sena (of concurrent) : wat kopen?

Zolang er maar knopjes aan zitten
J2FK
Posts: 132
Joined: 19 May 2015 17:28

Re: sena (of concurrent) : wat kopen?

Post by J2FK »

duibhce Kaelann wrote:Ik heb nog een oude starcom advance liggen. Joel ging stuitte komen halen, maar die ligt daar nog altijd. :)
:shock: :shock: just ja, den ouderdom speelt me parten. Maar nu is Muug me voor. :whistling:

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: sena (of concurrent) : wat kopen?

Post by Davy78 »

We rijden alletwee met de moto, en wij vinden dat ding ondertussen onmisbaar ... wij hebben een scala rider q2 pro setje. Boven de 90km per uur heb je er niks aan, want dan horen we enkel windgeruis (en dat met de zogenaamde "stilste helm" C3, en oordopkes in). Onder die snelheid werkt het meestal zoals het hoort, af en toe heeft het wel eens zijn kuren dat de voice activation niet wil aanschieten. Is inderdaad ook iedere dag op te laden, en als de dagen lang zijn schiet de accuduur soms te kort. En ja, als je veel windlawaai in je helm hebt dan blijft dat voice-actived kanaal gewoon open staan en dan gaat de batterij er heel snel door.

Maar toch, is gewoon heel praktisch ... als onze scalas de geest zouden geven kopen we zonder nadenken een nieuw setje (maar dan misschien eerder van Sena)

petervdc
Posts: 3442
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: sena (of concurrent) : wat kopen?

Post by petervdc »

Ik ben ferm content van de sena 20s. Bereik een goede km tussen eerste & laatste.

De nwe systemen werken met mesh systeem, dus iedere rijder is een ontvanger/doorgeefluik/zender op zich, veel groter bereik.
Vgl het met de routering op internet.
Keep going

User avatar
Raketman
Posts: 1253
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: sena (of concurrent) : wat kopen?

Post by Raketman »

Op't werk bijna enkel Sena producten (omdat die het gemakkelijkst babbelen met de Boombox van HD). Meestal de SMH-10 voor rijder/passagier combo's, maar ook de 10S/20S die dan meer bereik hebben voor communicatie tussen verschillende motoren (hoewel dat met de SMH ook wel gaat).
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: sena (of concurrent) : wat kopen?

Post by Muug »

ondertussen heb ik het starcom-gerief van Dubbelcheck, dus gaan we dat eerst eens proberen. Voorlopig zitten we toch hoogstens maar één keer per jaar tesamen op de moto.

User avatar
zappa
Posts: 4496
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: sena (of concurrent) : wat kopen?

Post by zappa »

Ben eens wat in den archief gaan scharten, voor info over een draadloos, moto naar moto communicatie systeem.

We hebben nu een scala rider Q2 (reeds 8 jaar of zo?) Mijn headset speaker , is naar de knoppen, de apparaten zelf zijn al 2 jaar niet meer gebruikt, zou me verbazen dat ze nog goed gaan functioneren?

Dus misschien vervangen door iets gloed nieuw.

Terug een cardo of voor die sena gaan? En zijn er verschillende modellen in die sena ( na lezen van Muug zijn post? ) ?
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: sena (of concurrent) : wat kopen?

Post by Muug »

Het is en blijft een grote nest, al die modellekes van die toestellen. Zeker als ge ze maar ene keer in de tien jaar gebruikt, zijn ze belachelijk duur. Eigenlijk is het raar dat er geen enkel goedkoop product op de markt is. Ze zijn allemaal om ter duurst :devil:

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: sena (of concurrent) : wat kopen?

Post by pingu »

Muug wrote: 05 Jun 2017 17:35 Het is en blijft een grote nest, al die modellekes van die toestellen. Zeker als ge ze maar ene keer in de tien jaar gebruikt, zijn ze belachelijk duur. Eigenlijk is het raar dat er geen enkel goedkoop product op de markt is. Ze zijn allemaal om ter duurst :devil:
Hmm, die goedkope producten zijn PMR radio's met eenvoudige, bedraade headsets & PTT knopjes. Wij hebben zo'n setje. 't is een gepruts om dat PTT knopje ergens "werkbaar" te krijgen. Werkt tot +- 80km/u redelijk, daarboven eigenlijk niet vanwege eigenlijk onbestaande ruisonderdrukking. Al is dat ook afhankelijk van hoe "lawaaierig" je helm / moto combinatie is. Die BT setjes zijn naar 't schijnt een stuk beter, maar voor 1 keer in de 10 jaar vind ik die PMR's goed genoeg.

