gAAAAARRRRR !!! - min !!!!

Zolang er maar knopjes aan zitten
User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: gAAAAARRRRR !!! - min !!!!

Post by OzzePaa »

zappa wrote:Image

Dikke merci :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Toch plezant asge weet waar g'aant rijden bent hé ;) ... Goe gedaan, Zappa :grin:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: gAAAAARRRRR !!! - min !!!!

Post by F M »

Wat mij in dit verhaal verbaast is dat Karin spreekt over CityNavigator 2013... op haar PC, en dat Express toch nieuwe kaarten heeft gedownload en geïnstalleerd. Mij werd verteld dat bij 2 jaar of langer geen updates binnenhalen, Garmin ervan uit gaat dat je geen toestel meer hebt, en dat de LifeTime Update vervalt. Of had Karin tussentijds wel al kaarten geupdated, maar enkel op de GPS en niet op de PC ? Dat zou een verklaring kunnen zijn.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4496
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: gAAAAARRRRR !!! - min !!!!

Post by zappa »

:stars: :stars: dat ik dat niet weet ???? :shock:
sig nature

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: gAAAAARRRRR !!! - min !!!!

Post by bompa »

Ik heb bij mijne zumo 550 de kaart op een geheugen kaartje gekopieerd, op de pc staat bij mij map source tot 2013.1 en zit nu in de zumo 550 geactiveerd , maar in de zumo zijn geheugen staat de 2016, maar die activeer ik als ik zo is van A naar B rij .zo de kaart op een geheugenkaartje is makkelijk vind ik, is maar in het toestel steken en activeren en klaar.

User avatar
zappa
Posts: 4496
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: gAAAAARRRRR !!! - min !!!!

Post by zappa »

a a aaaa! nu wil ik de routes (van onze ijsland vakantie, elke dag een route) die ik getekend heb, op mijne zumo zetten,

Ik heb die getekend in openstreetmap, op basecamp...

Kan ik die routes gewoon laden en via streetdinges van garmink terplaatse gebruiken ? Of moet ik die openstreetmap er op zetten? En zo ja ben ik dan weer alles kwijt ???? pffff

bedankt voor ulle hulp als' t enigzinds kan :oops:
sig nature

User avatar
zappa
Posts: 4496
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: gAAAAARRRRR !!! - min !!!!

Post by zappa »

laat maar, routes staan erop, nu hopen dat zulma660 ze niet naar de knossel helpt eenmaal we ter plaatse zijn, omdat het kaart materiaal op zulma660 citynavigator is en de routes getekend zijn in osm (want daar staan meer banen op, die ik echt wel zag via google streetvieuw, maar op citynav stonden die er niet op) :devil: :devil:
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3393
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: gAAAAARRRRR !!! - min !!!!

Post by Blackbert »

Het valt te verwachten dat je rechte lijnen gaat krijgen, of een foutmelding, wanneer je route het einde van de gekende weg bereikt.
SD kaartje, en de OSmap daarop, kaartje in de Zumo en dan zou dat moeten werken.

Of, maar ook wel wat werk, de routes omzetten in tracks (kan ne zumo dat weergeven?). Wel zeker zorgen dat de tracks niet teveel punten bevatten: Kan je in Basecamp aanpassen. Je kan ook de tracks opsplitsen om minder punten per track te hebben.
grease up your baby for a ball on the hill

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: gAAAAARRRRR !!! - min !!!!

Post by bompa »

Ik zet tegenwoordig de ritten om in een track op basecamp en laad de tracks in, en nadien laat ik het toestelletje de
track berekenen en heb gewoonlijk toch wel dezelfde route gelijk den track, mijne zumo 340 heeft een kaart 2017.
De 550 heeft een kaart 2016, en mijne 660 een van 2010.10 en met de tracks in te laden zijn de ritten nadien toch wel hetzelfde ,allee voor zover ik het al nagezien heb toch.
Als je op basecamp tracks maakt van de routes kan je de tracks op een kaartje zetten en als je het kaartje mee neemt dan heb je de ritten ginder altijd bij en kan je als er iets mis zou lopen de routes er altijd terug opzetten.

Met routes op een kaartje te zetten kreeg ik het niet klaar om die terug in het gps te laden , maar met tracks van routes gemaakt in basecamp lukte het bij mij wel om die van het kaartje terug in het gps te krijgen , maar ik ken er ook ni zoveel van ,maar zo lukt het bij mij wel

User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: gAAAAARRRRR !!! - min !!!!

Post by F M »

zappa wrote:laat maar, routes staan erop, nu hopen dat zulma660 ze niet naar de knossel helpt eenmaal we ter plaatse zijn
Als de routes erop staan, dan kan je ze toch al eens laden, en zien hoe ze eruit zien?

Een route gemaakt in ander kaartmateriaal zal zeker herberekend worden door je Zumo naar de kaarten in het toestel.

Ik zou zeeeeeeeer zeker van de routes ook tracks maken in Basecamp, en die tracks in je Zumo laden. Ik dacht dat je in een 660 ook tracks gewoon zichtbaar kan maken op je toestel. Dan kan je die altijd visueel volgen moesten de routes om zeep zijn.
I am confused. Oh no, maybe not!

tarn
Posts: 76
Joined: 19 Oct 2015 11:34

Re: gAAAAARRRRR !!! - min !!!!

Post by tarn »

over welk type bestand ging het in eerste instantie. :idea:

kan zijn dat ge vroegtijdig gepanikeerd hebt :!:

User avatar
zappa
Posts: 4496
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: gAAAAARRRRR !!! - min !!!!

