ktm & bmw dealer poi

Zolang er maar knopjes aan zitten
Post Reply
petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

ktm & bmw dealer poi

Post by petervdc »

Waar vind ik een poi database met ktm & bmw dealers ?
Kga een toertje UK doen met mijne maat int kort, en dat zou kunnen handig zijn...
Keep going

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: ktm & bmw dealer poi

Post by petervdc »

Gevonden voor ktm : http://forum.lc8.info/viewtopic.php?t=12257

Dat is een gdb file, met 41 waypoints.
Als ik die importeer in mijn garmun 550, worden dat dus favorieten... kan ik die erin laden zodat dat geen favoriet is maar een soort poi file ?
Keep going

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: ktm & bmw dealer poi

Post by zappa »

Ik steek dat in papiervorm in mijn sjakos, gewoon de dealers op 't internet opzoeken, adres noteren en tel nr eventueel sluitingsdag.
sig nature

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: ktm & bmw dealer poi

Post by F M »

petervdc wrote: 18 Jun 2019 14:21 Gevonden voor ktm : http://forum.lc8.info/viewtopic.php?t=12257

Dat is een gdb file, met 41 waypoints.
Als ik die importeer in mijn garmun 550, worden dat dus favorieten... kan ik die erin laden zodat dat geen favoriet is maar een soort poi file ?
Ja, met Javawa RTWTool. Gemakkelijk te vinden als je die termen googelt.


In bijlage een worddocument met een beschrijving hoe dat werkt
Attachments
Hoe maak ik een GPI.docx
(12.5 KiB) Downloaded 236 times
I am confused. Oh no, maybe not!

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: ktm & bmw dealer poi

Post by Tom Thumper »

Ik ben er vrij zeker van dan men in de UK het internet ook al heeft uitgerold en ik heb even gecheckt en raar maar waar, zowel BMW UK als KTM UK hebben gewoon een tool om de dichtstbijzijnde dealer te lokaliseren met up-to-date openingsuren, actueel telefoonnummer etc. Best wel handig.
Me gusta la moto, me gustas tu.

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: ktm & bmw dealer poi

Post by Koeno »

Ik zou mij daar idd ook niet te erg zorgen over maken.
Toen ik begin mei in panne stond met de GS heeft het mij welgeteld 10minuten gekost om de dichtsbijzijnde BMW dealer zijn adres in de GPS te tokkelen...

Beetje 4G is voldoende.
Want bestandjes dat je vindt op internet, moet je altijd hopen dat ze up 2 date zijn.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: ktm & bmw dealer poi

Post by F M »

Ja en neen.

Ongelooflijk maar waar, nog altijd niet overal is er voldoende dekking. Vorige week heb ik in een hotel in Duitsland gelogeerd. In die streek kreeg ik op mijn smartphone constant het bericht dat ik geen berichten kon krijgen. :pillepalle: En inderdaad, geen mogelijkheid om op internet te geraken met de smartphone (buiten de wifi van het hotel naturlijk).

Daarnaast is het omzetten van waypoints naar POI sowieso een handig iets. Het aantal waypoints in een toestel is beperkt. Het aantal POI niet.
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: ktm & bmw dealer poi

Post by Koeno »

en wandel je/rij je enkele kilometers verder en hupla: bereik.

kortom:
Als uwe motor in panne staat zijt ge toch al ni veel met nen poi op gps.
en als hij wel nog rijdt, kunt ge naar ergens rijden waar wel bereik is.

maw: ik zie weinig voordeel in een statisch lijstje downloaden.
maar dat is mijn eigen persoonlijke mening natuurlijk ;)

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: ktm & bmw dealer poi

Post by Tom Thumper »

F M wrote: 19 Jun 2019 11:17 Ja en neen.

Ongelooflijk maar waar, nog altijd niet overal is er voldoende dekking. Vorige week heb ik in een hotel in Duitsland gelogeerd. In die streek kreeg ik op mijn smartphone constant het bericht dat ik geen berichten kon krijgen. :pillepalle: En inderdaad, geen mogelijkheid om op internet te geraken met de smartphone (buiten de wifi van het hotel naturlijk).

Daarnaast is het omzetten van waypoints naar POI sowieso een handig iets. Het aantal waypoints in een toestel is beperkt. Het aantal POI niet.
Dan kan je best eens contact opnemen met uw provider. Als je telefoon ontvangst hebt, moet je normaal ook mobiele data hebben. Ik heb ook een tijdje last gehad dat buitenlandse mobiele operatoren me geen toegang gaven tot data roaming, met een berichtje naar mijn provider is dat snel opgelost.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: ktm & bmw dealer poi

Post by 't spook »

da gebeurt dus enkel als ge ne slechte moto EN ne slechten telefoon hebt he
ik heb nen andere telefoon gekocht
probleem opgelost
:roll:
:? KMK :roll:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: ktm & bmw dealer poi

Post by F M »

Tom Thumper wrote: 19 Jun 2019 11:46
Dan kan je best eens contact opnemen met uw provider. Als je telefoon ontvangst hebt, moet je normaal ook mobiele data hebben. Ik heb ook een tijdje last gehad dat buitenlandse mobiele operatoren me geen toegang gaven tot data roaming, met een berichtje naar mijn provider is dat snel opgelost.
Ja, eigenlijk, ik was de enige in de groep met dat probleem. Nu, volgende week verander ik toch van provider, dus het heeft weinig zin om daar nog achter aan te gaan. :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: ktm & bmw dealer poi

Post by duibhce Kaelann »

't spook wrote: 19 Jun 2019 13:37 da gebeurt dus enkel als ge ne slechte moto EN ne slechten telefoon hebt he
ik heb nen andere telefoon gekocht
probleem opgelost
:roll:
De slechte motor hebde gehouden? :mrgreen:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: ktm & bmw dealer poi

Post by 't spook »

mij ged8 :ricky:
:? KMK :roll:

Post Reply