offroad gps

Zolang er maar knopjes aan zitten
User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

offroad gps

Post by zappa »

ben eens aan kijken geweest op basecamp, switchen tussen citynavigator europ (wat standaard op basecamp staat, zou dit ook de basiskaart zijn op zo'n gpsmap64 toestel?)
en switchen met OSM generic routable en switchen met open fietsmap lite, wel op de citynavigator staan veel ( 75% meer) offroad baantjes, osm installeren maakt me een beetje bang, wegens geen wegjes zichtbaar en die gaan daar wel zijn, wat heel verwarrend ga worden voor ne simpel ziel als ik en dan nog op een moto :confused2:

:sterrekes:
sig nature

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

offroad gps

Post by TRooPER »

ge kunt op de 60csx verschillende kaarten actief(=zichtbaar) zetten,
als ge met muug ne goeien deal kunt doen, hebt ge een fantasctisch toestel dat offroad compact en zeer geschikt is.
Die kunt ge wegens compactheid ook gebruiken op uw paard :whip:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

offroad gps

Post by OzzePaa »

zappa wrote:ben eens aan kijken geweest op basecamp, switchen tussen citynavigator europ (wat standaard op basecamp staat, zou dit ook de basiskaart zijn op zo'n gpsmap64 toestel?)
en switchen met OSM generic routable en switchen met open fietsmap lite, wel op de citynavigator staan veel ( 75% meer) offroad baantjes, osm installeren maakt me een beetje bang, wegens geen wegjes zichtbaar en die gaan daar wel zijn, wat heel verwarrend ga worden voor ne simpel ziel als ik en dan nog op een moto :confused2:

:sterrekes:
De "open-fiets-map" kenik niet, Zappa .... maar volgens mij staan er in OSM v??l meer wegskes dan in de City Navigator zenne ... zaterdag nog ondervonden tijdens m'n toerke Mettet aan de kanten van Gembloux, waar de route op de Zumo dikwijls door "de grote leegte" leek te lopen terwijl er wel degelijk veldwegeltjes onder Gertruud haar poten doorgleden.
Ik had wel de route gemaakt met behulp van Google Earth en daar waar CityNavigator niks weg aangaf, met de "directe route"-instelling in Mapsource die stukken geforceerd toegevoegd.
Dus in OSM denk ik dajje best wel m??r wegskes gaat zien :wink:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

offroad gps

Post by duibhce Kaelann »

OzzePaa wrote:De "open-fiets-map" kenik niet, Zappa .... maar volgens mij staan er in OSM v??l meer wegskes dan in de City Navigator zenne ... zaterdag nog ondervonden tijdens m'n toerke Mettet aan de kanten van Gembloux, waar de route op de Zumo dikwijls door "de grote leegte" leek te lopen terwijl er wel degelijk veldwegeltjes onder Gertruud haar poten doorgleden.
Ik had wel de route gemaakt met behulp van Google Earth en daar waar CityNavigator niks weg aangaf, met de "directe route"-instelling in Mapsource die stukken geforceerd toegevoegd.
Dus in OSM denk ik dajje best wel m??r wegskes gaat zien :wink:
Volgens mij ook. mijn ervaring met OSM (zowel in BE als in het buitenland) is dat de kleinere wegen en paadjes er veel completer in zitten dan in CN. In Basecamp kan het wel zijn dat je een hogere detailweergave moet kiezen om op hetzelfde zoomniveau evenveel te zien als op CN.
Openfietsmap heeft exact dezelfde info als OSM, maar gebruikt een andere weergave die fietsvriendelijke wegen meer prominent toont.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

offroad gps

Post by bompa »

ik heb de 60csx de GPSmap 276c de zummo 550 al gebruikt voor offroad ,mijne 660 nog niet maar dat zou ook gaan want er zitten nu ook een paar offroadritten in dus er is keuze genoeg in gps toestellen om offroad te kunnen rijden .

