gAAAAARRRRR !!! - min !!!!

Zolang er maar knopjes aan zitten
User avatar
zappa
Posts: 4496
Joined: 23 Oct 2009 11:44

gAAAAARRRRR !!! - min !!!!

Post by zappa »

en eigenlijk zou ik best op mezelf kefferen.... :behead: :whistling:

Ik heb wat "verwijderd" maar ik weet niet echt wat????? op mijne pc mee mijne zumo 660 aangesloten... en nu heb ik geen kaarten meer, just de route die ik erop zet zie ik maar niks andere straatjes :evil:


Nu heb ik al 2x geprobeerd om opnieuw die citynav...2013 (zoals die in mijne basecamp staat) er terug op 't toestel te zetten... niks dus... Nu heb ik er OSM op gezet die ik ook in dat vakje heb om uit te kiezen van kaarten, maar dat is alleen belgieje ne keer ik de grens over ga rij ik in 't niks :dontknow:

Voorlopig kan ik me daar mee behelpen maar voor de toekomst : HULP !! :stars:



:bigcry: :bigcry: :bigcry: :bigcry: :bigcry:

en FM is op reis :bigcry: :bigcry: :bigcry:
sig nature

tarn
Posts: 76
Joined: 19 Oct 2015 11:34

Re: gAAAAARRRRR !!! - min !!!!

Post by tarn »

kaarten terug plaatsen op het toestel gaat via garmin express.
als er geen extra geheugen in zit, zal je hoogstens west europa kunnen installeren.

hebt ge zitten prutsten met javawa?

User avatar
zappa
Posts: 4496
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: gAAAAARRRRR !!! - min !!!!

Post by zappa »

tarn wrote:
hebt ge zitten prutsten met javawa?
java WA ?? Hmm ik ben afgestudeerd op mijn 15de ergens in 1979.... pc's daar was nog geen sprake van :? Door zelf te prutsen ben ik geraakt waar ik nu ben??? :mrgreen: Maar soms denk ik dat ik het weet, maar dat is niet zo natuurlijk :oops:

Maar bedankt voor je antwoord...

ik ga me daar eens op smijten zie... :grin:
sig nature

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: gAAAAARRRRR !!! - min !!!!

Post by OzzePaa »

In tniks rijden, das pas avontuur, hé Zappa :!: :!: ;) :grin: Ook direct vanuit BaseCamp (of MapSource) kun je kaarten op de Zumo zetten ...
Je kan dan precies kiezen welke stukken kaart je overzet ... het programma geeft bovendien aan hoeveel geheugen er nog over is ... zou supersimpel moeten marsjeren 8-) Niet bij jou dus :?: Hoe ben je precies tewerk gegaan :?:Maar wat tarn zegt over JaVaWa is wel correct ... goegel er eens naar en installeer datte ... je zal dan, als de zumo aan de PC hangt heel makkelijk allerlei info over wat er op de gps staat vinden en kunnen aanpassen/verwijderen ...
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
zappa
Posts: 4496
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: gAAAAARRRRR !!! - min !!!!

Post by zappa »

via basecamp probeer ik dat erop te krijgen...

(ben al 5X mijne prullenbak gaan omdraaien, maar daar zit dat weggegooide niet in ?)

javawa dus ..
sig nature

tarn
Posts: 76
Joined: 19 Oct 2015 11:34

Re: gAAAAARRRRR !!! - min !!!!

Post by tarn »

je hebt garmin express nodig omdat deze je licenties op het toestel controleert.
in verband met je update for life, herkenning regio, enz....

de kaart moet eerst op je toestel staan om dan naar basecamp over te plaatsen, zonder de herkenning van je toestel(via garmin express) gaat dit moeilijk gaan.

klik op de link in mijn eerste post, download express en installeer.
je systeem wordt automatisch herkend, dus een foutieve versie installeren is zo goed als onmogelijk.
eens geïnstalleerd herstart je computer en verbindt je 660(liefst me het originele kabeltje) zodat deze herkent wordt, er zal je dan gevraagde worden om de kaarten te installeren.

eer je de kaart herinstalleert zorg ervoor dat het toestel toch minimaal voor 75% geladen is en liefst 100%.

express en basecamp zijn twee apart programma's, express beheerd de kaart op jouw toestel en basecamp beheerd de kaart op je computer

User avatar
zappa
Posts: 4496
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: gAAAAARRRRR !!! - min !!!!

Post by zappa »

:shock: okéééé , morgen na 3 potten straffe koffie ! Merci voor je uitleg :thumbsup:
sig nature

User avatar
zappa
Posts: 4496
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: gAAAAARRRRR !!! - min !!!!

Post by zappa »

nog 7 minuten resterend ... :blob3:
sig nature

User avatar
zappa
Posts: 4496
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: gAAAAARRRRR !!! - min !!!!

Post by zappa »

Image

Dikke merci :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
sig nature

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: gAAAAARRRRR !!! - min !!!!

Post by vet on wheels »

:grin: :grin:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: gAAAAARRRRR !!! - min !!!!

Post by OzzePaa »

zappa wrote:Image

Dikke merci :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Toch plezant asge weet waar g'aant rijden bent hé ;) ... Goe gedaan, Zappa :grin:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: gAAAAARRRRR !!! - min !!!!

