340LM

Zolang er maar knopjes aan zitten
bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: 340LM

Post by bompa »

Allee ik lees het al het zal terug zeer veel oefenen worden en er mee bezig zijn.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: 340LM

Post by OzzePaa »

Ha, Bompa ... ook zo'n nief Garmin geval aangeschaft dus 8-) Hier ben ik er ook nog niet helemaal uit ... dat spel is op veel vlakken beter dan de 550 maar sommige dingskes vervloek ik toch : zoals daar zijn (en al vermeld) de stomme vraag naar welk punt je wil als je "ergens" op de route terecht komt ... de omvormer die op de voedingskabel zit ipv in de houder ... de afwezigheid van de hardware-knoppen : om in te zoomen moete eerst al een keer op het scherm tikken en dan verschijnen de softwareknoppen om in- en uit te zoomen ... veel te dicht bij elkaar ... dat was op de 550 veel handiger ... de veldjes met snelheid en aankomst/afslag zijn ook verwisseld/staan op een andere plek : kijk altijd verkeerd om te zien hoe snel ik ga :mrgreen: de 550-opstelling onderaan met "snelheid-ETA-afstand tot afslag" is me liever :!:
Op BaseCamp heb ik het ook niet zo begrepen ... als Mapsource al 10 jaar in je vingers zit is dat een draak (vinnekik hé ;) ) ... alleen al het verrekte "database"-opslagsysteem voor de routes :roll: :thumbsdown: :evil: ... Het "opzoeken" wat FM aanhaalt is blijkbaar sinds een tijdje wel aangepast, want dat marsjeert mij gedacht wel OK nu ...
Maar geen nood daar : ik maak de routes gewoon in MapSource, laad ze in BaseCamp en zet daar dan alle routepunten (behalve begin- en eindpunt :!: ) op "soft" (alst er tenminste niet té veel zijn) waarna de route naar de 340 kan :idea:

Allez, velen zullen zeggen (en waarschijnlijk terecht) dat dat allemaal een kwestie van gewenning is en zoals je zelf ook zegt : oefenen en ermee bezig zijn zal op den duur wel helpen, maar voor de moment pak ik ook nog naar de 550 alst rap moet gaan om efkes een ritteke in mekaar te boksen :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: 340LM

Post by F M »

Inderdaad, gewenning is precies heel belangrijk bij jou :grin:
Probeer eens door te bijten met Basecamp. Ik heb zeker even veel jaar Mapsource in de vingers, maar ik vind Basecamp echt handiger.

Ik kijk op de 590 in eerste instantie ook nog op de verkeerde plaats naar volgende afslag, snelheid... Maar ik zie wel meer gegevens dan ik bij de 550 zag, en ik kan zelfs kiezen wat ik wil zien. Nu zie ik èn aankomsttijd èn hoeveel kilometer nog te rijden, èn de hoogte waar we ons bevinden, èn een kompas. Just great ! :grin:
Routes in Mapsource of Basecamp maken, is eigenlijk net hetzelfde, maar in Basecamp kan ik bv veel gemakkelijker in- en uitzoomen met het scrollwieltje van de muis.
En waarom viapunten zacht maken ipv er een track van te maken? De enige reden daarvoor zou zijn dat je rijdt met automatisch herberekenen. Maar ik kan me niet inbeelden dat je dat doet, als oud 550-gebruiker... :shock:

Het sturen van een track naar het toestel biedt trouwens nog een mogelijkheid: naast het laten omzetten naar een route, kan je de track ook permanent in beeld brengen. Wanneer je ooit eens naast de route terechtgekomen bent, en je route is niet meer actief, dan kan je even op zicht naar de track rijden. Eenmaal daar aangekomen activeer je de route opnieuw, en op de vraag naar welke bestemming je wil kan je dan altijd veilig het eindpunt aanduiden.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: 340LM

Post by F M »

O ja, en de knoppen van de 550. Die waren inderdaad erg handig op de motor. Anderzijds, bij heel wat mensen vielen die er af na een aantal jaren, en dan heb je ook een probleem. Ik heb zo ook een knop moeten laten vervangen, en dat kostte veel geld. Jo heeft dat bij zijn 550 indertijd zelf hersteld, maar die heeft een handigheid die ik niet heb...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: 340LM

Post by duibhce Kaelann »

F M wrote:Jo heeft dat bij zijn 550 indertijd zelf hersteld, maar die heeft een handigheid die ik niet heb...
dat was niet mijn eigen 550, ik had toen al een 660. Het was die van Chichiwawa. eigenlijk weet ik niet hoe lang die reparatie het heeft vol gehouden. Nu heeft hij zo'n fancy BMW branded Garmin. :D
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: 340LM

Post by bompa »

OzzePaa wrote:Ha, Bompa ... ook zo'n nief Garmin geval aangeschaft dus 8-) Hier ben ik er ook nog niet helemaal uit ... dat spel is op veel vlakken beter dan de 550 maar sommige dingskes vervloek ik toch : zoals daar zijn (en al vermeld) de stomme vraag naar welk punt je wil als je "ergens" op de route terecht komt ... de omvormer die op de voedingskabel zit ipv in de houder ... de afwezigheid van de hardware-knoppen : om in te zoomen moete eerst al een keer op het scherm tikken en dan verschijnen de softwareknoppen om in- en uit te zoomen ... veel te dicht bij elkaar ... dat was op de 550 veel handiger ... de veldjes met snelheid en aankomst/afslag zijn ook

