Kurviger app

Zolang er maar knopjes aan zitten
Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Kurviger app

Post by Tom Thumper »

Grapje hé Karin! ;)
Me gusta la moto, me gustas tu.

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Kurviger app

Post by Koeno »

Tom Thumper wrote: 11 Feb 2019 10:30 PMAC error
Ik gok dat dat een variant is op de PEBKAC error, maar voor PMAC vind ik geen voluit geschreven versie... :ugeek:

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Kurviger app

Post by Tom Thumper »

Koeno wrote: 11 Feb 2019 10:36
Tom Thumper wrote: 11 Feb 2019 10:30 PMAC error
Ik gok dat dat een variant is op de PEBKAC error, maar voor PMAC vind ik geen voluit geschreven versie... :ugeek:
Wikipedia biedt raad en ja, het is een variant van de PEBKAC fout. https://en.wikipedia.org/wiki/User_error
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Kurviger app

Post by zappa »

"problem exists between monitor and chair" en de muis? :dontknow:

Ik heb ineens "bericht" gekregen dat er een versie van basecamp kweetnimeerwat kan gedownlood worden, dus getracht...

En nu blijft het icoontje van BC staan wel met vermelding (2D only) En ik kan ineens er naartoe gaan.... hiervoor moest ik steeds "openen", de voorwaarden aanvaarden en dan pas na laden op BC iets doen???

Oja ik ben gewoon een debiel als't op zulke dingen aankomt, door zelf te prutsen kan ik soms iets doen, waar ik dan toch eigenlijk niets van begrijp en waar ik vroeger bij aankoop van een nieuw toestel, de gebruiksaanwijzing van a tot z uitpluisde, kan ik dat al geruime tijd niet meer opbrengen, blijkbaar veel te ingewikkeld voor mijn capaciteit en upgraden zal er ook wel niet meer inzitten ;)

en nog eens ps :

we laten regelmatig eens iemand komen tegen betaling, voor de boel weer uit de knossel te halen, want dat loopt hier soms erg fout. Maar als je tegen die persoon over garmin / BC begint dan krijg je ineens een wit scherm.... :( dus moet ik daar zelf maar mee verder sukkelen :mrgreen:
sig nature

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Kurviger app

Post by F M »

En dan mag ik je blij maken met het nieuws dat die laatste versie van Basecamp fouten bevat in de onderliggende software Mapinstall. Het loopt mis als je nieuwe kaarten wil installeren met Basecamp.

Je zou dus eigenlijk nog even de procedure moeten volgen van deze pagina:
https://www.mywaypoint.nl/page/faq/artikel/375

Tenzij Basecamp nu voldoet voor je, als je bv niet van plan bent om nieuwe kaarten te installeren.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
toeternietoe
Posts: 233
Joined: 21 Jun 2011 17:35

Re: Kurviger app

Post by toeternietoe »

Ik heb anders geen problemen gehad met BC 4.7.0 om nieuwe kaarten te downloaden en te installeren. Volgens Waypoint zou het eigenlijk gaan om "overzetten" van kaarten.
To ride, shoot straight and speak the truth (+ Jeff Cooper)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Kurviger app

Post by Muug »

Woensdagavond dus geprobeerd om op basis van de gesproken Kurviger-app instructies naar huis te rijden. Vanaf het zuidstation in Brussel richting Erpe-Mere. De smartphone zat in de binnenzak, via bluetooth in verbinding met m'n Sena.
Nou nou nou.
Grootste conclusie is wel dat het toch wel beter zou zijn om het scherm te kunnen zien.
Accurate aanduidingen van na zoveel meter links of rechts, en op rotonde is allemaal goed op te volgen. Maar "Keep left" of "Keep right" is meestal nogal flou en voor veel interpretatie mogelijk. Ik mocht dus regelmatig 180° keren om dan toch op een andere manier af te slaan.
De software houdt ook geen rekening met éénrichtingsverkeer....
En "curviest route" overdrijft wat, zal ik maar zeggen. Toch in 't stad worden er vreemde beslissingen genomen. In de Ardennen en de Alpen zal dat een pak interessanter worden natuurlijk.
Dus nu moet ik es uitzoeken hoe ik die smartphone op 't stuur zou kunnen krijgen.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Kurviger app

Post by Tom Thumper »

Muug wrote: 14 Feb 2019 15:38Dus nu moet ik es uitzoeken hoe ik die smartphone op 't stuur zou kunnen krijgen.
Ik ben hier content van : https://www.rad.eu/nl/c/p/56744-givi-sm ... E0QAvD_BwE

Moet wel een beetje goed weer zijn niettegenstaande de smartphone waterdicht is. Als enige navigatietool beperkt maar heel handig als het weer ok is.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Kurviger app

Post by Muug »

Tom Thumper wrote: 15 Feb 2019 09:53 Ik ben hier content van : https://www.rad.eu/nl/c/p/56744-givi-sm ... E0QAvD_BwE
Moet wel een beetje goed weer zijn niettegenstaande de smartphone waterdicht is. Als enige navigatietool beperkt maar heel handig als het weer ok is.
De Samsung A5 zou toch zeer goed tegen water moeten kunnen.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Kurviger app

