mapsource, u turn verwijderen

Zolang er maar knopjes aan zitten
petervdc
Posts: 3442
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: mapsource, u turn verwijderen

Post by petervdc »

hier mijn mapsource scherm :
Attachments
breskens maldegem.JPG
(85.66 KiB) Downloaded 3491 times
Keep going

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: mapsource, u turn verwijderen

Post by OzzePaa »

petervdc wrote: 22 Aug 2017 11:07
bompa wrote: 22 Aug 2017 00:15 Hier met boven in de linkse hoek in de werkbalk het potlood, gom ,schaar en plusteken kan je er voor gebruiken.
Misschien ben je er iets mee ?
Ik zie nergens die gom/schaar/etc
En je foto ook niet ...
De knoppen die Bompa bedoelt kun je zichtbaar maken via "Beeld"-"Werkbalken weergeven"-"Track bewerken" ...
De Google-foto krijg ik ook niet te zien.
Als je die overbodige "streep" wil wegkrijgen, is de werkwijze die FM al vermelde (gewoon de route - die zonder tussenpunten is als hij van een track komt, of beter nog gewoon de track zelf :!: - overtekenen en de verkeerde stukken eruit laten, ook volgens mij the best way. Bompa's track aanpassen-manier kan ook, maar lukt me niet zo vlot ;)
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

petervdc
Posts: 3442
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: mapsource, u turn verwijderen

Post by petervdc »

OzzePaa wrote: 22 Aug 2017 11:22 De knoppen die Bompa bedoelt kun je zichtbaar maken via "Beeld"-"Werkbalken weergeven"-"Track bewerken" ...
Als ik een mapsource open met de triplog, kan ik met "knop trackpuntselectie" stukjes van de u turn aanklikken en "del".
ZIe bijlage.
Ziet er ok uit ??
Attachments
breskens maldegem na del.JPG
(42.48 KiB) Downloaded 3484 times
Keep going

petervdc
Posts: 3442
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: mapsource, u turn verwijderen

Post by petervdc »

OzzePaa wrote: 22 Aug 2017 11:22(gewoon de route - die zonder tussenpunten is als hij van een track komt, of beter nog gewoon de track zelf :!: - overtekenen en de verkeerde stukken eruit laten, ook volgens mij the best way
Als dat the best way is van een route software, dan is dat grote rommel imho.
Een route of track moet je kunnen editen, punt.
Djees, overtekenen... zo middeleeuws.
Keep going

User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: mapsource, u turn verwijderen

Post by F M »

Niet akkoord.

Een route moet je kunnen aanpassen, want dat is iets wat je vooraf plant. En dat kan.
Een track of spoor is gewoon een kruimelspoor van waar je geweest bent. Dat geeft eigenlijk weer waar je geweest bent. En principieel zou je dat eigenlijk nooit moeten kunnen veranderen, want dan speel je vals.

Maar toch kan je Zumo van een spoor zelf een route maken. Knap. En ook Basecamp kan dat. Knap.

Maar Mapsource niet, want dat is software die al lang niet meer ondersteund, laat staan upgedated wordt. In ICT-termen mag je Mapsource dus de middeleeuwen noemen.

Maar dan is het niet fair om daar op te mekkeren omdat je zelf eraan vast blijft houden om niets nieuws te moeten leren... :dontknow:
I am confused. Oh no, maybe not!

petervdc
Posts: 3442
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: mapsource, u turn verwijderen

Post by petervdc »

F M wrote: 22 Aug 2017 14:54 Maar dan is het niet fair om daar op te mekkeren omdat je zelf eraan vast blijft houden om niets nieuws te moeten leren... :dontknow:
ik zeg dat een route overtekenen omdat je iets niet kan aanpassen imho niet kàn.
dat is alles.
en als dat in basecamp ook niet kan dan blijft dat een groot manco.
Keep going

User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: mapsource, u turn verwijderen

Post by F M »

Je kan een spoor wel aanpassen, maar dat is omslachtig, omdat je alle (duizenden) punten van het kruimelspoor eventueel moet verplaatsen. En vermits een spoor niet gerelateerd is aan een kaart, kan je dus ook niets laten berekenen, en moet alles volledig handmatig.
Maar nogmaals, dat is volledig inherent aan de eigenschappen of definitie van een spoor.

Als je iets wil bewerken, en automatisch over wegen wil laten lopen, dan spreek je over een route. Die kan je wel aanpassen. Alleen kan je in Mapsource geen route maken van een spoor (Middeleeuwen, weet je nog ?).

Maar in Basecamp kan dat wel.

Dus, laad je spoor in Basecamp, maak er een route van (je kan zelf bepalen hoeveel viapunten geplaatst moeten worden), en daarna kan je die route aanpassen naar je believen.

