Zumo 590

Zolang er maar knopjes aan zitten
Post Reply
User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Zumo 590

Post by F M »

Hebben de andere eigenaars van een Zumo 590 hetzelfde probleem?

Om hem uit te zetten moet je lang op de powerknop duwen om hem echt uit te kunnen zetten.
En om hem aan te zetten moet je soms wel heel lang op de aan-knop duwen, tot wel 10 seconden lang.

Zou dat beter gaan met een TomTom?


( :mrgreen: )
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Zumo 590

Post by Marsman »

F M wrote: 25 Jun 2019 12:33 Hebben de andere eigenaars van een Zumo 590 hetzelfde probleem?

Om hem uit te zetten moet je lang op de powerknop duwen om hem echt uit te kunnen zetten.
En om hem aan te zetten moet je soms wel heel lang op de aan-knop duwen, tot wel 10 seconden lang.

Zou dat beter gaan met een TomTom?


( :mrgreen: )
dat is geen probleem: dat is gewoon zo.
Als ge kort op de aan/uitknop drukt, valt het toestel uit, maar gaat in stand by en blijft dus stroom verbruiken. Na 10 à 12 seconden duwen gaat het toestel helemaal uit en verbruikt dus geen stroom meer. Als je nadien wil opstarten duurt het inderdaad wat langer, maar ik vind niet dat dat een echt probleem is.
Veel erger vind ik dat het toestel ON-GE-LO-FE-LIJK veel tijd nodig heeft om een track te converteren naar een route :pillepalle: :thumbsdown:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Zumo 590

Post by Muug »

F M wrote: 25 Jun 2019 12:33 Hebben de andere eigenaars van een Zumo 590 hetzelfde probleem?
Om hem uit te zetten moet je lang op de powerknop duwen om hem echt uit te kunnen zetten.
En om hem aan te zetten moet je soms wel heel lang op de aan-knop duwen, tot wel 10 seconden lang.
Zou dat beter gaan met een TomTom?
( :mrgreen: )
:dontknow:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zumo 590

Post by F M »

Muug wrote: 25 Jun 2019 15:12
:dontknow:
:whistling:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Zumo 590

Post by Muug »

:mrgreen:


maar waarom begint ge de topic over een Zumo 590, 't is dat wat ik niet snap. :?

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zumo 590

Post by F M »

Ach ik was eigenlijk gewoon onnozel aan het doen.
Ik ben blij dat je je antwoorden over je TT550 gekregen hebt, en er wel degelijk iets mis kan zijn met de aan/uut knop van je toestel.
@Marsman: het berekenen van een route op basis van een track duurt inderdaad nogal lang. Maar bedenk ook eens wat een werk dat is voor je toestel. Een spoor bestaat uit duizenden punten, allemaal met hun eigen coordinaat, totaal niet gerelateerd aan een wegenkaart. Het omzetten naar een route betekent dat je gps al die punten moet verplaatsen naar de dichtsbijzijnde weg. Dat is een hoop rekenwerk. Ik ben eigenlijk gelukkig dat het toestel dat uberhaupt kan.
I am confused. Oh no, maybe not!

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Zumo 590

Post by bompa »

F M wrote: 25 Jun 2019 12:33 Hebben de andere eigenaars van een Zumo 590 hetzelfde probleem?

Om hem uit te zetten moet je lang op de powerknop duwen om hem echt uit te kunnen zetten.



( :mrgreen: )
Het is bij mij geen 590, maar om de 340 volledig uit te zetten moetje ook lang op de powerknop duwen, en dan op het scherm nog op uit klikken ,maar ik heb dat nooit erg gevonden.Maar meestal zet ik hem niet volledig af.

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Zumo 590

Post by Marsman »

F M wrote: 26 Jun 2019 11:22 Ach ik was eigenlijk gewoon onnozel aan het doen.
Ik ben blij dat je je antwoorden over je TT550 gekregen hebt, en er wel degelijk iets mis kan zijn met de aan/uut knop van je toestel.
@Marsman: het berekenen van een route op basis van een track duurt inderdaad nogal lang. Maar bedenk ook eens wat een werk dat is voor je toestel. Een spoor bestaat uit duizenden punten, allemaal met hun eigen coordinaat, totaal niet gerelateerd aan een wegenkaart. Het omzetten naar een route betekent dat je gps al die punten moet verplaatsen naar de dichtsbijzijnde weg. Dat is een hoop rekenwerk. Ik ben eigenlijk gelukkig dat het toestel dat uberhaupt kan.
Frans,
bedankt voor de uitleg, maar dan blijf ik toch met het volgende zitten: ne goeie maat van mij heeft een zumo 660 en als wij éénzelfde track omzetten naar een route duurt dat bij hem nog geen 10 seconden terwijl mijn gertrut daar minstens anderhalve minuut op knabbelt.

:dontknow: :dontknow: :dontknow:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zumo 590

Post by F M »

En wie heeft die track gemaakt? In welke kaartversie? Als hij die track gemaakt heeft op de PC met dezelfde kaartversie als in zijn Zumo, dan liggen alle punten al op de weg.

Anders heeft hij een turbo-Zumo.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zumo 590

Post by F M »

Alhoewel, mijn 590 doet er altijd lang over, terwijl ik toch zelf de track gemaakt heb... :dontknow:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zumo 590

Post by F M »

Marsman wrote: 26 Jun 2019 17:45
F M wrote: 26 Jun 2019 11:22 Ach ik was eigenlijk gewoon onnozel aan het doen.
Ik ben blij dat je je antwoorden over je TT550 gekregen hebt, en er wel degelijk iets mis kan zijn met de aan/uut knop van je toestel.
@Marsman: het berekenen van een route op basis van een track duurt inderdaad nogal lang. Maar bedenk ook eens wat een werk dat is voor je toestel. Een spoor bestaat uit duizenden punten, allemaal met hun eigen coordinaat, totaal niet gerelateerd aan een wegenkaart. Het omzetten naar een route betekent dat je gps al die punten moet verplaatsen naar de dichtsbijzijnde weg. Dat is een hoop rekenwerk. Ik ben eigenlijk gelukkig dat het toestel dat uberhaupt kan.
Frans,
bedankt voor de uitleg, maar dan blijf ik toch met het volgende zitten: ne goeie maat van mij heeft een zumo 660 en als wij éénzelfde track omzetten naar een route duurt dat bij hem nog geen 10 seconden terwijl mijn gertrut daar minstens anderhalve minuut op knabbelt.

:dontknow: :dontknow: :dontknow:
Andre,

Mijne maat heeft ook een 660. Importeren van een track duurt bij hem altijd minuten. Ofwel heeft jouw maat een super 660, ofwel is het misschien toch een route die hij importeert ?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Zumo 590

Post by Marsman »

F M wrote: 01 Jul 2019 13:27
Marsman wrote: 26 Jun 2019 17:45
Frans,
bedankt voor de uitleg, maar dan blijf ik toch met het volgende zitten: ne goeie maat van mij heeft een zumo 660 en als wij éénzelfde track omzetten naar een route duurt dat bij hem nog geen 10 seconden terwijl mijn gertrut daar minstens anderhalve minuut op knabbelt.

:dontknow: :dontknow: :dontknow:
Andre,

Mijne maat heeft ook een 660. Importeren van een track duurt bij hem altijd minuten. Ofwel heeft jouw maat een super 660, ofwel is het misschien toch een route die hij importeert ?
ik zal het hem vragen als ik hem de volgende keer zie. Al zou het een tijdje kunnen duren: vakanties, weet je wel ;)
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

Post Reply