track omtoveren naar route, met max 50 waypoints (of zoiets): oedoededa ?

Zolang er maar knopjes aan zitten
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

track omtoveren naar route, met max 50 waypoints (of zoiets): oedoededa ?

Post by Muug »

De laatste keer dat ik een track wou omzetten naar een route - met wingdb3 - was het weer als vanouds klooien, desteren, zweten en vloeken. En dan ben ik maar gewoon de track gaan volgen. :devil: Eén van de reden van het geklooi is dat ik na al die jaren nog steeds het verschil niet vat tussen waypoints en zichtbare via points en onzichtbare viapoints. Of zoiets. En daardoor lopen mijn conversies naar een route in de soep.

Maar toch kan het niet zo moeilijk zijn. Kan iemand - FM? - me eens een stap-voor-stap uitleggen hoe ik een gpx omzet naar een route die past in mijn Oregon 600? Groot probleem bij die conversies is blijkbaar dat die Oregon max 75 (?) waypoints (of viapoints???) verdraagt per route. Dus bij de conversie moet je daar rekening mee houden.

Eeuwig kan ik u niet dankbaar zijn, omdat ik binnen dit en veertig jaar wellicht ergens in Ierland uitgestrooid ben...

edit: titel aangepast : "75" vervangen door "50"
Last edited by Muug on 06 Jun 2018 12:35, edited 2 times in total.

User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: track omtoveren naar route, met max 75 waypoints (of zoiets): oedoededa ?

Post by F M »

FM wil dat wel ' eens ' proberen.

Maar je hebt een oregon, en ik weet niet zeker hoe die met routes omgaat. Daar moet ik me eerst in verdiepen om dan te kunnen zeggen hoe je best de conversie doet.

En nu is het zo dat ik straks na het werk nog wat taakjes te verrichten heb, met niet in het minst inpakken om dan vannacht naar de busopstapplaats te rijden en met die bus naar Oostenrijk te rijden en daar dan een week lang te fietsen langs de Donau (een ouwmensenvakantie :oops: ).

Dus ik zie de eerste week geen kans.

Wat ALTIJD werkt: open de track in Basecamp og Mapsource, en maak zelf handmatig de route, waarbij je die wijzigt tot ze gelijk ligt met de track.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: track omtoveren naar route, met max 75 waypoints (of zoiets): oedoededa ?

Post by F M »

En waarom heb ik geen pasklaar antwoord: ik heb een Zumo, dus ik heb nooit de noodzaak om een track om te zetten naar een route. Een Zumo doet dat zelf...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: track omtoveren naar route, met max 75 waypoints (of zoiets): oedoededa ?

Post by Muug »

Maar gij zijt slim, en ik zijn dom :oops:
Dus gij gaat dat kunnen, ik ben daar zeker van.
Er is geen haast bij trouwens, ge moogt daar gerust een week of drie uw tijd voor nemen :grin:
En veel plezier ginder, wij hebben daar ook al gefietst met een slapend kleutertje achterop. :thumbsup: Goed op letten om vlak bij 't water te blijven, want al de rest gaat steil omhoog of omlaag!

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: track omtoveren naar route, met max 75 waypoints (of zoiets): oedoededa ?

Post by bompa »

Gelijk FM hier schrijft ,den track gewoon overtekenen in Mapsource ,of gewoon in Basecamp van den track een route laten maken is het gemakkelijkste .

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: track omtoveren naar route, met max 75 waypoints (of zoiets): oedoededa ?

Post by OzzePaa »

:stupid: :stupid:
Waarom je wingdb3 gebruikt :dontknow: ...
En een track met "meer dan 75 waypoints" :?:
Daar zitten dacht ik toch geen waypoints in ... wel (soms duizenden) trackpunten, om de track te "tekenen" zodat die op de wegen ligt.
In een GPX kan trouwens evenzeer een route zitten ... of meerdere ... of tracks én routes ... da's gewoon een (universeel) format om die dingen op te slaan.
Zoals hierboven gezegd, als je BaseCamp van de track een route laat maken ist simpelste ... en je hebt maar 2 waypoints : begin en eindpunt. Nu weet ik niet of de Oregon het herberekenen kan uitgezet worden ... Dat is met zo'n 2-punten route wel nodig, want als je afwijkt geeft een herberekening natuurlijk een totaal ander lijntje dan hetgene je oorspronkelijk had.
Anders eens op "MrGPS-methode" googelen ... Hans Vaesen heeft zeer goeie YouTube filmkes online staan waarin hij o.a. dit en nog veel andere GPS-weetjes heel duidelijk en helder uitlegt.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: track omtoveren naar route, met max 75 waypoints (of zoiets): oedoededa ?

