app

Zolang er maar knopjes aan zitten
Post Reply
User avatar
zappa
Posts: 4496
Joined: 23 Oct 2009 11:44

app

Post by zappa »

Iemand die zulke dingetjes gebruikt op z'n foon?

Je moet dan heel de tijd je netwerkverbinding aan staan hebben? Wat op plaatsen waar je geen goede verbinding hebt?

Zou een goede gps waar je uw routes die je zelf maakte opzet niet degelijker zijn dan uw gsm op 't stuur binden?
sig nature

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: app

Post by OzzePaa »

zappa wrote: 30 Nov 2017 09:14 Iemand die zulke dingetjes gebruikt op z'n foon?

Je moet dan heel de tijd je netwerkverbinding aan staan hebben? Wat op plaatsen waar je geen goede verbinding hebt?

Zou een goede gps waar je uw routes die je zelf maakte opzet niet degelijker zijn dan uw gsm op 't stuur binden?
Mijgegacht :exclamation: :exclamation: :geek: :ugeek: :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: app

Post by Davy78 »

Waarom zou je dat willen doen? :)

Een motorgps is ontworpen om waterdicht te zijn, om tegen de trillingen te kunnen en meestal kan je ze nog met handschoenen aan bedienen ook.

Wat ik wel goed vind is het feit dat mijn tomtom gps de dataverbinding van mijn gekoppelde gsm kan gebruiken voor verkeersinformatie. Maar een fragiele smartphone onder zo een waterdicht hoesje op mijn stuur bevestigen zou ik nooit doen.

User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: app

Post by F M »

Vraag eens feedback aan TomTriple. Die gebruikt toch zijn smartphone als gps op de motor.
In het gedacht van "waarom zo veel geld uitgeven aan een gps als mijn smartphone die ik al heb hetzelfde minstens even goed kan".
I am confused. Oh no, maybe not!

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: app

Post by Tom Thumper »

F M wrote: 01 Dec 2017 08:42 Vraag eens feedback aan TomTriple. Die gebruikt toch zijn smartphone als gps op de motor.
In het gedacht van "waarom zo veel geld uitgeven aan een gps als mijn smartphone die ik al heb hetzelfde minstens even goed kan".
Maar dat was vroeger, ik heb toen zo een hoesje gekocht waar ik mijn waterdichte gsm in kwijt kon. Maar al vrij snel kwam ik er achter dat die gps (of is het de gebruikte app) te traag is voor de moto, dat was op een Galaxy S5.
Ondertussen is mijn Tripy opgedroogd en werkt die terug naar behoren. Het hoesje ligt te verkommeren want de S5 is ingeruild voor een A5 en kan het zelfs geen dienst meer doen als gsm houder. Maar als ik zie hoeveel sneller die nieuwe S5 is tegen de vorige A5 is het misschien wel eens de moeite om het nog eens te proberen.
Me gusta la moto, me gustas tu.

petervdc
Posts: 3442
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: app

Post by petervdc »

F M wrote: 01 Dec 2017 08:42 In het gedacht van "waarom zo veel geld uitgeven aan een gps als mijn smartphone die ik al heb hetzelfde minstens even goed kan".
Klopt.
Maar welk is een goede "mount" ? Trillingen, waterdicht, afleesbaarheid, opladen, ...
Keep going

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: app

Post by duibhce Kaelann »

Er zijn al redelijk wat telefoons op de markt die voldoende water- en stofbestendig zijn (IP67 of beter) en trillingen zijn niet echt een groter probleem voor een telefoon als voor een GPS. Massa's oplossingen verkijgbaar om als houder te gebruiken ook. De simpele Ram X-Grip mount is zeer populair onder motor-overlanders.
Moderne telefoons zijn een stuk sneller dan dedicated GPS toestellen en multifunctioneler. Erg veel keuze ook voor navigatie en andere nuttige apps tijdens het reizen.

De voornaamste redenen waarom ik nog bij mijn GPS blijf zijn:
  • Navigatieapps en de GPS chip verbruiken erg veel batterij
  • Telefoon wordt erg warm bij het gebruik van die apps, nog verergerd door het feit dat je de telefoon eigenlijk continue moet laden
  • Met het scherm continue aan verbruikt de telefoon ook nog eens extra veel batterij en wordt ie ook nog eens warmer
  • Het opladen via de gewone Micor-USB of USB-C poort is niet zo robuust. Er zijn maar een beperkt aantal toestellen waar er alternatieven beschikbaar zijn
  • De meeste toestellen hebben een beveiliging tegen oververhitting. In warme regio's en met de GSM eigenlijk continue in de volle zon op de motor is de kans groot dat je telefoon zichzelf om de haverklap uitschakelt.
Voor mij blijft het dus voorlopig de Garmin, maar ik ken voldoende mensen die met enkel hun GSM als navigatie de halve wereld zijn rondgetrokken.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
den Bullet
Posts: 1469
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: app

Post by den Bullet »

... maar ik ken voldoende mensen die met enkel hun GSM als navigatie de halve wereld zijn rondgetrokken.

Of zich georiënteerd hebben met de zon, mos op de bomen, ...
Done that en de rest😁

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: app

Post by Davy78 »

En er zijn er zelfs die het met de fiets hebben gedaan. Zie, ge hebt zelfs die moto niet nodig!

Post Reply