Pc

Zolang er maar knopjes aan zitten
Post Reply
bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Pc

Post by bompa »

Allee het heeft nog lang geduurd met mijne pc ,14 dagen geleden starte mijne pc op ,af, op, af maar verder kwam hij niet meer ,hem binnen gedaan, 'k dacht misschien de opstartknop stuk, maar het bleek iets anders te zijn wat blijkbaar niet meer te verkrijgen was , de harde schijf er dan maar uit laten halen en heb ze in een bakje laten zetten dat ik de foto's, de routes en zo toch nog heb , de kaarten van mapsource staan er ook nog wel op maar krijg die niet open ,maar al de email adressen ben ik spijtig genoeg ook kwijt , nu bedien ik me nog met onze oude laptop waar ook nog XP opstaat die ik gewoonlijk meeneem als we op weekend gaan om te fietsen en zo kan ik daar dan nog fietstracks op mijn fiets gps zetten,en daar is die nog goed genoeg voor, maar ik ben er nog niet uit wat ik nu het best zou nemen ,een vaste pc of een laptop

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Pc

Post by Muug »

best een laptop
het tijdperk van towers, desktops en zo meer is voorbij (afin, min of meer toch)
de kans is trouwens groot dat ge uw emailadressen niet kwijt bent, een beetje handige harry kan die wel terughalen van je schijfje. :thumbsup:
en doe ook die XP-computer weg ajb :?

User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Pc

Post by F M »

Muug wrote: 20 Mar 2018 15:35 de kans is trouwens groot dat ge uw emailadressen niet kwijt bent, een beetje handige harry kan die wel terughalen van je schijfje.
Ja , dat heb ik zelfs gekunnen :lol:

By the way, ik blijf toch vasthouden aan een PC, simpelweg omdat ik 3 laptops in de salon, allemaal aangesloten aan stopcontacten, al meer dan genoeg vind. Ik kan zelfs mijn voeten niet meer op de salontafel leggen ! :wall:
I am confused. Oh no, maybe not!

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Pc

Post by bompa »

Muug wrote: 20 Mar 2018 15:35 best een laptop
het tijdperk van towers, desktops en zo meer is voorbij (afin, min of meer toch)
de kans is trouwens groot dat ge uw emailadressen niet kwijt bent, een beetje handige harry kan die wel terughalen van je schijfje. :thumbsup:
en doe ook die XP-computer weg ajb :?
Ik heb die oude laptop nu op de computertafel staan , en 'k zal die harde schijf van mijne pc die nu een externe harde schijf geworden is, is meegeven me mijne schoonzoon die is nogal hanig met computers.Om routes op mijn 340 of 550 te zetten gebruik ik nu tracks met Basecamp
dan kan ik deze keer rustig naar iets anders uitkijken

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Pc

Post by bompa »

F M wrote: 20 Mar 2018 16:30
Muug wrote: 20 Mar 2018 15:35 de kans is trouwens groot dat ge uw emailadressen niet kwijt bent, een beetje handige harry kan die wel terughalen van je schijfje.
Ja , dat heb ik zelfs gekunnen :lol:

By the way, ik blijf toch vasthouden aan een PC, simpelweg omdat ik 3 laptops in de salon, allemaal aangesloten aan stopcontacten, al meer dan genoeg vind. Ik kan zelfs mijn voeten niet meer op de salontafel leggen ! :wall:
Ik ben er nog niet uit,ik ga eerst is kijken bij een paar winkels ,en ook waar ik mijne pc binnen gedaan had en de voor en nadelen vragen aan die gasten , maar hij moet in ieder geval snel zijn gelijk mijne computer de eerste jaren, die had ik bij iemand laten samenstellen ,maar die doet dat niet meer.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Pc

Post by OzzePaa »

Allez, Bompa :thumbsup: ... de Fore hebde wel nog niet geklopt in het trouwblijven aan ouwe Windows-versies : die heeft met Windows '95 echt wel tot het bittere einde volgehouden. Maar de XP-adepten zijn nu inderdaad toch echt wel een uitstervende soort ;)
Alhoewel mijn credo in dezen ook altijd is geweest : "Zolang asdatta werkt, werkt het" :headbang:
Vorige week toch nog een XP-masjientje gere-annimeerd dat niet meer wilde starten vanwege kapotte bootsector op het harde schijfje van och-here 20Gb. Mens was content dattem weer verder kon. Da spel hing wel niet permanent aan 't internet.