Post by Muug »

OzzePaa wrote: 06 Jun 2018 10:46 Waarom je wingdb3 gebruikt :dontknow: ...
En een track met "meer dan 75 waypoints" :?:
wingdb3 ==> van niet beter weten
track met weer dan 75 waypoints? ==> goe lezen eh ozzepa, de titel is "track omtoveren naar route, met max 75 waypoints" ;)

één dezer moet ik weer eens vele uren slijten op mijn thuispc, wegens een resem achterstallige handelingen, en ik zal dan eens proberen wat ge suggereert: track in basecamp omzetten naar een route. Ik ben er zeker van dat dat in de soep zal draaien, maar kom, speciaal voor u. :sweetheart:

edit: lang leve Google: hier zie, ik wist wel dat ik nog niet dement aan 't worden was :thumbsup: https://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=113&t=41143 Ik ga dat straks eens uitlezen zie.
Hier ook meer info over de limieten: http://www.javawa.nl/limieten.html : "50 punten per autorouterende route, of 250 per directe route"

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: track omtoveren naar route, met max 75 waypoints (of zoiets): oedoededa ?

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 06 Jun 2018 11:52
OzzePaa wrote: 06 Jun 2018 10:46 Waarom je wingdb3 gebruikt :dontknow: ...
En een track met "meer dan 75 waypoints" :?:
wingdb3 ==> van niet beter weten
track met weer dan 75 waypoints? ==> goe lezen eh ozzepa, de titel is "track omtoveren naar route, met max 75 waypoints" ;)

één dezer moet ik weer eens vele uren slijten op mijn thuispc, wegens een resem achterstallige handelingen, en ik zal dan eens proberen wat ge suggereert: track in basecamp omzetten naar een route. Ik ben er zeker van dat dat in de soep zal draaien, maar kom, speciaal voor u. :sweetheart:

edit: lang leve Google: hier zie, ik wist wel dat ik nog niet dement aan 't worden was :thumbsup: https://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=113&t=41143 Ik ga dat straks eens uitlezen zie.
Hier ook meer info over de limieten: http://www.javawa.nl/limieten.html : "50 punten per autorouterende route, of 250 per directe route"
Aahh jaat ... my bad :wall:
Maar gebt de goeie lectuur gevonden ... nu her en der nog wat recentere MrGPS-filmkes bekijken en 't komt helemaal goed :thumbsup: ;) En die soep kom ik dan persoonlijk opslurpen want rest assured : alsge in BaseCamp een track/spoor omzet in een route (met één muisklik gefixt) dan gaat die route exact op de track liggen ... zelfs als er stukken off-road inzitten, dus daar waar er geen weg op de kaart getekend is maar je track toch langsgaat, lukt dat perfect :ugeek: Alleen zoals hierboven gezegd : "herberekenen" absoluut uitzetten op de GPS want als die gaat rekenen draait de route natuurlijk wel degelijk in de soep ;)
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: track omtoveren naar route, met max 50 waypoints (of zoiets): oedoededa ?

Post by F M »

Ik denk niet dat de Oregon om kan gaan met een route met slechts 2 viapunten.

Maar ik kan me vergissen.

Wingdb is ondertussen al heel lang niet meer ondersteund door de maker. Alle functies van wingdb zijn overgenomen door de rtwtool van javawa.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: track omtoveren naar route, met max 50 waypoints (of zoiets): oedoededa ?

Post by OzzePaa »

F M wrote: 06 Jun 2018 20:54 Ik denk niet dat de Oregon om kan gaan met een route met slechts 2 viapunten.

Maar ik kan me vergissen.

Wingdb is ondertussen al heel lang niet meer ondersteund door de maker. Alle functies van wingdb zijn overgenomen door de rtwtool van javawa.
Aaargh ... dan hoop ik dat het tomatensoep met ballekes is :mrgreen: :lol:
Op alle Nüvi en Zumo-exemplaren waarop ik het al probeerde lukt het inallegeval ... maar jij bent beter op de hoogte van de nukken van zo'n "exotische" :mrgreen: GPS, FM :headbang: ...
B.T.W. : ammezeerdu daar, "An den Schönen Blauen" :grin:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: track omtoveren naar route, met max 50 waypoints (of zoiets): oedoededa ?

Post by Muug »

In die Hollandse topic hebben ze het er over: ik ben één van die (vele) mensen die van zo'n hoog- technologisch en erg duur apparaat verwacht dat je gewoon plug en play moet kunnen doen. Downloaden en klaar. Wat in deze plug and play tijden ook niet meer dan normaal is. Bovendien kán het ook echt, op sommige van hun andere modellen.

Post Reply