mapsource, u turn verwijderen

Zolang er maar knopjes aan zitten
petervdc
Posts: 3442
Joined: 23 Oct 2009 11:45

mapsource, u turn verwijderen

Post by petervdc »

Kheb een route gedownload van routeyou, en die vandaag nagereden.
Nog altijd met een zumo 550.
Klopte van geen kanten, dus ik heb de opgenomen track op de gps omgezet in een route, en die iin mapsource geopend.
En ja, ik weet het bestaan af van basecamp, maar ook dat is me te ingewikkeld...

Nu, er zitten een paar u turns in. Hoe kan ik die in mapsource verwijderen ?
Dit zijn geen via punten, gewoon u turns dus.
Keep going

zwiep
Posts: 108
Joined: 24 Nov 2014 09:08

Re: mapsource, u turn verwijderen

Post by zwiep »

punt verplaatsen?
LOF AAN ALLE VROUWEN MET KLEINE BORSTEN

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: mapsource, u turn verwijderen

Post by bompa »

petervdc wrote: 20 Aug 2017 17:06 Kheb een route gedownload van routeyou, en die vandaag nagereden.
Nog altijd met een zumo 550.
Klopte van geen kanten, dus ik heb de opgenomen track op de gps omgezet in een route, en die iin mapsource geopend.
En ja, ik weet het bestaan af van basecamp, maar ook dat is me te ingewikkeld...

Nu, er zitten een paar u turns in. Hoe kan ik die in mapsource verwijderen ?
Dit zijn geen via punten, gewoon u turns dus.
Ik heb basecamp gedownload op mijne pc , maar ik als ik routes download is dat gewoonlijk nog altijd in mapsource , zet die route dan in basecamp en laat basecamp daar een track van maken en laad die track in mijn gps zumo 550 of den 340 en laat dat gps daar dan een route van maken ,en dan klopt die route gewoonlijk wel met den track en het aantal km , maar als ik die route ga rijden zet ik het herberekenen altijd wel af en dat gaat toch elke keer goed met de route , als ik alleen maar een track download zet ik die niet in basecamp maar in mapsource en doe ik hetzelfde, het gps zelf van den track de route laten maken en herberekenen uitzetten en dat komt dan goed.
u turns in den track dan is het knippen gommen en bijtekenen en met de + terug verbinden, en bij een route uitvergroten en zien waar het mis is en dan met het pijltje bijtrekken of verplaatsen.

User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: mapsource, u turn verwijderen

Post by F M »

petervdc wrote: 20 Aug 2017 17:06 Klopte van geen kanten, dus ik heb de opgenomen track op de gps omgezet in een route, en die iin mapsource geopend.
Hoe heb je een track omgezet in een route ? Basecamp kan dat, maar dat gebruik je niet. Je gebruikt Mapsource, maar dat kan dat volgens mij niet.
I am confused. Oh no, maybe not!

petervdc
Posts: 3442
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: mapsource, u turn verwijderen

Post by petervdc »

F M wrote: 21 Aug 2017 08:56 Hoe heb je een track omgezet in een route ? Basecamp kan dat, maar dat gebruik je niet. Je gebruikt Mapsource, maar dat kan dat volgens mij niet.
de zumo550 doet dat, triplog opslaan als route
dan in mapsource de zumo uitlezen
enfin, in mapsource heb ik zowel de triplog (=track) als de route
Keep going

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: mapsource, u turn verwijderen

Post by bompa »

petervdc wrote: 21 Aug 2017 09:59
F M wrote: 21 Aug 2017 08:56 Hoe heb je een track omgezet in een route ? Basecamp kan dat, maar dat gebruik je niet. Je gebruikt Mapsource, maar dat kan dat volgens mij niet.
de zumo550 doet dat, triplog opslaan als route
dan in mapsource de zumo uitlezen
enfin, in mapsource heb ik zowel de triplog (=track) als de route
Misschien ook den track zichtbaar zetten in je gps , den track verandert niet in je gps , dan zie je wanneer je den track verlaat met je route tijdens het rijden .

