email komt niet automatisch binnen samsung s3

Zolang er maar knopjes aan zitten
Post Reply
zwiep
Posts: 108
Joined: 24 Nov 2014 09:08

email komt niet automatisch binnen samsung s3

Post by zwiep »

hoi,

niets met moto's te maken maar misschien zit hier wel iemand die iets afweet van smartphones :oogrollen:
sinds enige tijd wordt de email op mijn samsung s3 niet meer automatisch opgehaald en bijgevolg ook geen melding meer van nieuwe email, naar mijn weten heb ik niets veranderd aan de instellingen
heeft hier iemand een tip of oplossing voor dit welliswaar klein maar toch vervelend probleemke
LOF AAN ALLE VROUWEN MET KLEINE BORSTEN

User avatar
zappa
Posts: 4496
Joined: 23 Oct 2009 11:44

email komt niet automatisch binnen samsung s3

Post by zappa »

ge krijgt misschien gewoon geen mailtjes meer ? :shock:

:mrgreen: :grin: :wink:

zoutnieweten, zo smart als uwen phone ben ik niet. Als ik al iets kan, dan kom dat omdat ik het perongeluk ontdek... :confused2:

maar ondertussen staat uw vraag weer wat meer bovenaan en misschien kan iemand met wel verstand van die dinges uw vraag beantwoorden ?? :wink:
sig nature

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

email komt niet automatisch binnen samsung s3

Post by ChiChiWaWa »

Als ge onder instellingen naar de accounts gaat kijken, ziet ge dan bij de betrokken mail-account de datum en tijd van 'Laatst gesynchroniseerd' op iets recent staan? Kunt ge daar de Sync manueel wel forceren? Andere account syncen wel, enkel die mail niet?

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

email komt niet automatisch binnen samsung s3

Post by OzzePaa »

Hebdem al ies "gere-boot" :?: Eigenlijk is da zowat ne computer ... eerste wagge daarmee doet alsem kuren vertoont is herstarten ... met ne PC doede da dagelijks (waarschijnlijk), maar ne smartphone staat dikwijls maanden aan een stuk aan. Reboot em maar eens ... zeker als er updates allerhande op zijn gedownload en ginstalleerd. :geek:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

email komt niet automatisch binnen samsung s3

Post by Bas »

Sorry maar deze toestellen werken met Android, dat is een Linux vartiant.
Daar hoef je niet te rebooten of dagelijks 40 miljoen updates voor binnen te halen.

Bovendien is het een Samsung S3, die is al wat ouder, maar mag geen probleem zijn.

Dus heb ik een vraag, waar zit dat Email account? Is dat Hotmail? Gmail? Eigen provider? Facebook?
Ik noem maar wat.

Want bv hotmail/live.nl heeft onlangs de boel verandert, kan goed zijn dat je dit gemist hebt en dat het daardoor niet meer werkt.

Ook kan je K9mail installeren, die kan email van heel veel providers ophalen, ook Hotmail en Gmail.

Je vraag is niet heel simpel te beantwoorden zonder veel informatie.
Want veel online email providers als GMail en Hotmail laten je toe de boel om te zetten naar standaard POP3 of IMAP waardoor je het wel kan halen zonder een app van hen te gebruiken.

zwiep
Posts: 108
Joined: 24 Nov 2014 09:08

email komt niet automatisch binnen samsung s3

Post by zwiep »

tis Hotmail... en ik moet gewoon mn mail openen en vernieuwen drukken, dan komen ze wel binnen, twas wel handig als dat automatisch ging en ik een melding kreeg zonder de mail te hoeven open doen
LOF AAN ALLE VROUWEN MET KLEINE BORSTEN

Koeno
Posts: 3180
Joined: 03 Sep 2012 11:01

email komt niet automatisch binnen samsung s3

Post by Koeno »

In dat snelmenu'ke (als ge van boven naar beneden swiped), staat daar uwe sync (meest rechtse symbool?) nog actief?