Dan heb je de fietsnavigatie toestellen nog gelijk de 60csx en nog ander maar daar is het makkelijkste om den track terijden dat het toestel niet moet navigeren op de zandbaantjes ,dan kom je ook het langste toe met die batterijen van die toestelletjes voor fietsnavigatie

De 60 c neem ik soms ook mee om te gaan fietsen in Belgie, daar steek de topomap kaart in,maar die 60c is niet zo heel goed in het ontvangen van satellieten als er een bladerdek boven hangt , daar is de 60csx veel beter voor geschikt

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

offroad gps

Post by zappa »

duibhce Kaelann wrote:
OzzePaa wrote:De "open-fiets-map" kenik niet, Zappa .... maar volgens mij staan er in OSM v??l meer wegskes dan in de City Navigator zenne ... zaterdag nog ondervonden tijdens m'n toerke Mettet aan de kanten van Gembloux, waar de route op de Zumo dikwijls door "de grote leegte" leek te lopen terwijl er wel degelijk veldwegeltjes onder Gertruud haar poten doorgleden.
Ik had wel de route gemaakt met behulp van Google Earth en daar waar CityNavigator niks weg aangaf, met de "directe route"-instelling in Mapsource die stukken geforceerd toegevoegd.
Dus in OSM denk ik dajje best wel m??r wegskes gaat zien :wink:
Volgens mij ook. mijn ervaring met OSM (zowel in BE als in het buitenland) is dat de kleinere wegen en paadjes er veel completer in zitten dan in CN. In Basecamp kan het wel zijn dat je een hogere detailweergave moet kiezen om op hetzelfde zoomniveau evenveel te zien als op CN.
Openfietsmap heeft exact dezelfde info als OSM, maar gebruikt een andere weergave die fietsvriendelijke wegen meer prominent toont.
OSM generic routeable (want das degene die ik kon aanvragen)en op hoogste gezet, geeft dit beeld :

Image

en citynavigator geeft bij het zelfde kaartje dit beeld :

Image
sig nature

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

offroad gps

Post by zappa »

Denk erom die gpsmap 64 aan te schaffen (maar kan nog alle richtingen uit waaien of zelfs afblazen is een optie :mrgreen: ) Omdat die niet te veel gadgets heeft, aansluiten of ne ifeun om op uw gps te zien dat ge ne sms krijgt ?? :huh2:

Geen kaarten... maar die OSM hier in de streek is wel ok. Ik kan zowel op de zumo als op die mijn routes zetten?

Ik kan er ook nog een stevige alu mount bij kopen, staat hij stevig op de enduro.

De antenne is naar 't schijnt de betere? Mijn zumo doet soms ne keer lastig, de kaarten vallen soms eens weg net op 't moment dat ge bijna moet afslaan (kan met instellingen of tekort aan geheugen te maken hebben, maar misschien ook met de verbinding met de satelliet? )

Muug, ge wou uw gsmap60.. houden als backup? In noorwegen was hij niet zo duidelijk? En die Quest... ik lig hier al met ne magallan die alles kan, maar ik niet :confused2: En ik wil voorkomen dat er nog een toestel in een schuif terecht komt.

Staat trouwens op arm een 60 te koop met touratech alu houder, twijfel twijfel twijfel...
sig nature

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

offroad gps

Post by bompa »

zappa wrote:Denk erom die gpsmap 64 aan te schaffen (maar kan nog alle richtingen uit waaien of zelfs afblazen is een optie :mrgreen: ) Omdat die niet te veel gadgets heeft, aansluiten of ne ifeun om op uw gps te zien dat ge ne sms krijgt ?? :huh2:

Geen kaarten... maar die OSM hier in de streek is wel ok. Ik kan zowel op de zumo als op die mijn routes zetten?

Ik kan er ook nog een stevige alu mount bij kopen, staat hij stevig op de enduro.

