zumo 390

Zolang er maar knopjes aan zitten
kirikoe
Posts: 297
Joined: 23 Oct 2009 13:38

zumo 390

Post by kirikoe »

Bon garmin heeft mij weer een beetje liggen. Nieuwe zumo 390 gekocht en deze heeft een voeding van 6 volt en dus niet aansluitbaar
op de sigaretten aansteker van mijn tiger De voedingskabel van de sumo is blijkbaar ook niet met een min en plus kabel maar een kabel met een aarding rond

Bestaan er nu waterdichte verbindingen die ik er tussen kan zetten zodat ik mijn houder kan afnemen als ik de zumo niet gebruik .
Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is.

User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: zumo 390

Post by F M »

Die toestellen hebben toch allemaal eenzelfde stroomvoorziening? Dat werkt bij mij toch gewoon op de din-plug van de Explorer...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: zumo 390

Post by F M »

...want er zit een 12v --> 5V omvormer in de motorsteun .
I am confused. Oh no, maybe not!

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Re: zumo 390

Post by diskeletlietje »

de 550 laad je toch ook op via USB kabel op iets van 5,5v ?
of zit die omvormer net niet in de steun maar ergens in het traject van de kabel , en hangt er ergens nog een bakske tussen en je wil een koppeling tussen het bakske en de gps :dontknow:
buiten mantel is normaal gezien massa dus min , draad in het midden is dan plus
er bestaan connectors genoeg waar je dit mee kan oplossen ;)
(er dit weekend eens naar kijken zou te gemakkelijk geweest zijn zeker :mrgreen: )

kirikoe
Posts: 297
Joined: 23 Oct 2009 13:38

Re: zumo 390

Post by kirikoe »

De omvormer zit aan de stroomkabel onder mijn zadel samen met een zekering Ik kan hem dus volgens mij niet inpluggen in de sigaretten aansteker omdat er dan 12v op het toestel komt Ik zou de kabel die naar de houder loopt willen onderbreken

kirikoe
Posts: 297
Joined: 23 Oct 2009 13:38

Re: zumo 390

Post by kirikoe »

@diskeletietje . Gewoon niet aan gedacht wegens te veel zon en drank vermoed ik

User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: zumo 390

Post by F M »

F M wrote: 29 May 2017 22:14 ...want er zit een 12v --> 5V omvormer in de motorsteun .
Ik quote mezelf dan maar.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: zumo 390

Post by OzzePaa »

F M wrote: 30 May 2017 21:24
F M wrote: 29 May 2017 22:14 ...want er zit een 12v --> 5V omvormer in de motorsteun .
Ik quote mezelf dan maar.
Is dat zo, Frans ? Bij mijn 550 wel, ja ... Maar bij m'n 340 is die omvormer verhuist naar een "bakske" zoals Koen zegt ... Als hij de motosteun wil verwijderen (bv bij een pauze-stop) moet dus idd het kabeltje dat aan de motosteun toekomt, en dus al 5volt voert, onderbroken worden.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

j@n
Posts: 36
Joined: 09 May 2015 12:30

Re: zumo 390

Post by j@n »

Ik begrijp eigenlijk niet waarom die steun eraf moet. :pillepalle:
Als je de Zumo op een ander moto wil gebruiken, koop je beter een 2e steun.

User avatar
Blackbert
Posts: 3393
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: zumo 390

Post by Blackbert »

Er zit dus zo'n kabel gemonteerd?
Image

Dan gaan de rode en zwarte draad toch naar de accu. En zit er 12V tot aan de vierkante doos.
Je zou aan die rood-zwarte een stekker kunnen monteren, zo eentje waar ook een zekering in past.
Maar dan heb je altijd die plug in uw dashbord, en moet dat bakje ergens dichterbij zitten.
Je zou ook de kabel tussen de doos en de houder kunnen doorknippen en er een schakelaar tussenzetten.

Wat ik zou doen: schakelaartje op het dashbord, kabeltje tot onder het zadel en daar tussen de rode en de accu aansluiten.
Zoiets dus. gaatje boren van 10mm geloof ik.
Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: zumo 390

Post by F M »

OzzePaa wrote: 30 May 2017 22:31
F M wrote: 30 May 2017 21:24
F M wrote: 29 May 2017 22:14 ...want er zit een 12v --> 5V omvormer in de motorsteun .
Ik quote mezelf dan maar.
Is dat zo, Frans ? Bij mijn 550 wel, ja ... Maar bij m'n 340 is die omvormer verhuist naar een "bakske" zoals Koen zegt ... Als hij de motosteun wil verwijderen (bv bij een pauze-stop) moet dus idd het kabeltje dat aan de motosteun toekomt, en dus al 5volt voert, onderbroken worden.
I stand corrected. De 350-reeks moet inderdaad weer eens afwijken van de andere Zumo's.