User avatar
zappa
Posts: 4496
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: sena (of concurrent) : wat kopen?

Post by zappa »

Met de cardo scala Q2 , hadden we toch regelmatig een akkefietje, dikwijls ging de verbinding niet uit, ge kon volgen als de ander even een stroofje zong, of een moeilijke bocht nam :| of als er aan een kassa moest betaald worden na de tankbeurt :x Ook kon ik hele km's mee -genieten :shock: - van de mp3 van mijne man-met de totaal andere muzieksmaak. :roll:

dikwijls kwam ook de verbinding niet tot stand, mensen op straat, waar we langs reden, keken verbaast om, voor die motard die steeds maar JA !! aan 't schreeuwen was om die voice activering in gang te krijgen :? ( daar heb ik geleerd om afstand te houden op mijn voorligger ;) )



Nu lees ik bij (kweet niet meer welk model precies) die sena, dat het gesprek kan geactiveerd worden door een knik met de helm??? :shock: Drempels? Belgiesch wegdek? De demping van de scrambler? Dat gaat nogal verbinding geven :?

De duurste (nieuwste) van sena, die heeft een waslijst aan opties en functies, die ik niet begrijp, nooit zal achterhalen, vast niet ga gebruiken?

Er is wel een mogelijkheid om een soort draadloze afstandsbediening die aan 't stuur kan gehangen worden bij aan te schaffen, zou dat iets interessant zijn?


:dontknow:
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: sena (of concurrent) : wat kopen?

Post by Muug »

J2FK wrote: 17 Feb 2017 23:46
duibhce Kaelann wrote:Ik heb nog een oude starcom advance liggen. Joel ging stuitte komen halen, maar die ligt daar nog altijd. :)
:shock: :shock: just ja, den ouderdom speelt me parten. Maar nu is Muug me voor. :whistling:
Ondertussen ligt dat al terug bij Duib.
En ondertussen heb ik weer meer zin om zoiets te kopen. Al was het maar om naar mijn coyote te kunnen luisteren....
In de Motoplus stond een heel magere test waaruit eigenlijk alleen maar bleek dat het ene merk systematisch wel twee keer langer deed met de batterij. Maar of dat nu kwam doordat de batterij 2x zo groot was of door gewoon zuiniger te zijn, dat stond er zelfs niet in.

TRooPER
Posts: 1975
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: sena (of concurrent) : wat kopen?

Post by TRooPER »

het is misschien eens de moment om iets communicatief te kopen...
waarom:

-om de gps van de smartphone (die nog niet op mijn stuur kan) te kunnen gebruiken. (voornamelijk voor woon/werk met specifieke adressen in steden, want de montana of tripy zijn al lang niet meer up to date in stedelijk gebied.
-om beetje muziek voor lange saaie autostrade te beluisteren
-om andere motards te verwittigen als er plots een audi-sloerie uit de blinde bocht komt en die aanrijding te vermijden.
-om een flauwe mopke te vertellen

-dus wat moet het kunnen:
-smartphone(gps-music) connectie
-praten met andere motorrijders

Voor wat ik zelf al kon vinden lijkt de sena 20S evo single daarin een topmodel.
iemand ervaring met bovenstaande?
-gebruiksgemak, batterijduur, geluidskwaliteit, communicatie op verre afstand (1km) ....
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: sena (of concurrent) : wat kopen?

Post by Muug »

't is trouwens ook tot 15% korting op communicatiesystemen bij RAD. Dus niet te lang wachten met bestellen. ;)

ik gebruik zelf de SMH5, dus de goedkoopste. Driedubbeldik content van. Muziek, telefoneren, babbelen met wie achterop zit of in de buurt meerijdt, de gps-madam die hare klap doet. In Kent waar Blekbert bij was uitgetest: drie rijdagen lang geluisterd naar de GPS en die batterij was nog half vol of een derde vol. Vol genoeg afin. Ge moet gewoon zien dat ze gepaird zijn met uw toestellen. :mrgreen:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1197
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: sena (of concurrent) : wat kopen?