Of de keuze voor een laptop ipv desktop zo evident is ben ik met FM nog niet zo zeker ... Mijne PC heb ik in 2008 in mekaar gestoken. Toens wel een redelijk high-end masjien omdat er destijds nogal wat afge-gamed werd hier ;) en onderwijl gepromoveert tot Win 10 Pro-bak met 1TB SSD met noggis een 7-tal terra aan gewoon schijven. Maar daar hangt dus een schoon groot DELL-scherm aan en een echt toetsenbord annex muis ... en dat is toch véééééééél aangenamer computeren als ge meer doet dan wat surfen en mailen. Motoroutes maken bv is een zaligheid op groot scherm en met fatsoenlijke muis en toetsenbord.
Jaaaaahh, ge kunt dat natuurlijk ook aan ne laptop hangen, maar tis toch elke keer weer een gedoe als ge dan die laptop in de zetel op uwe schoot of opt terras wil gebruiken, of mee op reis wilt pakken.
Daarvoor heb ik een kleine mini-laptop die ook als tablet te gebruiken is met een externe schijf om al die reisfottokes en filmkes op te zetten :idea:
En zoals Muug al zei : uw e-mailadressen zijn zo goed als zeker "ergens" terug te halen 8-)
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Pc

Post by pingu »

Muug wrote: 20 Mar 2018 15:35 best een laptop
het tijdperk van towers, desktops en zo meer is voorbij (afin, min of meer toch)
de kans is trouwens groot dat ge uw emailadressen niet kwijt bent, een beetje handige harry kan die wel terughalen van je schijfje. :thumbsup:
en doe ook die XP-computer weg ajb :?
:stupid:
Tenzij er specifieke eisen zijn qua gaming, grafische programma's (vooral video dan), is een laptop meer dan ok. En handiger.

En inderdaad die XP "bak" zo rap mogelijk weg (of als ge 'm per sé wil houden, vraag dan aan iemand die wat thuis is in die zaken om er een Linux distro op te zetten). Vandaag de dag een Windows XP aan het internet koppelen is op 't randje van schuldig verzuim. :whip: Nu anderzijds, wetende dat de babyfoons, beveiligingscamera's etc. etc. met duizenden tegelijk aan het internet gekoppeld worden zonder zelfs maar het standaard wachtwoord te wijzigen, zal zo 1 XP het verschil ook nie maken. :?

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Pc

Post by Davy78 »

Ik heb boven op de bureau kamer een desktop pc staan met 2 24" schermen, en ben toch meer geneigd om de laptop te gebruiken, gewoon omdat ik die kan plaatsen waar ik wil. Enkel als ik op voorhand weet dat ik een paar uur ga programmeren gebruik ik die desktop nog ...

Dus ik zou zeggen, koop gewoon een goeie laptop van een degelijk formaat (13" vind ik te klein, 17" te groot) en zie dat er vooral een ssd in zit (verkopen ze nog laptops met gewone disks?)

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Pc

Post by duibhce Kaelann »

Davy78 wrote: 21 Mar 2018 08:29 Dus ik zou zeggen, koop gewoon een goeie laptop van een degelijk formaat (13" vind ik te klein, 17" te groot) en zie dat er vooral een ssd in zit (verkopen ze nog laptops met gewone disks?)
Ik vind 11" eigenlijk ideaal. Net groot genoeg om gewoon thuis te gebruiken en ook compact genoeg om mee te nemen op reis. Voor hele dagen op te werken zou ik ook wel eerder naar 13" of 15" gaan. Maar steeds minder fabrikanten maken nog modellen in die maat. 13" lijkt het nieuwe minimum te zijn. Ik zal mijn Yoga 11S maar goed verzorgen zodat die nog lang mee kan.
Last edited by duibhce Kaelann on 21 Mar 2018 10:48, edited 1 time in total.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Pc

Post by F M »

En zoals je ziet, iedereen zijn eigen voorkeur :grin:

Dus Bompa, kies gewoon waar je je zelf het best bij voelt !
I am confused. Oh no, maybe not!

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Pc

Post by bompa »

F M wrote: 21 Mar 2018 10:14 En zoals je ziet, iedereen zijn eigen voorkeur :grin:

Dus Bompa, kies gewoon waar je je zelf het best bij voelt !
Allemaal dank voor uw meningen ,ik heb mijne oude laptop nu op de pc tafel staan en er een muis en de printer aan gekoppeld , en eigenlijk valt dat dan wel mee, ik ga zo nog eventjes blijven verder doen om te kijken of het echt bevalt , dan ga ik een toerke langs een paar winkels doen en dan moeten ze hun uitleg maar doen.

In ieder geval allemaal dank voor de goede raad :thumbsup:

Post Reply