Post by zappa »

ik heb dus per dag een route gemaakt, naar ons overnachtingsplaats+ alles wat we onderweg willen zien.

Via google streevieuw heb ik de "mooiere" banen gekozen en ook of ze te doen zijn zonder 4x4 :oops:

Maar citynav bevat blijkbaar niet alle banen die ik wil rijden, terwijl ik via streetvieuw zie dat het echt wel een baan is. Dus heb ik dat in OSM getekend, die toont meer banen.

Bij het proberen inladen in de gps ging dat niet, kreeg ne uitleg dat ze het gingen herberekenen naar citynav kaart, en dan ben ik mijn mooie baantjes kwijt en misschien ook alles wat ik onderweg wil zien...

Maar ik heb nu via javawa dat blijkbaar met wat gepruts alle routes (als route niet als track die truk ken ik ook al een beetje) er op gekregen en in de toestand dat ik ze getekend heb, dus langs de baantjes die ik wil.

Wat ik wel nog moeten doen heb op zulma is de routes die ik op basecamp allemaal mooi dag 1 Keflavik Selfoss, dag 2... enz genoemd had, de naam moeten wijzigen, want er werden alleen straatnamen van begin en einde aan gegeven :| niet direct herkenbaar.

Maar als ik nu op zulma de routes "bekijk" staan ze er toch op zoals ik ze eigenlijk wou, dus veronderstel ik dat ze ook gewoon gebruikt kunnen worden???
sig nature

User avatar
zappa
Posts: 4496
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: gAAAAARRRRR !!! - min !!!!

Post by zappa »

ik doe nu route simuleren, en het peetje is die aan 't afrijden aan 17 km /u :roll:

Maar het lijkt er op dat de route er toch op staat :lipsrsealed2:
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3393
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: gAAAAARRRRR !!! - min !!!!

Post by Blackbert »

zappa wrote:ik doe nu route simuleren, en het peetje is die aan 't afrijden aan 17 km /u :roll:
Die gaat zeker zijn dat hij geen enkel uitzicht gemist heeft. :mrgreen:
grease up your baby for a ball on the hill

tarn
Posts: 76
Joined: 19 Oct 2015 11:34

Re: gAAAAARRRRR !!! - min !!!!

Post by tarn »

zappa wrote:ik doe nu route simuleren, en het peetje is die aan 't afrijden aan 17 km /u :roll:
als ge die route in basecamp op uw computer importeer, kunt ge die route ook rijden en bijkomend voordeel; ge kunt die versnellen. ;)

en dat gaat e wa raper dan aan 17kl hee, en niet km :peepwall: :lol:

User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: gAAAAARRRRR !!! - min !!!!

Post by F M »

zappa wrote:Maar ik heb nu via javawa dat blijkbaar met wat gepruts alle routes (als route niet als track die truk ken ik ook al een beetje) er op gekregen en in de toestand dat ik ze getekend heb, dus langs de baantjes die ik wil.
Dat moet je me toch eens uitleggen. Javawa is de maker van de programma's. Welk programma heb je gebruikt, en hoe kan het dat je een route kan laten lopen over wegen die niet op je kaart liggen ?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4496
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: gAAAAARRRRR !!! - min !!!!

Post by zappa »

Er staat ergens bij javawa boven in de balk een icoontje van overdracht of zo en daar heb ik op geklikt, dan kiezen, mijn route dus een voor een. Maar wat en hoe weet ik niet??
sig nature

tarn
Posts: 76
Joined: 19 Oct 2015 11:34

Re: gAAAAARRRRR !!! - min !!!!

Post by tarn »

F M wrote:hoe kan het dat je een route kan laten lopen over wegen die niet op je kaart liggen ?
het wordt vrij algemeen her en der verteld dat offroad niet gaat op een 660.

doch gaat dit wel, maar moet je de offroad route wel manueel tekenen en bv dan in een gekende route plakken.
als je deze dan laat afrijden wordt deze gewoon afgelegd, het is namelijk gewoon een traject.

waar dat die route die je op dat moment rijdt ligt, ligt die op of naast of nergens op een erkende baan maakt niet uit.
als je deze rijdt wel herbereken uit zetten en je krijgt de gewone instructies zelfs is er geen baan te bekennen op de bestaande kaart.
100% feilloos werkt die niet, als twee offroad stukken heel kort bij mekaar liggen kan het gebeuren dat je geen instructies krijgt

ga er wel bij vermelden dat het wat meer werkt vergt dan een gps toestel die voor offroad gebruik er beter op voorzien is.

User avatar
zappa
Posts: 4496
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: gAAAAARRRRR !!! - min !!!!

Post by zappa »

Het werkt!! :whip:

En ja soms zie je het roze lijntje naast de baan over zo'n :eek2: :eek2: :eek2: :eek2: :eek2: :eek2: :eek2: :eek2:
Vulkanische gravelbaantje loopt.

En "t eerste wat ik zag ( of wou zien) als ik de luchthavenbuitenkwam was zo'n oranje 990. , ik ga dat missen. Bovendien zijn de locals hier met crossertjes van de ene heuvelover de baan voor onze neus :shock: naar ne andere heuvel aan 't crossen , wat zou Husa en ik ons hier amuseren !!!!!!
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3393
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: gAAAAARRRRR !!! - min !!!!

Post by Blackbert »

zappa wrote:wat zou Husa en ik ons hier amuseren !!!!!!
Maar hij kon niet in uw valies? :lipsrsealed2:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: gAAAAARRRRR !!! - min !!!!

Post by Muug »

zappa wrote:........de locals hier .....
"hier" ! :shock: :rayof:

Post Reply