petervdc
Posts: 3442
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: mapsource, u turn verwijderen

Post by petervdc »

bompa wrote: 21 Aug 2017 10:20 Misschien ook den track zichtbaar zetten in je gps , den track verandert niet in je gps , dan zie je wanneer je den track verlaat met je route tijdens het rijden .
ja dat kan, vind ik verwarrend, nog een lijntje erbij...
Keep going

petervdc
Posts: 3442
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: mapsource, u turn verwijderen

Post by petervdc »

bompa wrote: 21 Aug 2017 00:30 u turns in den track dan is het knippen gommen en bijtekenen en met de + terug verbinden, en bij een route uitvergroten en zien waar het mis is en dan met het pijltje bijtrekken of verplaatsen.
sorry maar daar begrijp ik niks van
mss bestaan daar filmpjes van maar nog niks gevonden :-(
Keep going

User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: mapsource, u turn verwijderen

Post by F M »

petervdc wrote: 21 Aug 2017 10:21
bompa wrote: 21 Aug 2017 10:20 Misschien ook den track zichtbaar zetten in je gps , den track verandert niet in je gps , dan zie je wanneer je den track verlaat met je route tijdens het rijden .
ja dat kan, vind ik verwarrend, nog een lijntje erbij...
Nee, dat kan de Zumo550 niet.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: mapsource, u turn verwijderen

Post by F M »

petervdc wrote: 21 Aug 2017 09:59
F M wrote: 21 Aug 2017 08:56 Hoe heb je een track omgezet in een route ? Basecamp kan dat, maar dat gebruik je niet. Je gebruikt Mapsource, maar dat kan dat volgens mij niet.
de zumo550 doet dat, triplog opslaan als route
dan in mapsource de zumo uitlezen
enfin, in mapsource heb ik zowel de triplog (=track) als de route
OK, je hebt dus route uit de Zumo , en die in Mapsource binnengehaald.
Met die route kan je dus niks aanvangen, want daar zitten maar 2 viapunten in: begin en einde. Het minste dat je probeert te wijzigen , is heel die route totaal veranderd.

Het enige wat je kan doen, is het spoor in Mapsource openen, en dan de route helemaal zelf tekenen tot ze overal gelijk is met het spoor. En natuurlijk zorg je dat je de U-turns niet mee opneemt in je route.
I am confused. Oh no, maybe not!

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: mapsource, u turn verwijderen

Post by bompa »

F M wrote: 21 Aug 2017 10:41
petervdc wrote: 21 Aug 2017 10:21
bompa wrote: 21 Aug 2017 10:20 Misschien ook den track zichtbaar zetten in je gps , den track verandert niet in je gps , dan zie je wanneer je den track verlaat met je route tijdens het rijden .
ja dat kan, vind ik verwarrend, nog een lijntje erbij...
Nee, dat kan de Zumo550 niet.
Nu begon ik te twijfelen met de een keer den 340 te gebruiken en den andere keer den 550 maar bij mij staan ze bij alle twee zichtbaar. ik vind dat zelf beter , daarom dat ik ze bij mij zichtbaar gezet heb ,als je is van de route afgaat om de een of andere rede zie je vanwaar je de route verlaten hebt
Foto van de 550

Image
Last edited by bompa on 21 Aug 2017 19:11, edited 1 time in total.

