gAAAAARRRRR !!! - min !!!!

Zolang er maar knopjes aan zitten
User avatar
zappa
Posts: 4496
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: gAAAAARRRRR !!! - min !!!!

Post by zappa »

ik heb dus per dag een route gemaakt, naar ons overnachtingsplaats+ alles wat we onderweg willen zien.

Via google streevieuw heb ik de "mooiere" banen gekozen en ook of ze te doen zijn zonder 4x4 :oops:

Maar citynav bevat blijkbaar niet alle banen die ik wil rijden, terwijl ik via streetvieuw zie dat het echt wel een baan is. Dus heb ik dat in OSM getekend, die toont meer banen.

Bij het proberen inladen in de gps ging dat niet, kreeg ne uitleg dat ze het gingen herberekenen naar citynav kaart, en dan ben ik mijn mooie baantjes kwijt en misschien ook alles wat ik onderweg wil zien...

Maar ik heb nu via javawa dat blijkbaar met wat gepruts alle routes (als route niet als track die truk ken ik ook al een beetje) er op gekregen en in de toestand dat ik ze getekend heb, dus langs de baantjes die ik wil.

Wat ik wel nog moeten doen heb op zulma is de routes die ik op basecamp allemaal mooi dag 1 Keflavik Selfoss, dag 2... enz genoemd had, de naam moeten wijzigen, want er werden alleen straatnamen van begin en einde aan gegeven :| niet direct herkenbaar.

Maar als ik nu op zulma de routes "bekijk" staan ze er toch op zoals ik ze eigenlijk wou, dus veronderstel ik dat ze ook gewoon gebruikt kunnen worden???
sig nature

User avatar
zappa
Posts: 4496
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: gAAAAARRRRR !!! - min !!!!

Post by zappa »

ik doe nu route simuleren, en het peetje is die aan 't afrijden aan 17 km /u :roll:

Maar het lijkt er op dat de route er toch op staat :lipsrsealed2:
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3393
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: gAAAAARRRRR !!! - min !!!!

Post by Blackbert »

zappa wrote:ik doe nu route simuleren, en het peetje is die aan 't afrijden aan 17 km /u :roll:
Die gaat zeker zijn dat hij geen enkel uitzicht gemist heeft. :mrgreen:
grease up your baby for a ball on the hill

tarn
Posts: 76
Joined: 19 Oct 2015 11:34

Re: gAAAAARRRRR !!! - min !!!!

Post by tarn »

zappa wrote:ik doe nu route simuleren, en het peetje is die aan 't afrijden aan 17 km /u :roll:
als ge die route in basecamp op uw computer importeer, kunt ge die route ook rijden en bijkomend voordeel; ge kunt die versnellen. ;)

en dat gaat e wa raper dan aan 17kl hee, en niet km :peepwall: :lol:

User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: gAAAAARRRRR !!! - min !!!!

Post by F M »

zappa wrote:Maar ik heb nu via javawa dat blijkbaar met wat gepruts alle routes (als route niet als track die truk ken ik ook al een beetje) er op gekregen en in de toestand dat ik ze getekend heb, dus langs de baantjes die ik wil.
Dat moet je me toch eens uitleggen. Javawa is de maker van de programma's. Welk programma heb je gebruikt, en hoe kan het dat je een route kan laten lopen over wegen die niet op je kaart liggen ?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4496
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: gAAAAARRRRR !!! - min !!!!

Post by zappa »

Er staat ergens bij javawa boven in de balk een icoontje van overdracht of zo en daar heb ik op geklikt, dan kiezen, mijn route dus een voor een. Maar wat en hoe weet ik niet??
sig nature

tarn
Posts: 76
Joined: 19 Oct 2015 11:34

Re: gAAAAARRRRR !!! - min !!!!