De antenne is naar 't schijnt de betere? Mijn zumo doet soms ne keer lastig, de kaarten vallen soms eens weg net op 't moment dat ge bijna moet afslaan (kan met instellingen of tekort aan geheugen te maken hebben, maar misschien ook met de verbinding met de satelliet? )

Muug, ge wou uw gsmap60.. houden als backup? In noorwegen was hij niet zo duidelijk? En die Quest... ik lig hier al met ne magallan die alles kan, maar ik niet :confused2: En ik wil voorkomen dat er nog een toestel in een schuif terecht komt.

Staat trouwens op arm een 60 te koop met touratech alu houder, twijfel twijfel twijfel...
Ziet er goed uit , mijn broer heeft er zo eentje voor op de fiets dacht ik.

En een 60 kopen :?: .
Als het geen 60csx is zeker niet kopen dan .
Een 60 c heeft in de zomer als er bladeren aan de bomen hangen niet overal een goede ontvangst .

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

offroad gps

Post by zappa »

bompa wrote:
zappa wrote:
gsmap60..
Ziet er goed uit , mijn broer heeft er zo eentje voor op de fiets dacht ik.

En een 60 kopen :?: .
Als het geen 60csx is zeker niet kopen dan .
Een 60 c heeft in de zomer als er bladeren aan de bomen hangen niet overal een goede ontvangst .
nee nee geen 60 maar zo'n zoals ge schrijft ne 60csx (al die letteraanduidingen dat duurt maanden tegen dat ik dat onthou :grin: )
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

offroad gps

Post by Muug »

zappa neem eens uw telefoon op!

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

offroad gps

Post by zappa »

Muug wrote:zappa neem eens uw telefoon op!
ik neem m'n gsm op, maar ik weet niet op welk knopke ik moet duwen om er geluid of een stem uit te krijgen :mrgreen:
sig nature

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

offroad gps

Post by TRooPER »

dan kunt ge beter in plaats van een gps/gsm te kopen een kameel kopen......die weet de weg wel en als ge dorst hebt.....
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

offroad gps

Post by Muug »

zappa wrote:
Muug wrote:zappa neem eens uw telefoon op!
ik neem m'n gsm op, maar ik weet niet op welk knopke ik moet duwen om er geluid of een stem uit te krijgen :mrgreen:
gij zijt een goei gij :mrgreen:
ik lag al in mijne nest jong toen gij belde. Deze middag proberen we opnieuw !

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

offroad gps

Post by zappa »

Het is dus zo'n 64s geworden, nu nog een stuurhouder, als ik die niet tijdig besteld en ontvangen krijg, denk ik die gps in een soort tasje voor gsm's te steken en die op m'n stuur zet en met de haak nog eens extra vast leggen, voor 't geval hij gaat lopen.

Waarom ne 64s ? hoh, als ik de besprekingen van mensen die zo'n hebben lees, zijn die allemaal dik tevreden. Een nieuwer toestel zal dan ook nog eens meer geheugen en werkmogelijkheden hebben, vlugger berekenen.

F M wrote:
zappa wrote: Liefst garmin, want daar heb ik al kaarten van op de pc.
Als dat Garminkaarten zijn, dan heb je daar niet veel aan, want die zijn gebonden aan je toestel, en kan je dus niet gebruiken op een nieuw toestel.
Als ik de sd kaart van m'n zumo er in steek, waar citynavigator op staat, zie ik dan niet de kaarten?

Maar ik ga zo wie zo, een sd kaartje bijkopen, en daar proberen openstreetmap op te zetten (als dat maar goed komt voor mijn haarkleur? :confused2: )
sig nature

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

offroad gps

Post by F M »

zappa wrote:Als ik de sd kaart van m'n zumo er in steek, waar citynavigator op staat, zie ik dan niet de kaarten?
Je gaat dan de boordschap krijgen 'de kaarten zijn niet unlocked', of iets in die zin. En neen, je gaat die dan niet zien.