Post by TuttoTerreno »

ik ben enorm content van de freecom 2+.

Jopet
Posts: 815
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: sena (of concurrent) : wat kopen?

Post by Jopet »

Wij hebben deze van Sena gekocht omdat het volledig inbouwbaar is in m'n Shubert helm en we er een afstandbediening op het stuur konden bij kopen.
Maar eigenlijk gebruiken we hem enkel voor communicatie, niet voor muziek.
GSM gesprekken zijn ook quasi perfect, je hoort eigenlijk niet dat we op de moto zitten, heel af en toe faalt de connectie met de GSM wel eens, eens aan en uit doen en het is opgelost.
Op reis laden we hem dagelijks op om onderweg niet zonder te vallen maar eigenlijk gaat dit systeem zoals wij het gebruiken wel enkele dagen mee.

Bij RAD gekocht in promotie en met de perfecte service, zij hebben alles de eerste maal verbonden, heb je achteraf vragen ben je als klant altijd heel welkom, daarom betaal ik voor mijn helmen en zo liever ietsje meer omdat je weet dat je achteraf steeds even goed geholpen wordt!
Spullen zoals deze Sena en zo waar je weet dat de mogelijkheid bestaat dat je hulp nodig hebt koop ik dan liever lokaal dan enkel het goedkoopste te zoeken...

Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: sena (of concurrent) : wat kopen?

Post by Tom Thumper »

TRooPER wrote: 23 Oct 2020 10:30
-om andere motards te verwittigen als er plots een audi-sloerie uit de blinde bocht komt en die aanrijding te vermijden.
Hoe kom je daar nu bij? :lol:
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: sena (of concurrent) : wat kopen?

Post by Muug »

TRooPER wrote: 23 Oct 2020 10:30 -om andere motards te verwittigen als er plots een audi-sloerie uit de blinde bocht komt en die aanrijding te vermijden.
hm, dergelijke reflexmatige waarschuwingen doorschreeuwen werkt enkel als de kanalen de hele tijd openstaan. Zelfs met voice activation gaat de eerste halve seconde verloren zijn.
En dat is dus een optie die wel behoorlijk wat jus zuigt. Dan ga je elke dag je dingetjes mogen opladen.

petervdc
Posts: 3442
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: sena (of concurrent) : wat kopen?

Post by petervdc »

Muug wrote: 23 Oct 2020 15:25 En dat is dus een optie die wel behoorlijk wat jus zuigt. Dan ga je elke dag je dingetjes mogen opladen.
de 20s gaat 2 dagen mee... tuurlijk moet je dat regelmatig opladen ;-)
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: sena (of concurrent) : wat kopen?

Post by Muug »

Louis.be was dus goedkoper dan Rad.eu met 15% korting :?
Een geluk dat ik dat op tijd gezien heb. :thumbsup:

Jopet
Posts: 815
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: sena (of concurrent) : wat kopen?

Post by Jopet »

Muug wrote: 31 Oct 2020 11:34 Louis.be was dus goedkoper dan Rad.eu met 15% korting :?
Een geluk dat ik dat op tijd gezien heb. :thumbsup:
Online vind je nu éénmaal alles goedkoper als je lang genoeg zoekt, maar service?
Oké RAD is dan misschien duurder maar zoals hierboven reeds geschreven krijg je daar service bij en die is volgens mij soms onbetaalbaar...
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Stefke
Posts: 2867
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: sena (of concurrent) : wat kopen?

Post by Stefke »

Jopet wrote: 31 Oct 2020 17:48
Muug wrote: 31 Oct 2020 11:34 Louis.be was dus goedkoper dan Rad.eu met 15% korting :?
Een geluk dat ik dat op tijd gezien heb. :thumbsup:
Online vind je nu éénmaal alles goedkoper als je lang genoeg zoekt, maar service?
Oké RAD is dan misschien duurder maar zoals hierboven reeds geschreven krijg je daar service bij en die is volgens mij soms onbetaalbaar...
Nope, RAD is eigenlijk niet duurder. Als ge aan RAD laat weten dat ge het product elders goedkoper gevonden hebt kijken zij dat eerst na en als dat zo is krijg je een kortingcode toegestuurd. Die vul je in bij je online bestelling en klaar. Been ther done that, was zo gepiept! :thumbsup:

Post Reply