Kurviger app

Zolang er maar knopjes aan zitten
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Kurviger app

Post by Muug »

Iemand ervaring mee?

Lijkt mij een zeer plezante app. Ik heb onlangs de freeware versie gedownload en dan de optie "meest bochtig" aangevinkt. En jawel, dat ding vermijdt echt wel elke rechte baan! :rayof:
Ik denk dat ik de betalende versie eens ga uitproberen, dan is er ook gesproken begeleiding bij. :thumbsup:

https://kurviger.de/about/nl

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Kurviger app

Post by F M »

Ik heb vorig jaar de Kurviger.de website gebruikt om een eerste ontwerp van de routes naar en in de Pyreneeën te maken.

Als je hem zet op zo veel mogelijk bochten, dan zitten er ook heel veel bochten in. En voor de meesten onder jullie werkt dat erg goed, want er zitten dan ook smalle wegjes tussen. Voor Wim en mij heb ik achteraf nog heel veel gewijzigd, want wij hebben die kleine baantjes niet zo graag. :dontknow:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Kurviger app

Post by duibhce Kaelann »

Ik gebruik die al van in den tijd dat het nog gewoon moto-planer.de was. Werkt best goed. Veel kleine bochtige baantjes, da's fantastisch :mrgreen: :whistling: :ricky:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Kurviger app

Post by zappa »

duibhce Kaelann wrote: 02 Feb 2019 19:33 Werkt best goed. Veel kleine bochtige baantjes, da's fantastisch :mrgreen: :whistling: :ricky:
ook in Olland ? ik ga dat wel eens proberen, net over 't grenske :mrgreen:
sig nature

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Kurviger app

Post by pingu »

F M wrote: 02 Feb 2019 16:21 Ik heb vorig jaar de Kurviger.de website gebruikt om een eerste ontwerp van de routes naar en in de Pyreneeën te maken.

Als je hem zet op zo veel mogelijk bochten, dan zitten er ook heel veel bochten in. En voor de meesten onder jullie werkt dat erg goed, want er zitten dan ook smalle wegjes tussen. Voor Wim en mij heb ik achteraf nog heel veel gewijzigd, want wij hebben die kleine baantjes niet zo graag. :dontknow:
:stupid:
Vorig jaar ook de website versie gebruikt voor de trip naar Eifel / Zwarte Woud. Dan geëxporteerd en overgezet op de Zumo. Werkt erg goed. Inderdaad wel opletten met de selectie van "gewenste bochtigheid". :grin:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Kurviger app

Post by F M »

En raar maar waar.

Voor onze Vogezentrip ben ik weer gewoon de weg aan het uitstippelen op de (Via)Michelinkaart. Niks route laten maken door software. Gewoon zelf kijken welke wegen ik wil rijden. Dat blijf ik uiteindelijk de leukste manier vinden.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Kurviger app

Post by zappa »

ik heb dat kurviger ding eens uitgetest op mijn pc .. 8-) maar ik ben nu mijn basecamp kwijt?? Wat heb ik nu (al) uitgestoken??? :dontknow:

en terug installeren lukt niet, ik kan het 1x openen en dan is 't terug weg ?
sig nature

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Kurviger app

Post by duibhce Kaelann »

Op de pc is Kurviger toch gewoon een website? :dontknow:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Kurviger app

Post by zappa »

ja, maar ik zal weer wel ergens "iets" uitgestoken hebben zeker? :roll:

Ik heb Basecamp dan maar terug gedownload, maar dat heet dan basecamp 470 en dat "verdwijnt" als ik het sluit. Dan heb ik ook ineens basecamp (2D only) op mijn start scherm kunnen zetten, en blijkbaar loopt deze versie niet weg voor mij :mrgreen: Dus voorlopig kan ik terug base campen, maar ik vraag me toch af wat er nu weer mis gegaan is?
sig nature

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Kurviger app

Post by Tom Thumper »

zappa wrote: 11 Feb 2019 07:55... maar ik vraag me toch af wat er nu weer mis gegaan is?
Volgens mij is dit de gekende PMAC error of ook wel ID-10T error genoemd. Als je hierop googelt zal je wel het een en het ander vinden. :thumbsup:
Me gusta la moto, me gustas tu.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Kurviger app

Post by Tom Thumper »

Grapje hé Karin! ;)
Me gusta la moto, me gustas tu.

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Kurviger app

Post by Koeno »

Tom Thumper wrote: 11 Feb 2019 10:30 PMAC error
Ik gok dat dat een variant is op de PEBKAC error, maar voor PMAC vind ik geen voluit geschreven versie... :ugeek:

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Kurviger app

Post by Tom Thumper »

Koeno wrote: 11 Feb 2019 10:36
Tom Thumper wrote: 11 Feb 2019 10:30 PMAC error
Ik gok dat dat een variant is op de PEBKAC error, maar voor PMAC vind ik geen voluit geschreven versie... :ugeek:
Wikipedia biedt raad en ja, het is een variant van de PEBKAC fout. https://en.wikipedia.org/wiki/User_error
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Kurviger app

Post by zappa »

"problem exists between monitor and chair" en de muis? :dontknow:

Ik heb ineens "bericht" gekregen dat er een versie van basecamp kweetnimeerwat kan gedownlood worden, dus getracht...