Post by Tom Thumper »

Muug wrote: 15 Feb 2019 10:16
Tom Thumper wrote: 15 Feb 2019 09:53 Ik ben hier content van : https://www.rad.eu/nl/c/p/56744-givi-sm ... E0QAvD_BwE
Moet wel een beetje goed weer zijn niettegenstaande de smartphone waterdicht is. Als enige navigatietool beperkt maar heel handig als het weer ok is.
De Samsung A5 zou toch zeer goed tegen water moeten kunnen.
Ja maar ik heb niet de ambitie om na te gaan hoe goed.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Kurviger app

Post by Muug »

er zijn anderen die dat wel doen :-)



8-)

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Kurviger app

Post by zappa »

Muug wrote: 14 Feb 2019 15:38
Dus nu moet ik es uitzoeken hoe ik die smartphone op 't stuur zou kunnen krijgen.
Rij je dan heel de tijd met je "internet" aan ? :shock: Als ik eens te veel op mijn smartfeun naar MP of de redactie ga is mijn abonnement er door, dus gspssen op ne foon dat zou te kostelijk worden?


trouwens van morgen in de spiegel gekeken, en ik had nog wel een beetje bruin haar, als dat straks ook nog zo zal zijn, nadat ik update van kaarten via garminexpres gedaan heb en basecamp ging weeral niet open error, dus dat ook nog eens opnieuw gedownload..... zal maar al een kleurshampooke kopen :|
sig nature

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Kurviger app

Post by TuttoTerreno »

Ik heb de gratis kurviger app... die is vrijwel nutteloos voor ne gierigaard gelijk ik. :whistling:

De grote concurrent app Calimoto heb ik wel geactiveerd, en die zijn zo genereus om 1 kaartje gratis te geven. En ik moet zeggen, ik ben onder de indruk. Wreed onder de indruk.

die app heeft mij de afgelopen dagen absoluut geweldige baantjes doen ontdekken. Fenomenaal.

In tegenstelling tot Muug heb ik geen Sena, maar wel een fiets-gsm-houder-die-ook-op-de-moto-gedon-past. :mrgreen: icm de tanktas zie ik toch bijna de bovenste helft vd gsm :w00t:

ik heb het vandaag eens zonder mobiel internet getest.
Werkt perfect. En alle waypoints gewoon op de gsm ingegeven.

Een nadeel is dat de app veel te snel "herberekent". Van zodra je een paar meter voorbij de geplande afslag zijt, krijg je al een andere route tot het volgende waypoint. Maar da's zagen op een hoog nivo.
Mss ook een sena installeren in de toekomst.
Een andere rariteit is dat de app graag "lussen" maakt bij het route maken. niet van a>b>c>d maar bv. a>b>a>c>d

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Kurviger app

Post by zappa »

TuttoTerreno wrote: 26 May 2019 22:18
Een andere rariteit is dat de app graag "lussen" maakt bij het route maken. niet van a>b>c>d maar bv. a>b>a>c>d

Das voor mensen als ikke : "verdorie mijn rugzak ligt nog op die stoel op dat terrasje" :mrgreen:

misschien moet ik dat appding ook eens proberen?
sig nature

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Kurviger app

Post by TuttoTerreno »

Ik heb ter lering ende vermaeck 5 euro geïnvesteerd in een weekje "premium" Calimoto membership.

Ergens volgende week weet ik dan ook weer meer.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Kurviger app

Post by TuttoTerreno »

Route op pc gepland. Dat synchroniseert meteen met de foon.
Dan vandaag op de foon kleine wijziging gedaan, foon heeft herberekend, en ready to go.

Absoluut prachtige app, bouwde enkele leuke omwegen in.

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Kurviger app

Post by Davy78 »

Net die calimoto eens geprobeerd voor lokale routes. Not impressed ... dan doet de tomtom het toch echt een pak beter.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Kurviger app

Post by TuttoTerreno »

Wel, de routes zijn soms gedeeltelijk lachwekkend, nutteloos door een 'bochtige' dorpskern...

Maar ze zijn tevens geniaal. Ik heb vandaag kilometers heerlijke stuurwegeltjes genoten door wijn en boomgaarden in Süd-Tirol. Die staan niet eens op mijn papieren kaarten, dus voor mij verrijkt het mijn leven.

En zonder dat ik een reteduur kaske moet kopen dat niks anders kan.

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Kurviger app

Post by Cotthem »

Ik wacht nog steeds op een VR scherm voor op de helm dat de weg Aalst naar Sint Lievens Houtem in Alpenmodus omtovert en de weg terug in Route 66 style met bijpassende muziek en road café waar ge zombies kunt doodmeppen, een tasje koffie kunt drinken en verder kunt tuffen...naar huis....Kurviger komt nog niet eens aardig in de buurt, maar wel een leuke app
"...the path is the destination"

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Kurviger app

Post by duibhce Kaelann »

De app heb ik nog steeds niet geinstalleerd. De website gebruik ik regelmatig op de laptop. Vind die wel handig om ritjes in elkaar te steken, maar pas die sowieso wel altijd nog manueel aan.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Post Reply