Upgrade van TomTom Rider 3 naar 400

Zolang er maar knopjes aan zitten
Post Reply
User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Upgrade van TomTom Rider 3 naar 400

Post by Davy78 »

Ik heb momenteel een TomTom Rider 3, en die doet eigenlijk alles wat ik wil, ben er dus tevreden van. Alleen begin ik wel af en toe een probleem te krijgen met de laadkabel die soms slecht contact geeft in de cradle (kan wel opgelost worden ...)

Nu kan ik van een kennis een TomTom Rider 400 overkopen voor een mooi prijsje. Er zijn redelijk wat reviews te vinden, maar ik vroeg mij af of er hier mensen een gelijkaardige upgrade gedaan hebben? Als ik het goed versta hadden de vorige modellen eigenlijk meer features (even snel een routepunt verwijderen etc ...)

User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Upgrade van TomTom Rider 3 naar 400

Post by F M »

Davy78 wrote:(even snel een routepunt verwijderen etc ...)
vergeet dat van die routepunten verwijderen. Als je een 400 hebt, gebruik je een track ipv een (ITN-)route. Geen gezever meer van routepunten die bezocht , ofwel verwijderd moeten worden .

Een 400 is veel beter. Het enige wat er nog aan mankeerde, is het kunnen gebruiken van POI's in beeld. Maar daar zou aan worden gewerkt om dat in een firmware update in orde te krijgen. Ik heb geen idee hoever het daar mee staat.

Als dat geen issue voor je is, zou ik zeker de 'oversteek' maken.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Upgrade van TomTom Rider 3 naar 400

Post by Davy78 »

Ik heb hem gekocht. Ik kon er eentje kopen voor 200€, en kreeg nog 100€ voor mijn oude Rider dus ik kon eigenlijk niet twijfelen.

Heb nog niet de kans gehad om er een geplande rit mee te rijden (enkel een "spannende route" mee gereden), maar met wat ik tot nu toe heb gezien ben ik wel onder de indruk. De gps kan de data connectie van je smartphone gebruiken, en daardoor krijg je realtime verkeers updates, komen alle routes die je aanmaakt in mydrive automatisch op je gps etc ... leuk speelgoed!

Post Reply