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

email komt niet automatisch binnen samsung s3

Post by OzzePaa »

Bas wrote:Sorry maar deze toestellen werken met Android, dat is een Linux vartiant.
Daar hoef je niet te rebooten of dagelijks 40 miljoen updates voor binnen te halen.
Et alors :?: Omdat er "een" Linux opstaat is het geen PC meer dan :?: En die Andro?d-toestellen downloaden geen updates dan :?: Ook niet van alle 465 Apps die er om godweet welke nuttige reden opgezet zijn door de fabrikant of jezelf :?: Of de firmware wordt ook nooit ge-update :?: Dan moete da inderdaad zeker niet re-booten ....
Maar deze week marsjeerden hier 3 van geen kanten meer werkende Huawei P7 Mini's toch weer flawless na een simpele herstart :icon: Ik zeg ook niet dat dat de oplossing van Zwiep's probleem is/zal zijn ... maar om dan zomaar direct te zeggen dat een reboot niet hoeft is wat eigenzinnig mijgedacht.
Bas wrote:Bovendien is het een Samsung S3, die is al wat ouder, maar mag geen probleem zijn.
Ja :!: Oud dat dat is :yikes: En toch werkt de mijne nog altijd ... is dus inderdaad geen probleem : ben akkoord :!:
Bas wrote:Dus heb ik een vraag, waar zit dat Email account? Is dat Hotmail? Gmail? Eigen provider? Facebook?
Ik noem maar wat.
Want bv hotmail/live.nl heeft onlangs de boel verandert, kan goed zijn dat je dit gemist hebt en dat het daardoor niet meer werkt.
Ook kan je K9mail installeren, die kan email van heel veel providers ophalen, ook Hotmail en Gmail.
Je vraag is niet heel simpel te beantwoorden zonder veel informatie.
Want veel online email providers als GMail en Hotmail laten je toe de boel om te zetten naar standaard POP3 of IMAP waardoor je het wel kan halen zonder een app van hen te gebruiken.
Ook akkoord dat de info redelijk mager is om een oorzaak te vinden / oplossing aan te reiken. :headbang:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

email komt niet automatisch binnen samsung s3

Post by F M »

Nu dagget zegt. Mijn vorige smartphone van dunaldi (Medion) met Android moest ik heel regelmatig rebooten om hem weer een beetje deftig werkend te krijgen.

Was dus weer een 'ikdenkdatikallesbeterweet'-bijdrage van een zekere ...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re:email komt niet automatisch binnen samsung s3

Post by duibhce Kaelann »

Android is dan ook niet gewoon een Linux distributie. Het gebruikt een Linux kernel met beperkte functionaliteit, slechts een kleine subset van de libraries die je in een normale distributie tegenkomt, maar geen X11, geen X.org of geen Wayland. Ook geen glibc. Alle android apps draaien in een java virtuele machine (dalvik) en de meeste problemen treden doorgaans daar op. Daardoor kan een reboot wel degelijk bepaalde problemen verhelpen.

Dus dat valt zeker eens te proberen. Maar ik zou toch ook eerst zoals hier al gezegd is eens kijken of de sync aan staat. Als dat het geval is ook eens onder accounts gaan kijken zoals Chi aangaf. Daar kan je aan- en uitvinken welke zaken er voor een specifieke account gesynchroniseerd mogen worden.

Een factory reset zal ook wel werken, maar dat is nogal drastisch. en als je dat zou doen kan je er even goed ineens die Samsung rommel af smijten en vervangen door een veel performantere Slim-rom. Maar dit geheel terzijde.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

email komt niet automatisch binnen samsung s3

Post by Davy78 »

Ne reboot is de universele oplossing ... ook op linux (het past een beetje in het rijtje van WD40, ducktape ...)

https://www.youtube.com/watch?v=nn2FB1P_Mn8

zwiep
Posts: 108
Joined: 24 Nov 2014 09:08

email komt niet automatisch binnen samsung s3

Post by zwiep »

yep.... da was het, collega op het werk had mij daarop gewezen, amai, das zoeken als ge dat nooit open doet

in ieder geval .... tis opgelost :-)
LOF AAN ALLE VROUWEN MET KLEINE BORSTEN

Koeno
Posts: 3180
Joined: 03 Sep 2012 11:01

email komt niet automatisch binnen samsung s3

Post by Koeno »

zwiep wrote:yep.... da was het, collega op het werk had mij daarop gewezen, amai, das zoeken als ge dat nooit open doet

in ieder geval .... tis opgelost :-)
en wat was het nu?

herstarten?
of dat sync uit stond in dat settings-menu bovenaan?

zwiep
Posts: 108
Joined: 24 Nov 2014 09:08

email komt niet automatisch binnen samsung s3

Post by zwiep »

settings menu bovenaan stond dus de sync niet aan
LOF AAN ALLE VROUWEN MET KLEINE BORSTEN

Post Reply