Geen manco dus in Basecamp.
I am confused. Oh no, maybe not!

petervdc
Posts: 3442
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: mapsource, u turn verwijderen

Post by petervdc »

Wat een gedoe...
Kheb dringend een cursus basecamp nodig. Allemaal chinees voor mij.
Iemand van hier die da wil organiseren ?
Keep going

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: mapsource, u turn verwijderen

Post by bompa »

OzzePaa wrote: 22 Aug 2017 11:22
petervdc wrote: 22 Aug 2017 11:07
bompa wrote: 22 Aug 2017 00:15 Hier met boven in de linkse hoek in de werkbalk het potlood, gom ,schaar en plusteken kan je er voor gebruiken.
Misschien ben je er iets mee ?
Ik zie nergens die gom/schaar/etc
En je foto ook niet ...
...
De Google-foto krijg ik ook niet te zien.
Als je die overbodige "streep" wil wegkrijgen, is de werkwijze die FM al vermelde (gewoon de route - die zonder tussenpunten is als hij van een track komt, of beter nog gewoon de track zelf :!: - overtekenen en de verkeerde stukken eruit laten, ook volgens mij the best way. Bompa's track aanpassen-manier kan ook, maar lukt me niet zo vlot ;)
Maar hoe maak ik de foto's hier zichtbaar :?: met een snelkoppeling lukt het blijkbaar niet en Image de foto zichtbaar maken lukt het blijkbaar ook niet ,maar ik zie ze wel staan, daarom dacht ik dat het klaar was.

Maar een track veranderen is niet moeilijk en snel gedaan in mapsourke , eerst knip je door wat weg mag, dan gom je het weg (gaat snel ) dan teken je waar je wel moet zijn ,en dan voeg je ze samen met het plusteken, ik gebruik dat vooral veel voor fietstracks.want waar wij 's maandags vertrekken zijn geen knooppunten en dan moet je den track wel veranderen om hem aan dat bepaalde punt te kunnen laten vertrekken.Met de fiets rijden we alleen maar met tracks.

petervdc
Posts: 3442
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: mapsource, u turn verwijderen

Post by petervdc »

bompa wrote: 22 Aug 2017 18:31 Maar hoe maak ik de foto's hier zichtbaar
gewoon, antwoorden en er is een tab attachment ; jpg uploaden en dat is het
Keep going

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: mapsource, u turn verwijderen

Post by bompa »

petervdc wrote: 23 Aug 2017 08:19
bompa wrote: 22 Aug 2017 18:31 Maar hoe maak ik de foto's hier zichtbaar
gewoon, antwoorden en er is een tab attachment ; jpg uploaden en dat is het
Ik ga dat straks wel is proberen te doen, maar nu vertrekken we voor een fietsrit in de buurt van Breda , mooie omgeving en veel natuur .

In google gewoon jpg uploaden ? want van pc 's ken ik niet veel en ik zit hier nog met xp op mijne pc , maar 'k ga dat straks proberen.

petervdc
Posts: 3442
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: mapsource, u turn verwijderen

Post by petervdc »

bompa wrote: 23 Aug 2017 09:54 In google gewoon jpg uploaden ? want van pc 's ken ik niet veel en ik zit hier nog met xp op mijne pc , maar 'k ga dat straks proberen.
nee. antwoorden hier op het topic, en er is een tab "attachment" ; jpg uploaden vanop je harddisk en dat is het

grappig... wat voor mij evident is, is dat voor jou niet... idem met basecamp
Keep going

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: mapsource, u turn verwijderen

Post by Tom Thumper »

Bompa,

Ik denk eerder dat er gewoon wat fout is met de afscherming van uw foto's. Als jij die hier oplaadt, kan jij die wel zijn maar wij niet, wij zien dat het bestand niet toegankelijk is. Dat heeft te maken heeft met de instellingen van uw google account. Je kan best in google foto's klikken op delen en dan op "nieuwe gedeelde map aanmaken". De foto's die je op het forum wilt zetten kan je in deze map steken en verder gewoon delen op de manier dat je gewoon was.

Groeten!
Me gusta la moto, me gustas tu.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: mapsource, u turn verwijderen

Post by bompa »

Bedankt Tom en petervdc , ik ga nog is proberen,boven in de linker hoek, potlood , gom ,+ en schaar. Ik zie de foto staan.Maar jullie ?
Image

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: mapsource, u turn verwijderen

Post by Tom Thumper »

Nu zien we het allemaal! :thumbsup:
Me gusta la moto, me gustas tu.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: mapsource, u turn verwijderen

Post by bompa »

Tom Thumper wrote: 23 Aug 2017 20:51 Nu zien we het allemaal! :thumbsup:
Ik heb een nieuw mapje gemaakt en op delen geklikt , en het werkt gelijk je uitlegde :thumbsup:

User avatar
zappa
Posts: 4496
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: mapsource, u turn verwijderen

Post by zappa »

Tom Thumper wrote: 23 Aug 2017 20:51 Nu zien we het allemaal! :thumbsup:

:shock: Ik niet ? en ook niet op mijn smartfeun, :dontknow:
sig nature

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: mapsource, u turn verwijderen

Post by Tom Thumper »

zappa wrote: 24 Aug 2017 09:45
Tom Thumper wrote: 23 Aug 2017 20:51 Nu zien we het allemaal! :thumbsup:

:shock: Ik niet ? en ook niet op mijn smartfeun, :dontknow:
Ja, ik ook niet meer. :thumbsdown:
Me gusta la moto, me gustas tu.

petervdc
Posts: 3442
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: mapsource, u turn verwijderen

Post by petervdc »

Tom Thumper wrote: 23 Aug 2017 20:51 Nu zien we het allemaal! :thumbsup:
ik niet
Keep going

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Re: mapsource, u turn verwijderen

Post by diskeletlietje »

was het een foto van een Uturn :dontknow:

Post Reply