Post by F M »

Wat mij in dit verhaal verbaast is dat Karin spreekt over CityNavigator 2013... op haar PC, en dat Express toch nieuwe kaarten heeft gedownload en geïnstalleerd. Mij werd verteld dat bij 2 jaar of langer geen updates binnenhalen, Garmin ervan uit gaat dat je geen toestel meer hebt, en dat de LifeTime Update vervalt. Of had Karin tussentijds wel al kaarten geupdated, maar enkel op de GPS en niet op de PC ? Dat zou een verklaring kunnen zijn.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4496
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: gAAAAARRRRR !!! - min !!!!

Post by zappa »

:stars: :stars: dat ik dat niet weet ???? :shock:
sig nature

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: gAAAAARRRRR !!! - min !!!!

Post by bompa »

Ik heb bij mijne zumo 550 de kaart op een geheugen kaartje gekopieerd, op de pc staat bij mij map source tot 2013.1 en zit nu in de zumo 550 geactiveerd , maar in de zumo zijn geheugen staat de 2016, maar die activeer ik als ik zo is van A naar B rij .zo de kaart op een geheugenkaartje is makkelijk vind ik, is maar in het toestel steken en activeren en klaar.

User avatar
zappa
Posts: 4496
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: gAAAAARRRRR !!! - min !!!!

Post by zappa »

a a aaaa! nu wil ik de routes (van onze ijsland vakantie, elke dag een route) die ik getekend heb, op mijne zumo zetten,

Ik heb die getekend in openstreetmap, op basecamp...

Kan ik die routes gewoon laden en via streetdinges van garmink terplaatse gebruiken ? Of moet ik die openstreetmap er op zetten? En zo ja ben ik dan weer alles kwijt ???? pffff

bedankt voor ulle hulp als' t enigzinds kan :oops:
sig nature

User avatar
zappa
Posts: 4496
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: gAAAAARRRRR !!! - min !!!!

Post by zappa »

laat maar, routes staan erop, nu hopen dat zulma660 ze niet naar de knossel helpt eenmaal we ter plaatse zijn, omdat het kaart materiaal op zulma660 citynavigator is en de routes getekend zijn in osm (want daar staan meer banen op, die ik echt wel zag via google streetvieuw, maar op citynav stonden die er niet op) :devil: :devil:
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3393
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: gAAAAARRRRR !!! - min !!!!

Post by Blackbert »

Het valt te verwachten dat je rechte lijnen gaat krijgen, of een foutmelding, wanneer je route het einde van de gekende weg bereikt.
SD kaartje, en de OSmap daarop, kaartje in de Zumo en dan zou dat moeten werken.

Of, maar ook wel wat werk, de routes omzetten in tracks (kan ne zumo dat weergeven?). Wel zeker zorgen dat de tracks niet teveel punten bevatten: Kan je in Basecamp aanpassen. Je kan ook de tracks opsplitsen om minder punten per track te hebben.
grease up your baby for a ball on the hill

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: gAAAAARRRRR !!! - min !!!!

Post by bompa »

Ik zet tegenwoordig de ritten om in een track op basecamp en laad de tracks in, en nadien laat ik het toestelletje de
track berekenen en heb gewoonlijk toch wel dezelfde route gelijk den track, mijne zumo 340 heeft een kaart 2017.
De 550 heeft een kaart 2016, en mijne 660 een van 2010.10 en met de tracks in te laden zijn de ritten nadien toch wel hetzelfde ,allee voor zover ik het al nagezien heb toch.
Als je op basecamp tracks maakt van de routes kan je de tracks op een kaartje zetten en als je het kaartje mee neemt dan heb je de ritten ginder altijd bij en kan je als er iets mis zou lopen de routes er altijd terug opzetten.

Met routes op een kaartje te zetten kreeg ik het niet klaar om die terug in het gps te laden , maar met tracks van routes gemaakt in basecamp lukte het bij mij wel om die van het kaartje terug in het gps te krijgen , maar ik ken er ook ni zoveel van ,maar zo lukt het bij mij wel

User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: gAAAAARRRRR !!! - min !!!!

Post by F M »

zappa wrote:laat maar, routes staan erop, nu hopen dat zulma660 ze niet naar de knossel helpt eenmaal we ter plaatse zijn
Als de routes erop staan, dan kan je ze toch al eens laden, en zien hoe ze eruit zien?

Een route gemaakt in ander kaartmateriaal zal zeker herberekend worden door je Zumo naar de kaarten in het toestel.

Ik zou zeeeeeeeer zeker van de routes ook tracks maken in Basecamp, en die tracks in je Zumo laden. Ik dacht dat je in een 660 ook tracks gewoon zichtbaar kan maken op je toestel. Dan kan je die altijd visueel volgen moesten de routes om zeep zijn.
I am confused. Oh no, maybe not!

tarn
Posts: 76
Joined: 19 Oct 2015 11:34

Re: gAAAAARRRRR !!! - min !!!!

Post by tarn »

over welk type bestand ging het in eerste instantie. :idea:

kan zijn dat ge vroegtijdig gepanikeerd hebt :!:

Post Reply