Oldschool... bestata nog?

Zolang er maar knopjes aan zitten
petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Oldschool... bestata nog?

Post by petervdc »

Ik rij altijd op gps.
Maar wel altijd een kaart mee voor het overzicht !
Keep going

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Oldschool... bestata nog?

Post by Davy78 »

Ik heb altijd een kaart mee. Meerdere zelfs: google maps, here maps, openstreetmap, ...

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Oldschool... bestata nog?

Post by Tom Thumper »

Davy78 wrote: 14 Aug 2018 15:46 Ik heb altijd een kaart mee. Meerdere zelfs: google maps, here maps, openstreetmap, ...
:thumbsup:
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Oldschool... bestata nog?

Post by Blackbert »

TRooPER wrote: 14 Aug 2018 00:23 Één old style en minder old style mix v kaart en gps is een aanrader.... 🤣
Meestal op gps. Maar vorige week in Wales nog een paar keer overgeschakeld op kaart en roadbook, ttz op een papierke wat dorpsnamen, wegnummers en LAF of RAF ertussen. Werkte nog even goed als 15 jaar geleden. :ricky:
grease up your baby for a ball on the hill

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Oldschool... bestata nog?

Post by Tom Thumper »

Blackbert wrote: 15 Aug 2018 09:38
TRooPER wrote: 14 Aug 2018 00:23 Één old style en minder old style mix v kaart en gps is een aanrader.... 🤣
Meestal op gps. Maar vorige week in Wales nog een paar keer overgeschakeld op kaart en roadbook, ttz op een papierke wat dorpsnamen, wegnummers en LAF of RAF ertussen. Werkte nog even goed als 15 jaar geleden. :ricky:
Met co-piloot was de kaart heel plezant, zonder was het moeilijk geweest. Dyscletsie en Welshe dorpsnamen gaan toch niet echt goed samen...
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Oldschool... bestata nog?

Post by den Bullet »

Tom Thumper wrote: 15 Aug 2018 11:00
... Dyscletsie en Welshe dorpsnamen gaan toch niet echt goed samen...
Dan moet ge ne keer naar Oekraïne gaan; veel zijt ge daar ni met een landkaart :?

Den Ben en ik hebben ons dan ook maar georiënteerd met woudlopersgerief: zon en boomschors :mrgreen:

Wel avontuurlijk :rayof: :rayof: :rayof:

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Oldschool... bestata nog?

Post by Tom Thumper »

den Bullet wrote: 15 Aug 2018 11:43 Dan moet ge ne keer naar Oekraïne gaan; veel zijt ge daar ni met een landkaart :?

Den Ben en ik hebben ons dan ook maar georiënteerd met woudlopersgerief: zon en boomschors :mrgreen:

Wel avontuurlijk :rayof: :rayof: :rayof:
Dat is pas écht old school! En cool! 8-) :lol:

En DenBen, nog iets van gehoord? Lang geleden!
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Oldschool... bestata nog?

Post by den Bullet »

Tom Thumper wrote: 15 Aug 2018 12:00
...

En DenBen, nog iets van gehoord? Lang geleden!
Soms op Feestboek ;)

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Oldschool... bestata nog?

Post by Koeno »

Altijd GPS mee, nooit een kaart.
Als ben ik laatste tijd héél sterk in de route te negeren en uit te komen waar mijn neus mij naartoe stuurt...
en dan als ik terug naar huis moet de gps naar huis instellen...

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Oldschool... bestata nog?

Post by TRooPER »

Koeno wrote: 15 Aug 2018 18:13 Altijd GPS mee, nooit een kaart.
Als ben ik laatste tijd héél sterk in de route te negeren en uit te komen waar mijn neus mij naartoe stuurt...
en dan als ik terug naar huis moet de gps naar huis instellen...


Yep,
gps zit voor de doordeweekse 'ik rij verloren' rittekes vanachter in de topkoffer of zelfs niet,
en als ik naar huis keer, soms met gps ,
en als ik een baantje te ver ben, rij ik liever nog eentje verder dan terug te keren.... :lol: :pillepalle:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Oldschool... bestata nog?

Post by duibhce Kaelann »

Bijna altijd gps en kaart mee. De laatste tijd wordt die kaart weer steeds vaker gebruikt. Geeft toch een beter overzicht van waar je geweest bent een waar je naartoe gaat.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Oldschool... bestata nog?

Post by OzzePaa »

Als de kaart gedetailleerd genoeg is en er dus ook de klein wegskes opstaan, is dat tof om mee te hebben : eergisteren in de Vercors bv nog handig om te zien langs welke andere kanten ge ook weer de Grand Colombier kunt oprijden als er twee zijn afgesloten t.b.v exclusief gebruik ervan door de heren wielerterroristen :furious3: :bash: :rifle: ... Maar zoals vroeger mijne neus vanachterna rijden doe ik niet meer. Wel plezant en noggallis avontuurlijk, maar je mist dikwijls toch interessantere wegen in de buurt van dan degene waar je lukraak over dendert.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Oldschool... bestata nog?

