moet wel je e-mailadres opgeven zodat je een melding krijgt wanneer jou "persoonlijke" selectie klaar staat om te worden ge-download :wink:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

Basecamp en OpenStreetMap

Post by the riding man »

OzzePaa wrote:
pingu wrote:
Die zijn idd. heel goed en makkelijk installeerbaar. Enige nadeel is dat je enkel per land kan downloaden, heel Europa ineens lukt niet (gaf soms problemen in Mapsource als je "over landsgrenzen heen" wilde routeren). .......
Je kan vanzelf een selectie maken van de dekking die je nodig hebt : geen land kiezen in de drop-downmenu's, vinkje in vakje "Perhaps you'd like to add some additional tiles?" en je kan met de muis slepen om een gewenste dekking te selecteren.
Fijntunen door deeltjes weer aan te klikken om ze te verwijderen of toe te voegen ... Je moet wel je e-mailadres opgeven zodat je een melding krijgt wanneer jou "persoonlijke" selectie klaar staat om te worden ge-download :wink:
Heb dat ook zo geprobeerd en ik dacht slim te zijn en op die manier heel de benelux + Duitsland geselecteerd. Kreeg melding dat het veel te groot was. Dat extra selecteren is goed als je bv een klein stukje van Nederland extra wil, en dan nog moet je erop wachten tot je kaarten klaar zijn. Dan kan je beter zelf extra volledige kaarten installeren, dan ben je veel vlugger gesteld en heb je veel vlugger en makkelijker alle landen die je wil.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Basecamp en OpenStreetMap

Post by OzzePaa »

the riding man wrote: Kreeg melding dat het veel te groot was. Dat extra selecteren is goed als je bv een klein stukje van Nederland extra wil, en dan nog moet je erop wachten tot je kaarten klaar zijn. Dan kan je beter zelf extra volledige kaarten installeren, dan ben je veel vlugger gesteld en heb je veel vlugger en makkelijker alle landen die je wil.
Kreeg je die melding nadat je de selectie gemaakt had en op "Build my Map" gedrukt had, TRM :?: Of in je mailbox na een wachttijd (die er idd altijd wel is bij persoonlijke selectie) :?:
Heb net BeNeLux en the whole of Germany geselecteerd en kreeg daarop toch een "Combine Maps request accepted" met nog wel 20 wachtenden voor mij ... :unsure:

EDIT : en Hup :!: ... de mail met de downloadlink is al binnen ... een klik op de link geeft de melding dat het nog 47minuten duurt alvorens de kaart klaar is ("request is nr 7 in queue")... gaat volgens mij toch [strike]vree[/strike] redelijk vlot en probleemloos zenne :P
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

Basecamp en OpenStreetMap

Post by the riding man »

OzzePaa wrote:
Kreeg je die melding nadat je de selectie gemaakt had en op "Build my Map" gedrukt had, TRM :?: Of in je mailbox na een wachttijd (die er idd altijd wel is bij persoonlijke selectie) :?:
Onmiddellijk na het maken van de selectie.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Basecamp en OpenStreetMap

Post by OzzePaa »

the riding man wrote:
OzzePaa wrote:
Kreeg je die melding nadat je de selectie gemaakt had en op "Build my Map" gedrukt had, TRM :?: Of in je mailbox na een wachttijd (die er idd altijd wel is bij persoonlijke selectie) :?:
Onmiddellijk na het maken van de selectie.
Toch iets niet goed gegaan dan ... mijne downloadpagina was na een halfuurtje ter beschikking : http://sfs4.pleiades.uni-wuppertal.de/g ... 84c0b5038/
Dubbelklik "OSM_generic_windows.exe" en de installer download de 1,5Gb en placeert na dubbelklik de map op uwe PC, gebruiksklaar voor MapSource en BaseCamp.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

Basecamp en OpenStreetMap

Post by the riding man »

En als je nu in Basecamp werkt, zie je dan de mappen van al de landen in ??n keer? Ik moet telkens van kaart veranderen als ik land overschrijdende ritten wil bekijken/maken. Op zich werkt dat wel prima, maar ik snap niet dat het programma al de kaarten niet gewoon tegelijk kan tonen.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Basecamp en OpenStreetMap

Post by pingu »

Aha, dan moet ik dat nog 's proberen precies. De laatste keer dat ik dat probeerde met BeNeLux, Frankrijk en Duitsland kreeg ik net als TRM foutmelding wegens "te groot". Vandaar ook mijn zoektocht naar alternatieven destijds.