Allez, velen zullen zeggen (en waarschijnlijk terecht) dat dat allemaal een kwestie van gewenning is en zoals je zelf ook zegt : oefenen en ermee bezig zijn zal op den duur wel helpen, maar voor de moment pak ik ook nog naar de 550 alst rap moet gaan om efkes een ritteke in mekaar te boksen :thumbsup:
Ik wilde me op tweede hands een zumo 550 aanschaffen , maar wat ze daar nog voor vragen en hoelang gaat zo een nog mee voordat de drukpuntjes afscheuren , dus wat gelezen over de 340 lm en 345 lm en voor die prijs kon ik eigenlijk moeilijk een tweedehands kopen dacht ik , en ik naar vessem en daar was de 345 niet binnen , ik vroeg dan aan hen de verschillen tussen de 2 en buiten bellen en muziek beluisteren was er eigenlijk niet zo veel verschil ,en dat gebruik ik toch niet nu is het er vooral mee bezig zijn en met basecamp :? :grin:

Die stroomkabel ga ik proberen op te lossen met er een stekker aan te zetten van de stroomkabel die ze in de wagen gebruiken daar zit de omvormer in de stekker , maar dat is zo een geplakte stekker die niet opengaat om te kunnen zien welk de stroomdraad is ,maar dat kan men meten denk ik met zo een toestelletje van nen elentrikker , dan de stroomdraad van de moto ook de + en - draad meten en kan ik ze aaneen zetten, en heb ik nen draad die ik op beide moto's kan gebruiken :grin:

Maar de 340 ga ik vooral in het begin in de wagen gebruiken als ik samen met A-M een route ga rijden met de wagen, of ook als we ergens in Nederland naar een parking rijden om te gaan fietsen.Op de moto gebruik ik nu de 550 nog verder.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: 340LM

Post by bompa »

F M wrote:O ja, en de knoppen van de 550. Die waren inderdaad erg handig op de motor. Anderzijds, bij heel wat mensen vielen die er af na een aantal jaren, en dan heb je ook een probleem. Ik heb zo ook een knop moeten laten vervangen, en dat kostte veel geld. Jo heeft dat bij zijn 550 indertijd zelf hersteld, maar die heeft een handigheid die ik niet heb...
Die twee zijdelen met die knoppen van de zumo 550 kan men los kopen om hem te herstellen, ik dacht iets van een 25 euro voor de 2 delen heb ik ergens gelezen , maar dan dacht ik als ik een tweedehands 550 koop en die knoppen ook nog moet kopen en herstellen( mijne tijd er dan insteken om te herstellen) ,dan kan ik beter voor die prijs een nieuwe kopen , maar ja nu zit ik met basecamp maar dat is ook op te lossen , kan ik beter mijn tijd gebruiken om basecamp te leren :grin:
Last edited by bompa on 16 Apr 2016 10:29, edited 1 time in total.

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Re: 340LM

Post by ChiChiWaWa »

duibhce Kaelann wrote:
F M wrote:Jo heeft dat bij zijn 550 indertijd zelf hersteld, maar die heeft een handigheid die ik niet heb...
dat was niet mijn eigen 550, ik had toen al een 660. Het was die van Chichiwawa. eigenlijk weet ik niet hoe lang die reparatie het heeft vol gehouden. Nu heeft hij zo'n fancy BMW branded Garmin. :D
Nooit last mee gehad, werkte perfect. GPS is nu naar Smullie gegaan, maar weet niet of die 'm al gebruikt heeft. Still going strong, as far as I know :thumbsup:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: 340LM

Post by duibhce Kaelann »

ChiChiWaWa wrote: Nooit last mee gehad, werkte perfect. GPS is nu naar Smullie gegaan, maar weet niet of die 'm al gebruikt heeft. Still going strong, as far as I know :thumbsup:
:thumbsup:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: 340LM

Post by bompa »

Eigenlijk zal het allemaal nog wel meevallen denk ik, vanavond en spoor proberen te tekenen over een route, wat gesukkeld en halfverwege de route het spoor kwijt :? wat verder gekeken op basecamp en de knop gevonden maak van een route een spoor :idea: veel makkelijker, klik en het was een spoor :thumbsup: het spoor ingeladen
na er terug een route in het toestelletje van te maken was de lengte juist het zelfde even lang.vanavond zo wa 't een en ander geprobeerd , 'k zie het wel zitten ,bedankt FM voor hier wat uitleg te geven zo kon ik wat uitproberen
en wat zoeken :thumbsup: komt stilletjes in orde denk ik .Nu de motorhouder nog aanpassen met een stekker
van de stroomdraad voor in de wagen .En verder oefenen ,in het begin een paar dagen geleden wist ik niet waar de route zich bevond op het gps ,alles afgezocht en in de reisplanner ze dan gevonden :grin: 't is wennen maar vooral veel mee bezig zijn .

User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: 340LM

Post by F M »

bompa wrote:En verder oefenen ,in het begin een paar dagen geleden wist ik niet waar de route zich bevond op het gps ,alles afgezocht en in de reisplanner ze dan gevonden :grin: 't is wennen maar vooral veel mee bezig zijn .
Ja dat heb ik ook nog voor. Zo gewoon om op 'waarheen' te drukken om een route in te laden. Nu moet je bij 'apps' - 'reisplanner' gaan kijken. ;)
I am confused. Oh no, maybe not!

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: 340LM

Post by bompa »

Vandaag mijne 340 dan maar is getest op de moto om naar Rheden te rijden en terug, en daar aangekomen heb ik de 550 verder gebruikt , ik kan de 340 nu gewoon inpluggen op de twee moto's met die kabel te veranderen , van een voedingskabel van het gps voor de moto, en een voedingskabel voor het gps voor in den auto een kabeltje gemaakt , de twee kabels een heel stuk ingekort en de afgeknipte uiteinden van beide kabels terug aaneen gezet en het werkt :grin: 'k moet geen twee ander stroomdraden steken op de moto's ,nu ben ik gesteld. :grin:

Post Reply