Post by Blackbert »

Wat ook wel eens plezant is: ergens een km of 100 van thuis (of verder) de terugrit beginnen, maar nu niet via de snelweg zoals de heenrit.
Ook niks vragen aan de gps, gewoon op uw postduifgevoel. Interessant om te zien hoe ver je ernaast zit eer je echt van windrichting moet veranderen om er te geraken.
grease up your baby for a ball on the hill

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Oldschool... bestata nog?

Post by TRooPER »

Blackbert wrote: 21 Aug 2018 06:41 Wat ook wel eens plezant is: ergens een km of 100 van thuis (of verder) de terugrit beginnen, maar nu niet via de snelweg zoals de heenrit.
Ook niks vragen aan de gps, gewoon op uw postduifgevoel. Interessant om te zien hoe ver je ernaast zit eer je echt van windrichting moet veranderen om er te geraken.

of het kompas gebruiken op de gps, is een lichte variant op de postduif-orientatie tactiek
;)
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Oldschool... bestata nog?

Post by F M »

OzzePaa wrote: 20 Aug 2018 14:39 Maar zoals vroeger mijne neus vanachterna rijden doe ik niet meer. Wel plezant en noggallis avontuurlijk, maar je mist dikwijls toch interessantere wegen in de buurt van dan degene waar je lukraak over dendert.
Eigenlijk volg ik OzzePaa hier.

Mijn plezier in motorrijden is... motorrijden. Niet het zoeken naar de weg. Dat doe ik vooraf en ik zet die weg in de gps.

Ik herinner me bv de WC-rit van het Spook. Krijg je zo een onnozel vod papier met wat tekeningskes op, en dan zit je de ganse tijd te zoeken waar je naartoe moet.
"heeft niets met motorrijden te zien en maakt alles veel gevaarlijker want weer wat minder aandacht daar waar het moet... " (wie zei dat ook al weer ?)
I am confused. Oh no, maybe not!

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Oldschool... bestata nog?

Post by bompa »

Ik heb verleden jaar nog is een route in bolletje pijltje gereden van die ik nog liggen heb, maar heel veel plezier beleef je daar onderweg eigenlijk niet aan als de meters niet kloppen, dan moet je heel den tijd liggen rekenen om die rit toch maar te kunnen uitrijden , ik heb nu een gps en dat gebruik ik dan ook graag om een rit te rijden ,zelfs bij offroad , het is gemakkelijk en den avond voor je de rit gaat rijden zie je thuis al waar je gaat rijden :thumbsup: ,of gelijk vroeger een blad met allemaal dorpjes opgeschreven waar je zou passeren op de naftbak geplakt, nee geef mij mijn gps maar mee, veel plezanter en veiliger , een landkaart heb ik gewoonlijk wel bij.

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Oldschool... bestata nog?

Post by Cotthem »

vroeger maakten mijn Rosse en ik vaak ambras met een kaart in den otto.......Ik zie "Sjolange" (de vrouwelijke gps-stem) als een soort van relatietherapeute...
"...the path is the destination"

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Oldschool... bestata nog?

Post by petervdc »

Cotthem wrote: 26 Feb 2020 13:28 vroeger maakten mijn Rosse en ik vaak ambras met een kaart in den otto.......Ik zie "Sjolange" (de vrouwelijke gps-stem) als een soort van relatietherapeute...
En nu, hoe doen jullie dat op de moto's ?

2 gpssen ? Intercom ?
Keep going

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Oldschool... bestata nog?

Post by Cotthem »

Op de moto ben ik de baas :whistling: ...denk ik
"...the path is the destination"

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Oldschool... bestata nog?

Post by Muug »

F M wrote: 23 Aug 2018 09:05
OzzePaa wrote: 20 Aug 2018 14:39 Maar zoals vroeger mijne neus vanachterna rijden doe ik niet meer. Wel plezant en noggallis avontuurlijk, maar je mist dikwijls toch interessantere wegen in de buurt van dan degene waar je lukraak over dendert.
Mijn plezier in motorrijden is... motorrijden. Niet het zoeken naar de weg. Dat doe ik vooraf en ik zet die weg in de gps.
Wel, ik durf tegen mijn Tomtom wel eens te zeggen "Stuur mij naar punt A via een spannende route" en dan moet ik ook gewoon maar volgen zonder na te denken. Focus ligt dan ook op het rijden. Gelijk in Engeland vorig jaar, da was de max.

Post Reply