OSM: engelse landen en steden? En deelgemeenten???

Zolang er maar knopjes aan zitten
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11759
Joined: 17 Oct 2009 13:04

OSM: engelse landen en steden? En deelgemeenten???

Post by Muug »

Zat ik gisteren op mijn Oregon een adres in te geven in Gent. Klein probleem: de gps kende Gent niet :-\ Maar Ghent dus wel ! Is dus wel vervelend..... kan dat worden aangepast?

En Opoeteren kent ie ook niet, maar Maaseik gelukkig wel. Is dat normaal?

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

OSM: engelse landen en steden? En deelgemeenten???

Post by duibhce Kaelann »

Het OSM-project bevat plaatsnamen in tientallen verschilllende talen. Welke talen er precies in je kaartmateriaal zitten hangt af van wie de speciefieke kaarten heeft gegenereerd op basis van de OSM data.
Ik heb net even gecontroleerd op mijn Monterra waar kaarten opstaan van garmin.openstreetmap.nl. De kaart toont de plaatsnamen in belgie in het engels, maar zoeken op plaatsnaam werkt ook in het nederlands. Gent vindt ie dus zonder probleem.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11759
Joined: 17 Oct 2009 13:04

OSM: engelse landen en steden? En deelgemeenten???

Post by Muug »

aja, ik denk dat mijn kaarten wel van dezelfde site komen. Maar Gent wordt niet gevonden.

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

OSM: engelse landen en steden? En deelgemeenten???

Post by Jopet »

Ik heb ooit ook nog zo'n interessante gps gehad van mijn baas, die kende geen enkele Brusselse gemeente in het Nederlands, moest dus steeds de Franstalige naam ingeven, bijvoorbeeld Ukkel moest je dus Uccle ingeven, op dag moest in in Vorst zijn, Rue Du Zodiaque, dus ik geef in Forest en dan Rue du Zodiaque, maar helaas die straat kende hij niet, dan maar stratenboek bovengehaald en zag dat het een zijstraat was van de Avenue Albert, ik geef die straat in en zoem in om de zijstraten te zien en wat zie ik verschijnen op de GPS.... Dierenriemstraat.... opnieuw geprobeerd, Forest ingegeven en dan Dierenriemstraat en dat kende hij dus wel, dus moest je van die GPS niet enkel de Franse naam van de gemeenten kennen maar ook de vertaling naar de Vlaamse naam van de straat omdat hij sommige Franstalige straatnamen niet kende....

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Post Reply