Sorry voor het fake news.
I am confused. Oh no, maybe not!

kirikoe
Posts: 297
Joined: 23 Oct 2009 13:38

Re: zumo 390

Post by kirikoe »

Blackbert wrote: 31 May 2017 08:44 Er zit dus zo'n kabel gemonteerd?
Image

Dan gaan de rode en zwarte draad toch naar de accu. En zit er 12V tot aan de vierkante doos.
Je zou aan die rood-zwarte een stekker kunnen monteren, zo eentje waar ook een zekering in past.
Maar dan heb je altijd die plug in uw dashbord, en moet dat bakje ergens dichterbij zitten.
Je zou ook de kabel tussen de doos en de houder kunnen doorknippen en er een schakelaar tussenzetten.

Wat ik zou doen: schakelaartje op het dashbord, kabeltje tot onder het zadel en daar tussen de rode en de accu aansluiten.
Zoiets dus. gaatje boren van 10mm geloof ik.
Image
Het is inderdaad zo een kabel .
En nu zoek ik een mannier om de motorsteun gemakkelijk te verwijderen als ik hem niet nodig heb zoals tijdens het woon werk verkeer .
Met die schakelaar ga ik de motorsteun wel spanningsloos zetten maar kan ik de motorsteun nog altijd niet wegnemen .

User avatar
Blackbert
Posts: 3393
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: zumo 390

Post by Blackbert »

Ha!
Had ik dan precies niet goed begrepen.

Simpelst en minst ingrijpend is z'n sigarettenstekker aan 't uiteinde van de kabel. Juiste maat, en met een beetje zoeken kan je die vinden met ingebouwde zekeringhouder en schroefklemmen ipv solderen. Zit je wel met heel die draad en dozenwinkel ergens tussen stuur en dashbord.
Ingrijpender: de zwarte kabel doorknippen en er een stekker tussenzetten. (Ik veronderstel dat de kabel losmaken van de houder geen optie is? hoewel er op de foto precies een rubber kapje op zit)
grease up your baby for a ball on the hill

kirikoe
Posts: 297
Joined: 23 Oct 2009 13:38

Re: zumo 390

Post by kirikoe »

blackbert

Eerste voordeel is niet echt haalbaar omdat de omvormer nogal groot uitvalt om aan stuur weg te bergen

Kabel losmaken is ook niet echt een optie ( zit vast met klein vijsje dat je gegarandeerd kwijt geraakt )

Ik ben dus inderdaad op zoek naar een waterdichte stekker voor een 6 volt kabel waarbij de aarding rond de stroomdraad zit .

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Re: zumo 390

Post by diskeletlietje »

dus kirikoen , wil gewoon zijn laagspannings kant na het bakske onderbreken , en dat er daar geen losse kabel meer hangt
:wall: en daar bestaan een miljoenduizend soorten kopelingskes voor ...
soort sigaretten aansteker (USB) plug aansluiting maken zoals Bert zegt ?

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: zumo 390

Post by bompa »

Ik heb dat bij mijne 340 zo gedaan , ik heb een stroomkabel voor in de wagen gekocht voor mijne 340 .
Dan mijne stroomdraad voor op de moto en wagen allebij doorgeknipt en de stekker en de stroomdraad aaneen gezet , dat werkt zeer goed bij mij.
Motorkabel. Alles er afgeknipt
Image

De kabel voor in de wagen zit die transf. in de stekker. Hier een foto van hoe ik de kabel gemaakt heb .en zo kan ik dat gps op mijne tenere en mijne bandit gebruiken.
Image
Zo zet ik het gps vast, met ram mout gaat vlotjes.
Image

kirikoe
Posts: 297
Joined: 23 Oct 2009 13:38

Re: zumo 390

Post by kirikoe »

jammer zie geen foto's

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: zumo 390

Post by bompa »

kirikoe wrote: 09 Jun 2017 13:08 jammer zie geen foto's
Ik zal is proberen met een snelkoppeling , hier zijn ze zichtbaar , ik heb ze in google foto's staan
Motorkabel
https://lh3.googleusercontent.com/JZjnC ... 64-h498-no

Hier heb ik de auto en motorkabel aaneen gezet maar eerst een stuk van de motorkabel en autokabel afgeknipt

https://lh3.googleusercontent.com/yZKWY ... 64-h498-no

Ik plaats mijn gps met ram mout op de moto , en zo kan ik ze gemakkelijk op den tenere en den bandit gebruiken

https://lh3.googleusercontent.com/lZc13 ... 64-h498-no

Hopelijk werken de snelkoppelingen wel , wat anders weet ik niet hoe ik ze hier moet plaatsen.

User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: zumo 390

Post by F M »

En waar is hier dan de omvormer naartoe? Zit die in de stekker van de autokabel?
I am confused. Oh no, maybe not!

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: zumo 390

Post by bompa »

F M wrote: 09 Jun 2017 15:25 En waar is hier dan de omvormer naartoe? Zit die in de stekker van de autokabel?
Die omvormer zit inderdaad in die stekker van de autokabel , bij de 340 toch , want als ik die in de auto gebruik zit daar ook niks anders op die kabel dan de stekker,en daarom dacht ik ,ik koop een autokabel bij en knip de beide kabels door( moto en autokabel) en zet ze aaneen en tot nu toe is dat elke keer toch al gelukt op de motor met dat stukske aan elkaar gezette kabel met stekker.

Post Reply