Google maps en/of Waze

Zolang er maar knopjes aan zitten
User avatar
den Bullet
Posts: 1469
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Google maps en/of Waze

Post by den Bullet »

Jopet wrote:
den Bullet wrote:Ik heb Waze al een paar keer ge?nstalleerd op de pda; de eerste keer dat ik dat open, werkt 't, de tweede keer blijft het scherm zwart
Droopy wrote:
Muug wrote:waze lijkt niet te werken zonder simkaart?
Neen :S , bij mijn gsm kan ik met de gps functie wel een route inladen.
Die kan ik dan volgen maar de extra verkeersinfo en herberekening van de route werken dan niet.
Niet gelezen wat ik geschreven heb? :war:
Jopet wrote: ..... Een nadeel t.o.v. Maps is dat Waze steeds een internetverbinding nodig heeft ....
Ben Mobile Viking en heb op vele plaatsen wifi; dus 't was wel degelijk m?t internetverbinding :wink:

TRooPER
Posts: 1975
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Google maps en/of Waze

Post by TRooPER »

Jopet wrote:
TRooPER wrote:voor een kort ritje van ong 30km had ik toch 10MB data gebruikt.
Als ge dat alle dagen als volwaardige GPS/verkeersinfo wilt gebruiken gaat dat toch snel oplopen op een maand.
Heb ik nog nooit gehad, als ik Waze gebruik dan is het nauwelijks enkele mb per dag, onmogelijk dat je op 30km 10mb zou verbruiken, volgens mij zit er nog iets anders open die verbruikt.... tenzij je natuurlijk die 30km aan een gemiddelde van 3 km/u zou gereden hebben....

Groetjes,
Jopet
gisteren nog even opnieuw getest:
GSM uit
GSM aan
alle apps uit behalve WAZE
mobiel data AAN
GPS AAN

Waze opgestart vanuit de auto (toen op de E40 in Duinkerke onderweg)
vanaf Duinkerke naar huis laten navigeren
dus kaarten laden
berekenen
ETA update enkele keren binnengekregen
file herbereking gehad in buurt van Gent op E40 met alternatief (wat op zich een slecht voorgesteld alternatief gaf, gelukkig wist ik zelf een snellere route los van Waze)
Toen ik thuis kwam, mijn mobiel data verbruik gecontroleerd en ik kwam op 18MB uit, voor een snelwegrit van ongeveer 80km.

Denk dat het hem voornamelijk in het kaart materiaal zit dat moet gedownload worden.
Maar om per dag 10-20MB mobiel data te verbruiken, nee sorry, dan gebruik ik verder wel de normale GPS en alvorens ergens te vertrekken proberen te kijken op 'verkeersinformatie' voor de fileproblemen.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Google maps en/of Waze

Post by ChiChiWaWa »

Als je de route op voorhand berekent op WiFi dan is het dataverbruik minder, behalve als er onderweg inderdaad een alternatieve route berekent moet worden.
In Belgi? gebruik ik Waze wel eens, maar in het buitenland dreigt dat inderdaad een dure aangelegenheid te worden.

Post Reply