Tenzij je ooit die CN-kaarten gekocht hebt, ge?nstalleerd op een SD-kaartje. Dan kan je dat kaartje in elk toestel gebruiken, maar dan kan je die kaarten weer niet op je PC installeren. 9 kansen op 10 had je echter de CN-kaarten voorge?nstalleerd op je Zumo; eventueel heb je die nog ge?pdated, maar die zijn dus niet bruikbaar op een ander toestel.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

offroad gps

Post by zappa »

CN kaarten FM ? :war:

Moar allej, na bijna 4 u vanalles prutsen, herproberen, godverren, milijaarden, verdjujen, kloppende koppijn, mijn 1 hersencel (volgens sommigen :mrgreen: ) hoorde ik kraken..... maar er staan kaarten op !!!!!!!!!!
:wav: :wav: :wav:


ikke gelukkig (nu toch, want toen het niet lukte, kreeg ik toch wel een zeer donkerzwart dipje van wat heb ik nu weer gekocht !! :skull: )

De boskes wegels in de Ardennen staan daar ook op, vandaag al goed gebruik van gemaakt met de paardjes :duim
Het toerke te paard van gisteren stond op de gps, heb dat naar m'n pc gekregen en ik ben nu nog blijer dat ik dat kan, simpele dingen voor de ??n, ne serieuze bergwand voor mij.
sig nature

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

offroad gps

Post by bompa »

zappa wrote:Het is dus zo'n 64s geworden, nu nog een stuurhouder, als ik die niet tijdig besteld en ontvangen krijg, denk ik die gps in een soort tasje voor gsm's te steken en die op m'n stuur zet en met de haak nog eens extra vast leggen, voor 't geval hij gaat lopen.

Waarom ne 64s ? hoh, als ik de besprekingen van mensen die zo'n hebben lees, zijn die allemaal dik tevreden. Een nieuwer toestel zal dan ook nog eens meer geheugen en werkmogelijkheden hebben, vlugger berekenen.


)
Als je dat niet op tijd mocht ontvangen, mag je mijn touratech houder voor mijne gpsmap 60 wel lenen als die past tot je den uwe hebt ontvangen als je wil (bol ,arm en houder) je ziet maar. :wink: maar da is dan wel komen halen en nadien wel terugbrengen ook. :grin:

Dit is de houder gelijk ik hem op mijne enduro gebruikte .

https://lh3.googleusercontent.com/-vXFW ... .jpg?gl=BE

https://lh3.googleusercontent.com/-sLro ... .jpg?gl=BE

https://lh3.googleusercontent.com/-FSc1 ... .jpg?gl=BE

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

offroad gps

Post by Muug »

ik ben vrij zeker dat de houder voor de 60 niet bruikbaar is voor de 64, want de rug van de 64 wijkt sterk af !

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

offroad gps

Post by zappa »

ach ja ? zal mijn gezoek naar 2de handse dan maar wat bijstellen.. :confused2:
sig nature

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

offroad gps

Post by zappa »

Vandaag naar Mariakerke gereden, bij de grondpadman om een touratech gpsmount in 't metaal :motten:

Ook dank aan Muug :luvjoe: had ik me een helmheadset :oogrollen: gekocht bij Gotron in Geent, dichterbij dan de NL's waar ik naar belde en die geen zin hadden om me te helpen (voor een simpel headsetje) :twisted:
Die helmheadset kan met klittenband in de helm en heeft een PTT (poeseer to talk :mrgreen: ) knopke vaar aan 't stuur :grin: en een gepaste aansluiting voor de portofoons.

Image

Die gps houder heeft incl houdertje voor 't stuur, de plastic versie daarentegen heeft achteraan een ruitje waar je zo'n ruitje met bol op kan vijzen en dat via een bollennijperke :mrgreen: op de bol op mijn stuur zou kunnen.

Maar het is niet nodig die bol, ga dat met dat :

Image

dingetje doen, just het bijgeleverde plastikskeu d'r tussen tegen het schenden.

Grootste nadeel is, dat ge die gps niet een beetje kan "draaien" soms zitten op de moto, maar meestal rechtstaan, de zon op 't scherm.... :|
sig nature

Post Reply