En nu blijft het icoontje van BC staan wel met vermelding (2D only) En ik kan ineens er naartoe gaan.... hiervoor moest ik steeds "openen", de voorwaarden aanvaarden en dan pas na laden op BC iets doen???

Oja ik ben gewoon een debiel als't op zulke dingen aankomt, door zelf te prutsen kan ik soms iets doen, waar ik dan toch eigenlijk niets van begrijp en waar ik vroeger bij aankoop van een nieuw toestel, de gebruiksaanwijzing van a tot z uitpluisde, kan ik dat al geruime tijd niet meer opbrengen, blijkbaar veel te ingewikkeld voor mijn capaciteit en upgraden zal er ook wel niet meer inzitten ;)

en nog eens ps :

we laten regelmatig eens iemand komen tegen betaling, voor de boel weer uit de knossel te halen, want dat loopt hier soms erg fout. Maar als je tegen die persoon over garmin / BC begint dan krijg je ineens een wit scherm.... :( dus moet ik daar zelf maar mee verder sukkelen :mrgreen:
sig nature

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Kurviger app

Post by F M »

En dan mag ik je blij maken met het nieuws dat die laatste versie van Basecamp fouten bevat in de onderliggende software Mapinstall. Het loopt mis als je nieuwe kaarten wil installeren met Basecamp.

Je zou dus eigenlijk nog even de procedure moeten volgen van deze pagina:
https://www.mywaypoint.nl/page/faq/artikel/375

Tenzij Basecamp nu voldoet voor je, als je bv niet van plan bent om nieuwe kaarten te installeren.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
toeternietoe
Posts: 233
Joined: 21 Jun 2011 17:35

Re: Kurviger app

Post by toeternietoe »

Ik heb anders geen problemen gehad met BC 4.7.0 om nieuwe kaarten te downloaden en te installeren. Volgens Waypoint zou het eigenlijk gaan om "overzetten" van kaarten.
To ride, shoot straight and speak the truth (+ Jeff Cooper)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Kurviger app

Post by Muug »

Woensdagavond dus geprobeerd om op basis van de gesproken Kurviger-app instructies naar huis te rijden. Vanaf het zuidstation in Brussel richting Erpe-Mere. De smartphone zat in de binnenzak, via bluetooth in verbinding met m'n Sena.
Nou nou nou.
Grootste conclusie is wel dat het toch wel beter zou zijn om het scherm te kunnen zien.
Accurate aanduidingen van na zoveel meter links of rechts, en op rotonde is allemaal goed op te volgen. Maar "Keep left" of "Keep right" is meestal nogal flou en voor veel interpretatie mogelijk. Ik mocht dus regelmatig 180° keren om dan toch op een andere manier af te slaan.
De software houdt ook geen rekening met éénrichtingsverkeer....
En "curviest route" overdrijft wat, zal ik maar zeggen. Toch in 't stad worden er vreemde beslissingen genomen. In de Ardennen en de Alpen zal dat een pak interessanter worden natuurlijk.
Dus nu moet ik es uitzoeken hoe ik die smartphone op 't stuur zou kunnen krijgen.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Kurviger app

Post by Tom Thumper »

Muug wrote: 14 Feb 2019 15:38Dus nu moet ik es uitzoeken hoe ik die smartphone op 't stuur zou kunnen krijgen.
Ik ben hier content van : https://www.rad.eu/nl/c/p/56744-givi-sm ... E0QAvD_BwE

Moet wel een beetje goed weer zijn niettegenstaande de smartphone waterdicht is. Als enige navigatietool beperkt maar heel handig als het weer ok is.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Kurviger app

Post by Muug »

Tom Thumper wrote: 15 Feb 2019 09:53 Ik ben hier content van : https://www.rad.eu/nl/c/p/56744-givi-sm ... E0QAvD_BwE
Moet wel een beetje goed weer zijn niettegenstaande de smartphone waterdicht is. Als enige navigatietool beperkt maar heel handig als het weer ok is.
De Samsung A5 zou toch zeer goed tegen water moeten kunnen.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Kurviger app

Post by Tom Thumper »

Muug wrote: 15 Feb 2019 10:16
Tom Thumper wrote: 15 Feb 2019 09:53 Ik ben hier content van : https://www.rad.eu/nl/c/p/56744-givi-sm ... E0QAvD_BwE
Moet wel een beetje goed weer zijn niettegenstaande de smartphone waterdicht is. Als enige navigatietool beperkt maar heel handig als het weer ok is.
De Samsung A5 zou toch zeer goed tegen water moeten kunnen.
Ja maar ik heb niet de ambitie om na te gaan hoe goed.
Me gusta la moto, me gustas tu.

Post Reply