Edit: net nog nekeer geprobeerd met een ruwe selectie van heel Europa. Te groot... :bleiten: BeNeLux, Duitsland, UK/Ierland, Frankrijk, Spanje, Oostenrijk, Zwitserland is zowat het grootste wat ik kan selecteren. Ook niet slecht natuurlijk.

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Basecamp en OpenStreetMap

Post by Harald »

heb net de OSM kaart ge?nstalleerd, geeft meer wegdetails weer dan de City Navigator van Garmin (2015.40 ondertussen).
Benelux en Duitsland staat erop, geen problemen mee.

Ik gebruikte al de Open Fietsmap al voor mijn Garmin Edge, om een route te maken voor het fietsen, dus ja dat moest een fluitje van een cent gaan anders houd ik me daar niet mee bezig :lol:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Basecamp en OpenStreetMap

Post by OzzePaa »

BeNeLux en heel Duitsland ge?nstalleerd ... :geek: Routeke van Mol via Veghel over Solingen en een offroadplekje aan de Ourthe naar Saint-Quentain totaal geen probleem met andere kaarten-gesmos : gaat gewoon prima :whistling:

Image
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Basecamp en OpenStreetMap

Post by OzzePaa »

pingu wrote:Aha, dan moet ik dat nog 's proberen precies. De laatste keer dat ik dat probeerde met BeNeLux, Frankrijk en Duitsland kreeg ik net als TRM foutmelding wegens "te groot". Vandaar ook mijn zoektocht naar alternatieven destijds.

Edit: net nog nekeer geprobeerd met een ruwe selectie van heel Europa. Te groot... :bleiten: BeNeLux, Duitsland, UK/Ierland, Frankrijk, Spanje, Oostenrijk, Zwitserland is zowat het grootste wat ik kan selecteren. Ook niet slecht natuurlijk.
Als je al die landen op ??n toerke gaat aandoen zulde uit uw pijp moeten komen denk' :mrgreen: :wink: :P
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Basecamp en OpenStreetMap

Post by Muug »

ik had eergisteren ook al heel Europa geprobeerd, maar dan ook h??l Europa. Was te groot.
Probleem is dat ik in augustus een maand ga rondrijden in zuid-oost-europa, en ook die kaarten zijn blijkbaar te groot :devil:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Basecamp en OpenStreetMap

Post by OzzePaa »

Muug wrote:ik had eergisteren ook al heel Europa geprobeerd, maar dan ook h??l Europa. Was te groot.
Probleem is dat ik in augustus een maand ga rondrijden in zuid-oost-europa, en ook die kaarten zijn blijkbaar te groot :devil:
Kerieus ... :war: :unsure: :confused2: :blink: derjust onderstaande selectie aangevraagd en geen probleem : e-mail al binnen dat de request gaccepteerd is binnen 7 menuten kan worden gedownload ...
Image
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Basecamp en OpenStreetMap

Post by Muug »

waw :yikes:

aja, maar ik zie het : ge zit maar aan 1,7 GB. Maar als ge dus oost- en west-europa probeert, bots je op limieten : er is blijkbaar zowel een max aantal "tiles" als een max bestandsgrootte van 4000MB. Ene keer raden hoe ik die gevonden heb. :devil:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Basecamp en OpenStreetMap

Post by OzzePaa »

Muug wrote:waw :yikes:

aja, maar ik zie het : ge zit maar aan 1,7 GB. Maar als ge dus oost- en west-europa probeert, bots je op limieten : er is blijkbaar zowel een max aantal "tiles" als een max bestandsgrootte van 4000MB. Ene keer raden hoe ik die gevonden heb. :devil:
TEveel, TE groot TEgelijk willen is nooit goe :wink: :whip: :lol:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re:Basecamp en OpenStreetMap

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote:waw :yikes:

aja, maar ik zie het : ge zit maar aan 1,7 GB. Maar als ge dus oost- en west-europa probeert, bots je op limieten : er is blijkbaar zowel een max aantal "tiles" als een max bestandsgrootte van 4000MB. Ene keer raden hoe ik die gevonden heb. :devil:
van zodra je landen als Duitsland, Frankrijk of uk mee opneemt lopen de gigabytes en de tiles al vlug op. Maar heel Oost Europa is geen probleem. Ik heb kaarten gebruikt die van de Baltische staten tot Europees Turkije en van plzen tot Moskou gingen.

Deze vakantie wel wat problemen gehad met de kaarten van zuidelijk slovakije en stukken Oekra?ne. in basecamp was dat geen probleem mee. laadt ook perfect in de monterra en de rest van dus kaart was perfect, maar die specifieke tiles werden gewoon niet getekend.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Post Reply