User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: mapsource, u turn verwijderen

Post by F M »

Bompa, ik zou graag je foto zien, maar ik krijg ze niet zichtbaar.
I am confused. Oh no, maybe not!

petervdc
Posts: 3442
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: mapsource, u turn verwijderen

Post by petervdc »

F M wrote: 21 Aug 2017 13:28 Bompa, ik zou graag je foto zien, maar ik krijg ze niet zichtbaar.
idem
Keep going

petervdc
Posts: 3442
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: mapsource, u turn verwijderen

Post by petervdc »

petervdc wrote: 21 Aug 2017 10:21
bompa wrote: 21 Aug 2017 10:20 Misschien ook den track zichtbaar zetten in je gps , den track verandert niet in je gps , dan zie je wanneer je den track verlaat met je route tijdens het rijden .
edit : dat kan niét, ik kan wel de gereden route (triplog) zichtbaar zetten op de 550
Keep going

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: mapsource, u turn verwijderen

Post by bompa »

F M wrote: 21 Aug 2017 13:28 Bompa, ik zou graag je foto zien, maar ik krijg ze niet zichtbaar.
Je hebt gelijk , het is den gereden track die je ziet niet de geplaatste track , ik heb juist is gekeken en er staan tracks op mijne zumo die ik gereden heb ,en bij de route die ik nog moet rijden vb morgen naar de veluwe zie ik den track niet staan, maar ik heb daar nooit bij stilgestaan , als ik ging rijden stond daar altijd een blauw lijntje bij op de route als ik aan het rijden was.

Dus bij de nog te rijden routes is den track bij de 550 inderdaad niet zichtbaar.FM had gelijk.

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Re: mapsource, u turn verwijderen

Post by diskeletlietje »

gewoon track zichtbaar, herberekenen af zetten .
een lijntje zien en zorgen dat je er op blijft , gaat het eens mis door een wegomlegging, kermis, een wegje die er om vraagt of gelijk wat volg je gewoon de omlegging, zoom je wat uit en zorg je gewoon dat je terug op het lijntje gaat rijden ... dat is voor mij de minste zever ;-)

ik vrees enkel dat de versheidsdatum van de 550 begint te verslijten :lipsrsealed2:
maar we geven niet op :mrgreen:

doet nu dienst als kilometriek " ha ja de trut wil het soms niet meer zeggen " :whip:

User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: mapsource, u turn verwijderen

Post by F M »

Bij de 550 is die track dus automatisch omgezet in een route.
Maar Peter heeft er last van dat die track onzorgvuldig gemaakt is, en er U-turns in zitten. Die wil hij verwijderen om de route ooit nog eens te kunnen rijden, maar dan zonder die fouten. En daarvoor moet hij de route in Mapsource gewoon zelf opnieuw maken, met de track als onderliggend voorbeeld.
Hoe je achteraf die route of track rijdt met behulp van de Zumo, dat is naast de vraag van Peter.
I am confused. Oh no, maybe not!

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: mapsource, u turn verwijderen

Post by bompa »

Nen track kan je veranderen in Mapsource , die U- turns kan je knippen en uitgommen en den track terug bijtekenen met het potlood en terug verbinden met het plusteken in de werkbalk , dat doe ik bijna elke week als ik een fietstrack maak als ik die fietstrack anders wil laten lopen dan over de bestaande knooppuntenwegen.

Hier met boven in de linkse hoek in de werkbalk het potlood, gom ,schaar en plusteken kan je er voor gebruiken.
Misschien ben je er iets mee ?
Image
Last edited by bompa on 23 Aug 2017 09:48, edited 1 time in total.

petervdc
Posts: 3442
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: mapsource, u turn verwijderen

Post by petervdc »

diskeletlietje wrote: 21 Aug 2017 19:50 ik vrees enkel dat de versheidsdatum van de 550 begint te verslijten :lipsrsealed2:
maar we geven niet op :mrgreen:
De mijne is al 8jaar peis ik. Khoop dat die nog een eind meegaat, daarna wordt het de TT 450.
Keep going

petervdc
Posts: 3442
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: mapsource, u turn verwijderen

Post by petervdc »

bompa wrote: 22 Aug 2017 00:15 Hier met boven in de linkse hoek in de werkbalk het potlood, gom ,schaar en plusteken kan je er voor gebruiken.
Misschien ben je er iets mee ?
Ik zie nergens die gom/schaar/etc
En je foto ook niet ...
Keep going

Post Reply