Post by tarn »

F M wrote:hoe kan het dat je een route kan laten lopen over wegen die niet op je kaart liggen ?
het wordt vrij algemeen her en der verteld dat offroad niet gaat op een 660.

doch gaat dit wel, maar moet je de offroad route wel manueel tekenen en bv dan in een gekende route plakken.
als je deze dan laat afrijden wordt deze gewoon afgelegd, het is namelijk gewoon een traject.

waar dat die route die je op dat moment rijdt ligt, ligt die op of naast of nergens op een erkende baan maakt niet uit.
als je deze rijdt wel herbereken uit zetten en je krijgt de gewone instructies zelfs is er geen baan te bekennen op de bestaande kaart.
100% feilloos werkt die niet, als twee offroad stukken heel kort bij mekaar liggen kan het gebeuren dat je geen instructies krijgt

ga er wel bij vermelden dat het wat meer werkt vergt dan een gps toestel die voor offroad gebruik er beter op voorzien is.

User avatar
zappa
Posts: 4496
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: gAAAAARRRRR !!! - min !!!!

Post by zappa »

Het werkt!! :whip:

En ja soms zie je het roze lijntje naast de baan over zo'n :eek2: :eek2: :eek2: :eek2: :eek2: :eek2: :eek2: :eek2:
Vulkanische gravelbaantje loopt.

En "t eerste wat ik zag ( of wou zien) als ik de luchthavenbuitenkwam was zo'n oranje 990. , ik ga dat missen. Bovendien zijn de locals hier met crossertjes van de ene heuvelover de baan voor onze neus :shock: naar ne andere heuvel aan 't crossen , wat zou Husa en ik ons hier amuseren !!!!!!
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3393
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: gAAAAARRRRR !!! - min !!!!

Post by Blackbert »

zappa wrote:wat zou Husa en ik ons hier amuseren !!!!!!
Maar hij kon niet in uw valies? :lipsrsealed2:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: gAAAAARRRRR !!! - min !!!!

Post by Muug »

zappa wrote:........de locals hier .....
"hier" ! :shock: :rayof:

User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: gAAAAARRRRR !!! - min !!!!

Post by F M »

tarn wrote:
F M wrote:hoe kan het dat je een route kan laten lopen over wegen die niet op je kaart liggen ?
het wordt vrij algemeen her en der verteld dat offroad niet gaat op een 660.

doch gaat dit wel, maar moet je de offroad route wel manueel tekenen en bv dan in een gekende route plakken.
als je deze dan laat afrijden wordt deze gewoon afgelegd, het is namelijk gewoon een traject.

waar dat die route die je op dat moment rijdt ligt, ligt die op of naast of nergens op een erkende baan maakt niet uit.
als je deze rijdt wel herbereken uit zetten en je krijgt de gewone instructies zelfs is er geen baan te bekennen op de bestaande kaart.
100% feilloos werkt die niet, als twee offroad stukken heel kort bij mekaar liggen kan het gebeuren dat je geen instructies krijgt

ga er wel bij vermelden dat het wat meer werkt vergt dan een gps toestel die voor offroad gebruik er beter op voorzien is.
Nu je het zegt valt mijn frank. Bij de 550 werkte dat ook al. Een stuk route waar absoluut geen weg in de buurt ligt, werd als een soort 'track' behandeld, mar inderdaad zelfs met stembegeleiding.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: gAAAAARRRRR !!! - min !!!!

Post by F M »

zappa wrote:Het werkt!! :whip:

En ja soms zie je het roze lijntje naast de baan over zo'n :eek2: :eek2: :eek2: :eek2: :eek2: :eek2: :eek2: :eek2:
Vulkanische gravelbaantje loopt.

En "t eerste wat ik zag ( of wou zien) als ik de luchthavenbuitenkwam was zo'n oranje 990. , ik ga dat missen. Bovendien zijn de locals hier met crossertjes van de ene heuvelover de baan voor onze neus :shock: naar ne andere heuvel aan 't crossen , wat zou Husa en ik ons hier amuseren !!!!!!
Niet in de Blue Lagoon gelegen ?
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply